Důkaz o nasycenosti trhu tabletů přináší analytická společnost IDC ve své čtvrtletní studii zaměřené na region střední a východní Evropy (CEE), do kterého patří i Česká republika. Ve druhém kvartálu letošního roku se v naší a okolních zemích prodalo o 21,4 % méně tabletů než ve stejném období loni. Přitom navíc klesla i průměrná prodejní cena tabletu, a to o 21,9 %.
V našem regionu se v měsících duben až červen prodalo celkem 2,8 milionu kusů tabletů a hybridních zařízení 2 v 1. Zájem o naposled jmenované hybridy klesal ještě výrazněji, o 38,6 %. Do budoucna analytici nicméně předpovídají oživení zájmu o zařízení 2 v 1, zejména na úkor notebooků a ultrabooků. Tabletovou jedničkou v našem regionu zůstává Lenovo, následované Samsungem a Applem. Asus drží čtvrté místo a do první pětky se vešel ještě v tuzemsku méně známý ruský výrobce Digma.