V Liberci explodovala baterie v telefonu Nokia

Diskuze čtenářů k článku

bobr  |  14. 05. 2005 12:40

Nabijet baterie pod vodou nedoporucuji. :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpx  |  13. 05. 2005 13:21

nevim proc to uverejnily ted ale ta reportaz je uz mesic stara a original baterka to fakt nebyla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kappor  |  13. 05. 2005 11:11

Ja som isiel kupit do svojho stareho telefonu Siemens ME45 originalnu bateriu, ale cena 1600,- Sk ma proste odradila. Kupil som Koracell za 600,- a som s nou dokonale spokojny. Paradna vydrz, normalne teploty (Siemens mi pise teplotu baterie - prevadzkovu aj pocas nabijania). Proste ako original a takmer 3x lacnejsia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
critter  |  12. 05. 2005 21:44

ovsem to jak na tom bouchacim videu je nejprve origoska ktera se najednou po vybuchu zmeni v baterku se stribrnou nalepkou for nok 3300 je celkem husty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jumpman  |  13. 05. 2005 11:13


třeba se pod originálním obalem zákeřně ukrývala neoriginální baterie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
*****  |  12. 05. 2005 19:02

To Marek Lutonský:nemohla by MM vyslat jendoho redaktora na "místo činu" a zjistit,jak se věci opravdu mají?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 12. 05. 2005 19:18

To by byl zabitý den a myslím, že nejde o tak zásadní téma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caddy  |  12. 05. 2005 17:04

ja teda cekam, kdy se ukaze nejak kauza siemens...uz mi jich proslo rukama asi deset za posledni dva mesice, co mely baterku nafouklou, ze nesel zavrit zadni kryt... zejmena C55, M55 apod....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caddy  |  12. 05. 2005 19:28

...jo, zapomnel jsem dodat, ze slo o originaly, co Siemens servis po reklamaci vymenil za nenafoukle... :) To nejak z toho nevyplynulo, jak to ted po sobe ctu... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jumpman  |  13. 05. 2005 11:15


Jenže nafouklá baterie je něco úplně jiného než vybouchlá, a bohužel zatím sem nikde neslyšel o jiných telefonech než nokiích, ve kterých by docházelo k výbuchu baterie ať už originálních nebo neoriginálních

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keile  |  12. 05. 2005 16:52

Originální baterie Nokia BLC-2, kterou máte na fotce by se neměla v Evropě vůbec prodávat. Výrobek, aby se mohl v Evropě prodávat musí mít označení CE, což označuje výrobek odpovídá a byl vyroben v souladu s EU direktivou. Už ani originálním baterkám nelze věřit.
Pro zákazníka je označení značkou EU zárukou základní bezpečnosti výrobku a takového provedení, které by odpovídalo zvyklostem a předpisům EU.
Př. Můj osobní tel SonyEr. T68i má označení CE na baterce i telefonu.
Jak je na tom Váš telefon???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ukulelembo  |  12. 05. 2005 18:12

Bateri v me T68i certifikovana je, ale v T630 uz neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hock  |  12. 05. 2005 22:13

Znacka CE znaci Elektronickou kompaktibilitu. A musi ji mit zarizeni schvalena pro provoz v elektricke siti ci zarizeni obsahujici civku. Baterka nemusi mit CE, aby se u nas prodavala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ukulelembo  |  13. 05. 2005 09:47

Tak pozor, znacka CE neni znackou elektromagneticke kompatibility!!! Oznacení CE – vyjadruje shodu vyrobku se vsemi zakladniími pozadavky stanovenymi na dany vyrobek [tyto zakladni pozadavky jsou ve smernicich ES (v CR jsou stanoveny narizenimi vlady - komoditni a prurezova) a normach]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keile  |  13. 05. 2005 16:40

Tak baterka musí mít samozřejmě také označení CE můžete se podívat na http://www.crr.cz/index.php?lsel=139 a dole je Označení CE a vše kolem něho. Jinak pokud CE není na štítku tak to není baterka, ale časovaná bomba .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ukulelembo  |  17. 05. 2005 07:51

Ale ta prace je krapet starsi...
Ono jde taky o to, jestli je ta baterka certifikovana jako celek s mobilem nebo samostatne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yeffer  |  12. 05. 2005 16:18

Tohle je podle fotek baterka GBI Jo a originál nebo neoriginální baterka do 3310 a 3510 se dává stejná. Do 3510 se ale většinou dávaj speciální tenčí kvůli krytu ale nejni to podmínkou....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Driver  |  12. 05. 2005 15:55

Svym zpusobem je to original, protoze jiny baterky takhle nebouchaj. Ale mohli aspon rict, ze to nebyl vyrobek Nokie. Bejt nokii, tak Novu zazaluju za spatny informace, ktery muzou nokii pospinit jmeno. Protoze nejakej mobilni laik nepozna, ze neslo o nokia baterii..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kapo  |  12. 05. 2005 16:07

S temi zalobami mate pravdu v tom smyslu, ze rodice toho skoro podpaleneho ditete vadnou baterii nokie dozajista zalobu na nokii podaji, jiste pujde vazny problem nokie celosvetove.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  12. 05. 2005 17:07

Anagram KAPO = PAKO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nemo  |  13. 05. 2005 06:51

ubohoučky Kapo je asi malého vzrustu s uhry a pleší a s malým.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wendy  |  12. 05. 2005 15:07

Hned jak jsem od moderátora zaslechl, že vybuchla originální baterie od Nokie, tak jsem zbystřil, protože vím, že při každé takové zprávě Nokia vydává prohlášení, ve kterém zdůrazňuje, že se jednalo o neoriginální baterii. Jak jsem uviděl baterii v reportáži, bylo to jasný, vypadala, jak od vietnamců z tržiště. Být Nokií, tak se nerozpakuju, a podám na N@vu žalobu, to přece musí projít, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J-o-U  |  12. 05. 2005 15:54

Souhlasim, ja bych zalobu podal. Jsem zvedavy jestli se Nokia bude branit. Mimochodem, ja mel v rukach S25ku s original baterii... ktera po vybuchu byla na skvarek, stejne jako telefon. A original to opravdu byl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TyCho  |  14. 05. 2005 00:08

Tak to sem nevedel ze baterky vybuchuji tak ze je telefon na skvarek  Nebyla to nahodou C4?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J-o-U  |  15. 05. 2005 11:24

Skvarky z toho nelezly, to je fakt, ale displej byl cernej, popraskanej, zadni obal zpecenej, a na desce pomalu neslo nic precist...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jmeno  |  12. 05. 2005 16:02

presne! taky bych je zazaloval! hnuj na ne!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martas  |  15. 05. 2005 16:32

Souhlasim s tebou,reportaz jsem sice nevidel ale podle tech fotek baterie urcite original nebyla a silne mi pripomina baterii od firmy Mobilpohotovost.cz,kterou vlastni nasi vychodni bratri...................nemam na mysli slovaky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  12. 05. 2005 14:26

Slyšel jste někdo o jiné zn. tel.než Nokia, který vybuchuje s neoriginální baterií???  Já ne!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  12. 05. 2005 14:31

Je pravda, ze kdyz ma Nokia na trhu 50% podil, tak by mela mit taky 50% pripadu vzbuch baterie ... ale ze vsech 3 pripadu, o kterych sem slysel to byla 3x prave Nokia, ktere se to stalo (a dokonce pouze typy 3310/3330/3510) ... ze by to preci jen nebylo JEN tema bateriema?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brázdič  |  12. 05. 2005 15:28

Jsem majitelem autorizovaného servisu NOKIA a vybouchlou originál baterku NOKIA jsem ještě nikdy neviděl. Viděl jsem jen jednu pokroucenou, ale ta byla v telefonu který spadl z 10 patra. Tam se ale spíš jednalo o zkrat vlivem těžkého nárazu a mechanické deformace. Obvykle se to stává jen u laciných neoriginálních baterií firem Aligator (A-MAX), Smartbateries, Forever, Mobil Pohotovst a td. Již několik let prodáváme baterie CPA a sice nemají takovou životnost jak originál baterie NOKIA, ale často přežijí originální baterie SIEMENS, které stojí za bačkoru. Navíc tyto baterie nevybuchují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kapo  |  12. 05. 2005 16:04

Brazdic z oddeleni PR nokie, bodejt by se k tomu znal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brázdič  |  12. 05. 2005 23:05

Vybuchování baterek je otázka jen několika mizerných značek, které jsem již vypsal. Z oddělení Nokie nejsem, jsem jen majitelem autorizovaného servisu a na závadách vydělám, tudíž nemám potřebu je tutlat. Jen ať jsou Nokie poruchovější, bude víc práce a víc peněz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavliicek  |  13. 05. 2005 08:33

To je sice moc pekne, ze originaly nevybuchuji, jenze jste uplne zapomnel na to, ze se to deje jenom v NK Neslysel jsem, ze by nekomu stejna neznackova baterie, pochopitelne optimalizovana pro dany pristroj, explodovala v jine znacce MT Ale jak jste psal, pro vas vic prace a penez a pro me vitr do plachet, ze se muzu Nokiim jeste vic vysmivat)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
notch  |  12. 05. 2005 16:40

Ne, nase baterie nevybuchuji! Fakt nevybuchuji! To jen ty cizi!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  12. 05. 2005 14:49

Milý Jiří co první příspěvek této diskuze?? C35 nebude Nokia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  12. 05. 2005 14:52

Milý Pavle, ale tam se nic o výbuchu nepíše  Nafouknutí nebude výbuch

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martyl  |  13. 05. 2005 10:22

Mam dojem že někde na mojemotorola.cz jsem zahlédl že explodovala baterie v nějaké Motorole

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redmond  |  12. 05. 2005 13:51

no jasne, zase NOVA. tam nakydaju blbosti. no ale neviem o pripade ze by vybuchla originalna bateria od nokie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luke  |  12. 05. 2005 12:12

kdyby jste se na tu reportaz divali poradne, tak by jste si vsimli ze ukazovali baterku ze simulace vybuchu a ta originalni skutecne nebyla.
Na druhou stranu to neznamena ze v telefonu byla skutecne originalni baterie, protoze ta nikde ukazana nebyla...o stylu reportazi na Nove si myslim svoje, ale nikdo mi stejne nevyvrati ze exploduji i originalni baterie, dve jsem uz videl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 12. 05. 2005 12:18

Ne, nápis simulace byl jen u střihového efektu, kdy se z běžné baterie rázem stal nafouklý obal. Pokud by nešlo o skutečnou baterii, i Nova by uvedla, že jde o ilustrační záběr.

Netvrdím, že originály nevybuchují, v tomto případě ale nešlo o baterii Nokia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zuzana  |  12. 05. 2005 12:53

Moze vybuch baterie sposobit aj vaznejsie ohrozenie zdravia?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luke  |  12. 05. 2005 13:16

no predstav si ze Ti to bouchne u ucha, krome pripadneho poskozeni sluchu, popalenin a postraumatickeho soku o nic nejde....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  12. 05. 2005 22:37

Nehlede na to, ze Li-xxx baterie obsahuji jedovate tekave latky, ktere se tim uvolni. Takze i mensi otrava nebo poleptani sliznic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jumpman  |  13. 05. 2005 11:06


No já slyšel i o jednom případu kdy výbuch baterie v nokii majitelce utrhl dva prsty. Byla to ovšem neoriginální baterie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luke  |  12. 05. 2005 13:14

hmm to je fakt...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Valheru  |  12. 05. 2005 11:54

Bezna praxe u vsech (Cest vyjimkam) prodeju MT je ze z noveho tel vytahnou orig.Baterii a daji tam neaky levny sunt.Batreku pak prodaji zvlast.Do kapsy jim de cca 300,- kc a vic to je kolikrat vetsi rabat nez z celeho prodaneho MT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
andrei  |  12. 05. 2005 11:39

docela me dostalo, jak tuto zpravu TV NOVA uvedla. Originalni baterie... pekne no, stacil jen letmy pohled a hned je zrejme, ze to original neni. A hlavne, ta holcina mela 3510 a na baterce bylo FOR 3310. Ale co, kazdy se snazi tu zpravu nejak prodat.
Nejlepsi hlavne bylo, to ze pry hrozi velke nebezpeci, ale majitel telefon o tom preci musi vedet, v kazdem manualu je preci napsano, ze ma byt pouzivano jen originalni prislusenstvi, takze se neni cemu divit a navic kdyz v telefonu ma baterii ( neoriginalni ) a jeste k tomu urcenou pro uplne jiny telefon...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
renoar  |  12. 05. 2005 11:44

Souhlasím s tebou,ale myslím že originál baterie do 3510 ani není, protože to je vlastně 3310 v jiném kabátě. Každopádně to na originál moc nevypadalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honny  |  12. 05. 2005 13:44

Je, ale je vice-mene stejna jako do 3310ky... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j@kommo  |  13. 05. 2005 11:08

ve 3510 je tenci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kapo  |  12. 05. 2005 16:03

Nebyla ukazovana baterie te divciny, ale zfilmovana animace  vybuchu nejake baterie, advokate nokie., takze zde melete uplne nesmysly spolu s agentem z oddeleni PR nokie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 12. 05. 2005 16:30

Pane Kapo, odpusťte si prosím pitomé osobní narážky.

TV Nova ukazovala skutečnou baterii po výbuchu. Pokud by tomu tak nebylo, viděl byste na stránce upozornění typu "ilustrační záběr". Podobné upozornění ("simulace") bylo vidět pouze u trikového střihu, kdy byla funkční baterie během roztočení vyměněna za vybuchlý kus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  14. 05. 2005 12:48

nova je predsa bulvar. takze to uviedli spravne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
renoar  |  12. 05. 2005 11:31

Přesně takto se mi nafoukla neoriginální baterka Li-Pol do C35.Stála jen asi 200 kč a kupoval jsem ji v Cybexu, kde mi ji bez problému vyměnili.Prej co bych za ty prachy chtěl.Já vím ,ale přece nebudu do mobilu který má hodnotu 500kč kupovat originál baterku za cca 600kč, su blázen nebo co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kruch  |  12. 05. 2005 19:02

Ja si koupil do 5110 (mam ji skoro 7 roku) original Li-Pol za 900,- nebo tak nejak, protoze: zkousel jsem 2 neoriginalni Li-On (Avacom a neco), jedny se ulamaly po 2 mesicich uchytky a druha byla po 3 mesicich stejne "dobra" jako moje skoro 7 let stara Ni-MH. A s originalni doufam, ze budu mit dalsich x let pokoj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor