Doplním - slyšeno na oficiální prezentaci firmy TOMTOM na veletrhu INVEX - kráceno, a snad nevytrženo z kontextu:
"IQ ROUTES sbírá data od majtelů TOMTOM a pokud pro určitý úsek trasy má 1000 dat, tato data zprůměruje "další den" je použije pro výpočet trasy. Stačí se večer připojit k internetu a aplikace TOMTOM HOME vše zařídí sama. A pokud se na trase zdržíte, zítra už vás TOMTOM tímto úsekem nepovede."
Tolik to, se zdá být k IQ Routes z prezentace podstatné...
A teď to převeďme do praxe. Příklad:
Odpoledne, prší, mlhavo, D1 zacpaná kvůli stáhnutí provozu do jednoho pruhu na několika místech, a řekněme, že na trase je několik nehod, tedy D1 místy stojí na stupni 4, spíše 5. Vytvářejí se pomalu po pojíždějící kolony. V těchto kolonách stojí /popojíždí/ několik /desítek/ tisíc vozidel a shodou okolností 1000 lidí má TOMTOMa, a večer se pak doma připojí k netu.
IQ ROUTES stáhne data, má jich 1000, a příští den vás bude navigovat všude jinde, jen ne po D1, přestože se nikde nic nestalo, D1 je v plynulém provozu, kolony nejsou a vše je OK a dokonce je slunečno, sucho a neprší.
Celý tento system mi přijde jako reakce na něco, co se stalo kdysi dávno - protože v dopravě je vzhledem k dynamičnosti změn "kdysi dávno" vše, co právě pominulo.
Spíše by se mělo podle mne zaměřit na dynamické systemy navigování, ať už RDS TMC - viz jiný článek na tomto webu, nebo využití jiného principu.
Ale pokud by pro mne mělo být IQ ROUTES lákadlem pro ke koupi dražšího modelu, pak určitě ne...