TomTom minulý týden oznámil, že od března začne používat nové logo. Ve srovnání se současným logem je použito nové písmo, bubnující ručičky objímají kouli a oba prvky jsou nově vedle sebe.
Když jsem se na logo podíval poprvé, nezdálo se mi úplně povedené. Znaky T jakoby příliš vystupovaly z textu a lišily se od oblých O a M, bílá stínovaná koule trochu připomínala Vodafone a nádech plasticity v logotypu mi připadal samoúčelný. Ale čím víc se na obrázek dívám, tím víc se mi logo líbí, zejména při přímém srovnání s starší verzí.
Při oznamování nových log a firemní identity různých společností se často bavím odůvodněním těchto změn v tiskových zprávách. Nikdo nenapíše, že staré logo bylo okoukané, nemoderní a že byl čas na změnu. Místo toho třeba „TomTom osvěžuje svou identitu a vyjadřuje tím svou rostoucí pozici na trhu a rozrůstající se portfolio produktů.“ Uvědomte si také, že „Nová identita navazuje na unikátnost značky a zároveň odráží veškeré portfolio navigačních, sledovacích a dopravních řešení, které TomTom nabízí zákazníkům, obchodníkům a orgánům státní správy.“
A co ke změně dodal Alexandr Ribbink, CEO společnosti TomTom? „Společnost TomTom se stala během posledních pár let skvěle zavedenou světovou společností a vedoucí značkou mezi přenosnými navigačními řešeními. Nové logo reflektuje tyto změny a symbolizuje péči o zákazníky, praktické smýšlení společnosti a zaujetí pro nejlepší, vysoce kvalitní navigační produkty a služby. Nové logo také podporuje naše rozšíření do nových obchodních oblastí, jako je lodní doprava a zároveň upevňuje svou pozici v nejvíce preferované uživatelské oblasti.“
Před nedávnem změnil logo také hlavní konkurent TomTomu, americký Garmin.
Tip: Stáhněte si zdarma Elišku, nový ženský hlas pro navigace TomTom