podobný příspěvek jsem dával už k článku o ZoEK - http://www.mobilmania.cz/clanky/poslanci-schvalili... ... Je otázkou, jestli by na tuto změnu nešlo uplatnit paragraf zákona (ZoEK):
§ 63, odst.(5) Úřad může podnikateli poskytujícímu veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti uložit rozhodnutím, aby provedl změnu smlouvy nebo jejího zveřejněného návrhu pro veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo pro zajištění připojení k veřejné komunikační síti, jsou-li v rozporu s tímto zákonem nebo prováděcími právními předpisy k tomuto zákonu nebo v rozporu se zákonem obsahujícím pravidla ochrany spotřebitele, a to z důvodu nekalých, klamavých nebo agresivních obchodních praktik nebo z důvodu diskriminace spotřebitele24a).
* "v rozporu se zákonem obsahujícím pravidla ochrany spotřebitele"(6) Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti je povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat o této změně účastníka. Pokud se jedná o změnu podstatných náležitostí smlouvy uvedených v odstavci 1 písmeno c) až q), nebo změny jiných ustanovení, které vedou ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinností této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování. Právo ukončit smlouvu podle tohoto ustanovení nevzniká, pokud dojde ke změně smlouvy na základě změny právní úpravy nebo v případě změny smlouvy podle odstavce 5.
* Odstavec 6 dává oproti původnímu znění (http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2005-127)..... povinnost informovat o JAKÉKOLIV změně smluvních podmínek, nejen o té, která představuje pro zákazníka zhoršení jeho postavení a to více konkrétně než jen "odpovídajícím způsobem vyrozumět účastníka" jak to bylo dříve, nyní kromě informace zveřejněné na všech provozovnách můsí být informován i PŘÍMO zákazník.Tedy by se měl o změně dozvědět každý majitel této datové karty, mě dosud (8.11.2012) nikdo nekontaktoval a tím tedy je porušován zákon.
Viděli jste tuto informaci o změně vyvěšenou na všech prodejnách T-Mobile?§ 118
Správní delikty právnických a podnikajících fyzických osob
(14) Podnikatel zajišťující veřejnou komunikační síť nebo poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací se dopustí správního deliktu tím, že
...
u) nevyrozumí účastníka v zákonem stanovené lhůtě o změně smlouvy nebo o jeho právu bez sankce vypovědět smlouvu podle § 63 odst. 6,
Bylo by maximálně vhodné, kdyby se s těmito informacemi na ČTU obrátilo co nejvíce uživatelů a dle § 63, odst. (5) žádali jeho zásah z důvodu "...rozporu se zákonem obsahujícím pravidla ochrany spotřebitele, a to z důvodu nekalých, klamavých nebo agresivních obchodních praktik nebo z důvodu diskriminace spotřebitele."