Uber spustil protesty taxikářů napříč Evropou

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 31

Názory k článku

19. 06. 2014 11:31

Chápu, že pro taxikáře na volné noze je toto špatná (technická) doba - přivolej si auto mobilem, ale můžu říct, že u nás v Ostravě i v jiných městech, kde jsem jel taxíkem (Žilina, Brno, Praha) každý druhý taxikář jezdí načerno - bez dokladu. Takže peníze má do kapsy a pár jízd za měsíc udělá jen proto, že to po něm chce finanční úřad. Chápu, že je to bude stát 10000 měsíčně, které můžou a nemusí mít. Howgh

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 06. 2014 16:45

Osobně bych této aplikaci fandil. Spousta lidem múže zpřijemnit život. Co se týče konkurence pro taxi je to otázka. Potřebuji se dostat z mista A do B taxi by mě vyšlo na 2000 Kč a ještě jsem s nim nejel a ani nepojedu. Zavolám známenu a ten mne odveze za cenu 500 Kč. Tím chci říct, že díky teto aplikaci se svezou i lidé, kteří by jinak nejeli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 06. 2014 13:51

Já sice Uberu fandim, ale ty prostesty taxikářů jsou svým způsobem logické. Pokud stát po jednom člověku chce k výkonu určité práce splnit nějaké podmínky, je k němu nefér, když jiného to nechá dělat i bez nich. Navíc to jsou (minimálně z nějaké části) taky úplně normální lidi, kteří mají leasingy na auta, hypotéky... a něco dělají třeba celý život a nemůžou konkurovat někomu, kdo se tím neživí a nainstaluje si app do mobilu. Ale tak to prostě je. Pokrok přichází a vytlačuje profese, které přestanou být potřeba. Je nesmysl se mu bránit formou nějakejch nařízení a omezení... to je stejně jen krátkodobé řešení a nic dobrého to nepřinese.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 06. 2014 12:30

Ajeje, když jezdím autem někam dál, ptám se v určitých skupinách na FB a seženu si třeba plné auto cizích lidí. Náklady si potom rozdělíme. Neměly by taxikáři protestovat i proti FB? No v mém případě přebírám zákazníky spíš autobusům, či železnici, neměli by jejich provozovatelé také protestovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2014 10:41

Co presne vadi taxikarum? Proc se nezaregistruji do uber, aby jim nekradli zakazniky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 06. 2014 09:53

Pojisteni spolujezdce, pokud vim tak se to ted resi ve statech byly nejaky smrtelny nehody
Pravni vztah klient ridic, nevim jak to funguje pravne ale dokud to nedoladi tak opatrneJinak tomu samozrejme fandim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 06. 2014 08:45

Já tohle nevidím jako žádný problém. Vždyť toto tu existuje už x let a jediný rozdíl je takový, že to někdo s velkým vlivem dokázal dovést do digitální a značně funkční podoby.Ridesharing není nic nového. A je to úplně jiný byznys, než jaký poskytují taxikáři. Ridesharing využívají lidé, kteří chtějí ušetřit. Viz moje přítelkyně, která denně dojíždí do Prahy. Má na výběr celkem 5 druhů přepravy na celkem 40 km cesty - vlastní auto, autobus, vlak, taxi, ridesharing. Ceny? Vlastní auto cca 130Kč, bus 65Kč, vlak 80Kč, taxi min. litr, ridesharing 40Kč. Co si člověk asi logicky vybere, když se může svézt s člověkem, který jezdí každý den ve stejnou dobu jako ona a stejným směrem? Navíc si za tu dobu už vybudovala jistou averzi vůči lidem v buse a díky ridesharingu se může každý večer domluvit v kolik a kde se sejdou s daným člověkem.Někdo sahá taxikářům na jejich přemrštěné ceny a oni se čílí, že se jim někdo snaží konkurovat. Ale on nesnaží. Taxi využívá trochu jiná sorta lidí, než ridesharing.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 06. 2014 08:44

Do Prahy Uber nepřinese nic nového, aplikaci na přivolání vozu taxi služby na místo podle GPS už má třeba AAA taxi, takže žádná převratná novinka ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 06. 2014 06:17

Kdyby alespoň protestovali proti státu a jeho nesmyslným regulacím - licencím. Kdyby stát nemonopolizoval taxikařinu, mohl by taxikáře dělat kdokoliv bez dobrých známých, kteří mu zajistili licenci. Inu takové klasické vytváření živné půdy korupce, kvůli které nevyhrává nejlepší/nejlevnější ale ten, kdo má lepší známé a nebo je ochoten více namazat. Doplatí na to nakonec opět kdo jiný, než zákazník.Pokud bude někdo namítat, že stát/licence zajistí spolehlivost konkrétních taxikářů, tak to samé by přece dokázala i aplikace, kdy by uživatelé mohli svobodným taxikářům psát recenze a člověk by tak věděl, s kým se poveze. Jinými slovy, trh by si to opět sám zreguloval a vyřešil, bez státního dirigismu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 06. 2014 05:59

Já bych do auta s někým koho neznám nesedl!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor