Vodafone má novou a velmi podrobnou mapu pokrytí GPRS a EDGE

Diskuze čtenářů k článku

Arnost  |  27. 07. 2006 09:39

at tam proste Vodafone napise, ze mapa je jen orientacni a je to. Do ted jsme Vodafone praniravali ze nema poradnou mapu, ted kdyz ji ma tak je zase spatne ze to neuplne odpovida skutecnosti... Kdyz tamhle pan reditel policie a nebo jakou mel fci jede 190 do prace a vyfoti ho novinari (mimochodem jeli stejne rychle jako on) tak ho pranyruji za to ze jen odevzdal na par mesicu ridiciak a zaplatil jen 10tis na nejaky fond. Kdyby neudelal nic a vymluvil se pranyrovali by jsme jej stejne...co tim chci rici. Zkusme se zamyslet nad tim jestli jsme vsichni tak dokonali ze nejsme schopni pochvalit ale na vsem hledame to spatne... presne podle hesla, kdo jsi bez viny prvni hod kamenem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  27. 07. 2006 09:59

Sohlasim. Dokonce pranyruji i jineho policistu, ktery naboural s 3,5 promile alkoholu v krvi a to navic auto ridil nekdo jiny. Proboha lidi, vite jak je povolani policisty narocne? To nemuze mit jako spolujezdec trochu upito?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  26. 07. 2006 18:12

Takova mapa ma smysl jen kdyz jsou u ni uvedeny podminky, za jakych udaje plati. To znamena aspon telefon v ruce outdoor nebo indoor nebo telefon v aute s externi antenou. V nekterych miste si ta mapa ponekud fandi, napr. v useku zeleznice Bohuslavice u Kyjova - Brankovice), tam signal za Bohuslavicemi a objevi se az v kopci pred Brankovicemi. Mezi tim ani tuk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  26. 07. 2006 18:12

oprava... tam signal za Bohuslavicemi spadne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x655  |  26. 07. 2006 09:27

K přesnosti je potřeba říct, že ta mapa není přece vytvořena z naměřených hodnot. Je určitě vypočtená, takže teorie a praxe se zajisté liší. Pravdou je, že někde na pokrytí ubírá, jinde zase přidá, ale málo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  26. 07. 2006 11:07

Každej operátor projíždí stále Republiku, a signál si hlídá. Všichni to ale zřejmě mají pouze v autech, takže měří jen signál na silnicích. Otázka taky je, zda se jim chce naměřený hodnoty zveřejňovat. Zřejmě tahle mapa pokrytí bude opravdu jen nějak vypočtená.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wevik  |  26. 07. 2006 09:26

Tak podle mapy je u nás doma 100% pokrytí, ale realita je bohužel jiná. Majitelé Vodafonu, u nás běhají po zahradě a chytají signál, alespoň na odeslání SMS a o volání si mohou nechat jen zdát

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos  |  26. 07. 2006 08:30

To se ani nedivím že tuhle mapu pokrytí moc nepropagují. Co se týká EDGE, je to o ničem. Jasně že řekli že nebude všude ale tímhle tempem pokrýt alespoň půlku území, tak to je pro příští generace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arnost  |  26. 07. 2006 08:42

..nemyslim si ze je dulezite mit pokryte pulku uzemi..spis jde o to zprovoznit ji co nejvetsimu poctu populace.. navic neverim, ze edge je nejak masove vyhledavna sluzba...jinak s tim signalem...tezko vam nejaka mapa pokryje presne rozlozeni signalu, mapka podle me ukazuje kde by mel byt signal jinymi slovy kam az by mel dosahnout prislusny vysilac.. ale lokalni nepresnosti vam do mapy nikdy nikdo nezakresli..ale to je stejne u vsech operatoru..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  26. 07. 2006 11:03

Když jsem byl na exkurzi tuším ještě v Paegasu, tak se holedbali, že maj software, kde maj super přesnou mapu se všema kopcema, jejich vejškou, místama že maj i vyšši baráky, který by to pole mohly deformovat. Vodafouni budou určitě mít něco podobnýho, ale bohužel se zdá, skutečný schopnosti těchto programů tak zářný nejsou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sibstr  |  26. 07. 2006 18:35

No ale když ta mapa řiká, že pokrytí je na místě široko daleko a já v okruhu 2km nechytnu v autě s těžkou HF ani čárku, tak to je podle mě značně velká nepřesnost. Bych skoro řek, že i klamání zákazníka. Třeba taková mapa Eurotelu je na tom co do zakreslení signálu opoználí lépe.
Jinak po republice jezdí několik měřících vozů, které zjisťují kvalitu pokrytí a služeb jednotlivých operátorů. Všechny auta měřej všechny tři operátory, ale výsledky nikde zveřejněný nejsou, škoda byly by to určitě zajímavé výsledky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
perfektman  |  26. 07. 2006 08:28

I v mém případě mapa ukazuje přítomnost signálu, ale v reálu velká nula.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snekac  |  26. 07. 2006 05:37

Kdyby tak byl místo map radši propracovanej ten signál A k tomu,kdo psal ten článek- Oskarta jiz bohuzel není,takze ji nikde nemuzu dobíjet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gRis  |  26. 07. 2006 01:37

Prave jsem na miste, kde by podle mapy signal byt nemel, nebo by tu mel byt velice slaby. Navic jsem v baraku. Mam na mobilu plny signal - opravdu to presne neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  26. 07. 2006 04:32

No ja zase vim o miste,ktery dle mapy pokryty je,ale z vlastni zkusenosti vim na 100%,ze neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
andrei  |  26. 07. 2006 16:49

no podle toho jaky signal hledas, nebo respektive jaky signal sis tam dal hledat, pokud GPRS nebo EDGE tak to nezjistis podle sily singalu na mobilu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sibstr  |  26. 07. 2006 01:05

Tak jsem to teď zkouknul a ta nová mapa žádnej zázrak, alespoň po stránce přesnosti zakreslení signálu. Na místech kde neni signál široko daleko, je v mapě zakreslen a zase naopak, kde signál je, tam v mapě neni. Takže se na to spolíhat moc nedá, v té staré mapě to měli přesněji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  27. 07. 2006 13:08

Je to tak, potvrzuji do písmene Tvůj názor...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor