TomTom rozšiřuje IQ Routes na Česko a další země

Diskuze čtenářů k článku

javel  |  08. 10. 2008 11:26

a na zaspate Slovensko sa zase niekto vykaslal...hlavne ze budeme mat euro..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Janík  |  10. 10. 2008 18:22

Za euro buďte vděční, máte progresivnější kreatury v parlamentu než my, kteří budeme konvertovat měnu ještě 5 let.

A na SK asi zapomněli. Když si pletou střední a východní Evropu, není divu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
slava  |  07. 10. 2008 09:53

bude to tedy i pro 720 GO ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Hulán  |  06. 10. 2008 21:08

Neplánuje se konečně TomTom i pro PDA? Mám na Kaiserovi verzi 6, a sedmička, natož osmička, není v prodeji a mapy stárnou a stárnou :(

Nějak nechápu, co TomTom zamýšlí, asi chce veškeré "PDA klienty" přesunout k iGo 8...

Nemáte Marku nějaké info o Navigatoru 8 pro PDA?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  06. 10. 2008 22:32

http://www.tomtom.com/products/product.php?ID=542&Category=2&Lid=10

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Hulán  |  07. 10. 2008 00:07

Ano, vím že existuje Navigator 7 předinstalovaný na Diamondovi / Touch Pro, ale já mám Kaiser (a kvůli VGA rozlišení při zachování stejné úhlopříčky jej nehodlám za Touch Pro měnit) Koupit zvlášť se ale nedá, navíc je to verze 7, takže bez IQ routes, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
biv  |  07. 10. 2008 10:54

v 7 pro PDA samozrejme IQ routes nejsou, stejne jako tam neni podpora RDS-TMC. Pritom TMC podporuje ve uz verzi 6 pro PNA. Tomtom proste PDA vubec neresi ;-(.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  08. 10. 2008 14:23

Čemuž se při poměru prodaných a ukradených licencí nelze divit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
C-M-L  |  06. 10. 2008 17:15

Za tu sluzbu IQ se ale musi platit ze? Nebo to je v cene jen prvni rok od kope nebo tak nejak ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
...  |  06. 10. 2008 19:08

Jo, do budoucna se pocita s poplatkem 10 Euro/mesic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fox50  |  06. 10. 2008 23:53

Za tuto službu se nic neplatí a oficiálně zatím nic neukazuje na to, že by se platilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  06. 10. 2008 16:53

1) IQ routes fungují s 8-kovými mapamy, a 8-kovým sofware, stejně jako line guidance, a to už nějakou dobu, včetně ČR.
2) Jelikož TT home je shit největší, tak poměrně často MapShare nefunguje vůbec, prostě vám to nic nenabídne a basta...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crusy  |  06. 10. 2008 15:21

No,mně se zdá,že IQ Routes již dávno funguje i v CZ....Myslím,že od map v.8.xxx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  06. 10. 2008 15:29

Také si myslím že již funguje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fox50  |  06. 10. 2008 15:53

Novinkou není to že IQRoute vůbec funguje. Novinkou je to, že se budou aktualizovat informace pro IQroute přes MapShare. Tedy pokud nějaká ulice v mapě nemá informaci o čase IQRoute může ji být tento čas přidělem přes MapShare.

Některým v této diskuzi doporučuju si o IQRoute něco přečíst a zjistit než na to začnou nadávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Henry  |  06. 10. 2008 14:45

Jednoduše řečeno navigace používá mapu jako síťový graf, kde každé dva uzly mají stanovenou vzdálenost (přímou) a případně také průměrný čas, kterým vozidlo tuto vzdálenost překoná (nemá-li tuto informaci k dispozici z map, tak čas spočítá dle povolené rychlosti na dané silnici). Dle těchto údajů je možno vypočíst distanční matici mezi všemi uzly. Tato matice je buď podle vzdálenosti - navigace vypočítá nejkratší cestu anebo dle těch časů - navigace vypočítá nejrychlejší trasu. V rámci aplikační logiky může navigace penalizovat poměrně buď vzdálenost nebo čas a vznikají tak tzv. ekonomické trasy. Dále může navigace penalizovat další údaje, jako typ cesty, mýtné, výškový profil, "zatáčkovitost" atp. - tyto údaje ale musí mít zaneseny v mapě, naopak může zvýhodnit části tras, které mají vyšší kapacitu než je průměr.

IQ Routes není nic jiného než AKTUALIZACE průměrných časů mezi dvěma uzly a navíc zanáší další parametr - rozlišení průměrných časů v průběhu času (zřejmě dny v týdnu, nevím, jestli bere ohled i na aktuální měsíc, či roční období). Tyto aktualizace bere od spolupracujících uživatelů - navi si skutečně projetý čas ukládá do paměti a uživatel tato data může hromadně posílat TomTomu. Pokud TT "posbírá" dostatečné množství vzorků jednotlivých projetých úseků mezi dvěma uzly, tak odstraní extrémy na obou stranách a spočítá průměr.

Henry
www.poi.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  07. 10. 2008 09:36

Jestli rozlišení jen dnem a nikoliv i hodinou, tak to (mimo neustále ucpané úseky) trošku ztrácí svoje kouzlo, nemyslíte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonny  |  10. 10. 2008 13:27

Doplním - slyšeno na oficiální prezentaci firmy TOMTOM na veletrhu INVEX - kráceno, a snad nevytrženo z kontextu:

"IQ ROUTES sbírá data od majtelů TOMTOM a pokud pro určitý úsek trasy má 1000 dat, tato data zprůměruje "další den" je použije pro výpočet trasy. Stačí se večer připojit k internetu a aplikace TOMTOM HOME vše zařídí sama. A pokud se na trase zdržíte, zítra už vás TOMTOM tímto úsekem nepovede."
Tolik to, se zdá být k IQ Routes z prezentace podstatné...

A teď to převeďme do praxe. Příklad:
Odpoledne, prší, mlhavo, D1 zacpaná kvůli stáhnutí provozu do jednoho pruhu na několika místech, a řekněme, že na trase je několik nehod, tedy D1 místy stojí na stupni 4, spíše 5. Vytvářejí se pomalu po pojíždějící kolony. V těchto kolonách stojí /popojíždí/ několik /desítek/ tisíc vozidel a shodou okolností 1000 lidí má TOMTOMa, a večer se pak doma připojí k netu.

IQ ROUTES stáhne data, má jich 1000, a příští den vás bude navigovat všude jinde, jen ne po D1, přestože se nikde nic nestalo, D1 je v plynulém provozu, kolony nejsou a vše je OK a dokonce je slunečno, sucho a neprší.

Celý tento system mi přijde jako reakce na něco, co se stalo kdysi dávno - protože v dopravě je vzhledem k dynamičnosti změn "kdysi dávno" vše, co právě pominulo.

Spíše by se mělo podle mne zaměřit na dynamické systemy navigování, ať už RDS TMC - viz jiný článek na tomto webu, nebo využití jiného principu.
Ale pokud by pro mne mělo být IQ ROUTES lákadlem pro ke koupi dražšího modelu, pak určitě ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  06. 10. 2008 13:04

Už mě nebaví opakovat stále stejnou kritiku. Tato věta "IQ Routes dovolí plánovat trasy pomocí aktuálních rychlostí, kterých lze na silnicích dosáhnout, nejen podle limitů zadaných v mapách, jako to dělají jiné navigační přístroje" je prostě nesmysl (výmysl?).

Pokud je to z dílny TomTomu tak aspoň ten jejich blud okomentujte, že to tak není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  06. 10. 2008 13:14

"IQ Routes dovolí plánovat trasy na základě aktuálních informací ostatních uživatelů systému " by možná bylo lepší. Je pouze otázka zda bude vůle uživatelů informovat systém o každé zácpě na křižovatce Moc v to nedoufám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Warek  |  06. 10. 2008 13:17

Pokud je zmacknuti tlacitka pri prvnim pripojeni TThome tolik narocne na "vuli"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  06. 10. 2008 13:25

Už vidím jak každý zodpovědně po každé jízdě vyndavá navigaci z vozidla a připojuje k PC Tomu snad sám nevěříte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noclaf  |  06. 10. 2008 14:41

Jestli si spravne pamatuju popisy tyhle technologie, tak to neni aktualni ve smyslu "dneska". Je to ve smyslu ze pristroj zjisti, ze ve vsedni dny se tamtudy jede nejakou dobu a o vikendu ze tam je volnejc a je to rychlejsi. A tyhle informace zahrne do vypoctu trasy (tz ve vsedni dny necha ridice tohle misto objet a o vikendu mu pres nej cestu naplanuje).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark$@#$  |  25. 01. 2011 12:55

nemusite pristroj pripojit ihned po kazde jizde ... navigator si uklada informace do sve pameti a teprve az mate nejakou jinou motivaci pripojit tomtom k pocitaci (treba kvuli novym mapam) tak pri te prilezitosti vsechna data odesle ... jednoduche ne ?
data prujezdnosti tak mohou byt docela stara ale to system samozrejme vezme v uvahu, vi kdy byla data porizena. Porovna je s dosavadnimi a pokud se hodne lisi a jsou hodne stara tak je neakceptuje.
naopak pokud jsou data cerstva a lisi se od velmi starych dat ktere ma tomtom ve sve databazi, tak ta stara data uz vyhodi a pouzije ty vase.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor