Tradiční výrobci v Evropě ztrácí ve prospěch dravých čínských značek

Výzkumná společnost Kantar Worldpanel zveřejnila zajímavou grafiku, která ukazuje, jak tradiční výrobci smartphonů ztráceli v roce 2015 zákazníky ve prospěch mladších a dravějších firem. Ty většinou pocházejí z Číny, v Evropě mají pouze pobočky a v rámci nich také výzkumná a vývojová pracoviště, kde se navrhují telefony podle chuti evropských zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek

Grafika se vztahuje k evropskému trhu, který reprezentuje pět ekonomicky nejvýznamnějších zemí (Německo, Velká Británie, Francie, Španělsko a Itálie). Síťový graf znázorňuje migraci uživatelů smartphonů mezi jednotlivými značkami, a to v rámci platformy Google Android. Velikost puntíku ukazuje sílu značky v Evropě, tloušťka šipek znázorňuje množství migrujících zákazníků. U značek se zeleným puntíkem převažují příchozí noví zákazníci, značky s fialovým puntíkem o zákazníky v úhrnu přicházejí.

Graf dobře vystihuje neutěšenou situaci tchajwanského HTC, které zákazníci opouštějí a míří k Samsungu. Ještě nedávno evropská androidová dvojka Sony přepustilo svou pozici Huawei. K této čínské společnosti ale migruje zdaleka nejvíce zákazníků od Samsungu. Nové zákazníky v Evropě získává Motorola a také francouzské Wiko, jež se soustředí na designově povedené smartphony za příznivou cenu.

Diskuze (20) Další článek: Lumia 650 s kovovým rámečkem je v prodeji. Mohla být levnější...

Témata článku: , , , , Evropský zákazník, Výzkumná společnost, Tchajwanské HTC, Pro +, Cin