Červený operátor se dnes nechal slyšet, že u části superlevných telefonů Vodafone 225 může docházet k rychlejšímu vybití baterie. K této situaci dochází u přístrojů, které mají nastavené automatické zamykání klávesnice. Podle výrobce, čínské společnosti ZTE, se jedná o chybu softwaru. Vodafone všem zákazníkům, u nichž se problém objevil, poškozené telefony vymění.
Potíže mohou mít telefony, které si zákazníci koupili od prosince 2007 do poloviny ledna 2008. Vodafone 225 se prodává v několika maloobchodních a velkoobchodních řetězcích, kde je k dispozici společně v balíčku s předplacenou kartou. Problém rychlejšího vybíjení se může objevit maximálně u 9 000 telefonů Vodafone 225.
Vodafone 225 na oficiálním obrázku, při redakčním testu a ve zvláštním prodejním stojanu
„Tato situace nás mrzí, protože pro Vodafone je spokojenost našich zákazníků klíčová, proto co nejrychleji zákazníkům jejich poškozené telefony vyměníme za nové,“ říká Ann Hofvander, viceprezidentka Vodafonu pro prodej a firemní péči a dodává: „ Proaktivně budeme kontaktovat všechny zákazníky, kteří by mohli být těmito problémy postiženi. Velmi oceňujeme vstřícnost a spolupráci našich partnerů v ZTE a maloobchodních a velkoobchodních řetězcích, díky které se nám podařilo dostat celou situaci pod kontrolu a minimalizovat tak další dopad na zákazníky."
Jak zjistit, zda právě váš mobil chybný software obsahuje? Na klávesnici napište kód *983*839#, čímž se na displeji objeví verze softwaru. Ta chybná má označení VDF-P108A2 B07-Cs-CZ 02. Zákazníci s vadným telefonem mohou přijít od pondělí 4.2. na jakoukoli prodejnu Vodafonu a přístroj jim bude vyměněn za nový, funkční model.
Nejrychlejší způsob, jak rychlému vybíjení baterie předejít, je odstranit automatické zamykání klávesnice a zamykat ji manuálně. To lze zadáním následujících voleb v menu telefonu: Menu/Nastavení telefonu/Automatický zámek kláves/Vypnout.