Tesla v současnosti používá nejpokročilejší baterie typu Li-Ion, které vyvíjí ve spolupráci s Panasonicem v Gigafactory 1. Elon Musk se už v minulosti vyjádřil, že Tesla sleduje všechny různé „revoluční“ technologie v oblasti baterií a žádná zatím není a v nejbližší době ani nebude reálná pro průmyslovou výrobu.
Tesla tak v červnu minulého roku uzavřela pětiletou spolupráci s vědci v čele s Jeffem Dahnem, který je jedním z původních tvůrců Li-Ion baterií. Hlavním cílem spolupráci je přijít na to, jak prodloužit životnost baterií, které Tesla v elektromobilech používá, v nejlepším případě až na desítky let.
Jak Jeff Dahn v rozhovoru uvedl, výzkum pokračuje velmi rychle a úspěšně. Už po necelém roce se jim podařilo zvýšit životnost dvojnásobně, tedy přibližně na 20 let. Výzkum se pochopitelně týká nejen baterií pro elektromobily (Nickel Manganese Cobalt Oxide), ale i pro PowerPacky a Powerwally (Nickel Cobalt Aluminum Oxide).
Mezi vedlejší cíle pak patří klasické zlepšení v oblasti ceny a kapacity, stejně tak bezpečnosti baterií. Vzhledem k tomu, že si Tesla v oblasti záruky na baterie opravdu věří (aktuálně je 8 let), můžeme do budoucna očekávat ještě značné prodloužení.