Už dvanácté čtvrtletí po sobě trh s tablety klesá. Drtí jej rostoucí poptávka po smartphonech s větší úhlopříčkou displeje, delší životní cyklus starších tabletových modelů, ale také zpevňující pozice notebooků a ultrabooků. Podle statistik společnosti IDC se během třetího čtvrtletí 2017 distribuovalo 40 milionů tabletů, což znamená meziroční pokles o 5,4 %.
Top 5 výrobců tabletů podle prodaných kusů a tržního podílu v 3Q 2017:
Výrobce
|
3Q17 Distribuce (mil. ks)
|
3Q17 Tržní podíl
|
3Q16 Distribuce (mil. ks)
|
3Q16 Tržní podíl
|
Meziroční změna
|
1. Apple
|
10.3
|
25.8%
|
9.3
|
21.9%
|
11.4%
|
2. Samsung
|
6.0
|
15.0%
|
6.5
|
15.4%
|
-7.9%
|
3. Amazon
|
4.4
|
10.9%
|
3.1
|
7.5%
|
38.7%
|
4.-5. Huawei
|
3.0
|
7.5%
|
2.5
|
6.0%
|
18.8%
|
4.-5. Lenovo
|
3.0
|
7.4%
|
2.7
|
6.5%
|
8.9%
|
Ostatní
|
13.3
|
33.3%
|
18.1
|
42.8%
|
-26.3%
|
Celkem
|
40.0
|
100.0%
|
42.3
|
100.0%
|
-5.4%
|
Zdroj: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker, 3. listopadu, 2017
|
Na pokles trhu ale tentokrát nedoplatili největší zavedení hráči, nejvíce klesaly značky z kategorie „Ostatní“, které ale mají dohromady stále nezanedbatelný třetinový podíl trhu. Posílená poptávka po letošním levnějším iPadu upevnila první pozici Applu před druhým Samsungem, jehož distribuce meziročně poklesla o 8 %.

S levnými tablety distribuovanými zejména jako platforma pro konzumaci vlastního obsahu zabodoval Amazon, jenž narostl o 39 %. Do první pětky se vešli ještě čínští rivalové Huawei a Lenovo, kteří se se třemi miliony distribuovaných tablety podělili o čtvrté a páté místo.
Poradíme, jak vybrat správný tablet: