Pokud vynecháme naprosto pohřebené torzo věrnostního programu O2 Benefit, najdeme u našich zbylých operátorů v podstatě jediný věrností program – T-Mobile Bonus. Ten prošel v únoru letošního roku několika změnami a po šesti měsících zde máme první zhodnocení výsledků. Operátor se sice dušuje, jak si všichni polepšili, zapomněl ale na to, že těm nejvěrnějším zákazníkům pořádně zkrouhnul věrnostní bonusy, které dostávali každé dva roky. Na druhou stranu je teď program Bonus dostupný pro všechny a každý si může vybrat ze dvou druhů odměn. Buď body pak odměnu z katalogu a nebo zvýhodněnou službu. Podrobné informace o únorových změnách naleznete v tomto článku.
A nyní už k ohlášeným výsledkům. Za onoho půl roku narostl počet registrovaných paušálních zákazníků v programu o 62 %, takže celkový počet jeho členů přesáhl dva miliony. Sedmatřicet procent z tohoto čísla pak tvoří zákazníci s předplacenou kartou Twist. Co se týče čerpání odměn, tak se zatím ukazuje, že právě předplacenkáři se drží hesla „lepší vrabec v hrsti, než holub na střeše“ a 99 % z nich bere zvýhodněnou službu, tedy noční volání od devíti večer do devíti ráno za 1 Kč za minutu. Paušálisté raději střádají bodíky, za období březen – červenec si zvýhodněnou službu zvolil jen každý desátý. Stejně je na tom i firemní klientela, většina i nadále preferuje odměnu z katalogu.
Sběr Bonus bodů se od spuštění nového programu zvýšil o 25 %. Body zákazník dostává za registraci (100 bodů) a pak za každých utracených 23,80 Kč. Bodíky lze získat i placením kreditní kartou, za kterou si taktně řečeno, operátor u zákazníků moc sympatií nezískal. Bonus body lze uplatnit na nákup telefonů, příslušenství, balíčků volných jednotek a dalšího zboží i služeb dle platného katalogu. V seznamu odměn nechybí poukázky na zboží či dnes tak populární navigace, digitální fotoaparáty a další elektronika. K ní si zákazníci mohou objednat i něco praktického na cesty – batohy, vařiče, spací pytel a další harampádí. Kulturní typy ocení výběr DVD, CD a mohou koupit lístky na hudební akce.
Podobnou odměnu by si nechal líbit skoro každý...
Preference zákazníků při čerpání odměn z katalogu se liší podle segmentů: zatímco firemní zákazníci jednoznačně preferují telefony (ty tvoří 2/3 objednávek), tarifní zákazníci upřednostňují zboží z kategorie cestování a zábavy a dobíjení předplacených karet Twist. Oblíbené položky zákazníci nacházejí i v kolekci T-Mobile. Hitem letošního jara bylo zboží s motivy EURO 2008 (repliky dresů, míče, branky, šály atd…). Objednávky na toto zboží byly dvojnásobné oproti objednávkám zboží s motivy MS 2006 a míč Puma z EURO kolekce byl na čtvrtém místě žebříčku nejčastěji objednávaných odměn.
Top 5 katalogových odměn za období jaro/léto 2008
- Nokia 6300
- Dobití Twistu za kuponem v hodnotě 200 Kč
- Nokia 3110
- Fotbalový míč Puma
- Nokia 2610
A na závěr ještě informace o členství. Pro zapojení do programu stačí provést registraci, a to zasláním SMS ve tvaru BONUS A na číslo 4603 nebo zavoláním na zákaznickou linku či na internetových stránkách www.t-mobile.cz/bonus. Účastníci dřívějších variant věrnostního programu se již znovu registrovat nemusí, členy se stali automaticky. Administrace všech nastavení probíhá zdarma pomocí SMS, na čísle 4603, případně přes správu služeb Můj T-Mobile. Po registraci je tarifním zákazníkům coby výhoda standardně nastaveno sbírání bodů, Twisťáci mají aktivováno využívání zvýhodněné služby. Kdykoli si však zákazník může druh odměny změnit. Pokud zákazník zapojený do věrnostního programu přejde z Twistu na tarif, je mu zachován zvolený typ výhody a přenáší se mu všechny nasbírané body.