Vodafone posílá delší textovky s přeposílanými e-maily

Diskuze čtenářů k článku

Roman  |  26. 10. 2006 17:27

Já jsem si říkal, proč mi od včerejška chodí místo dvou SMS při přeposílání e-mailu na mobil hned tři Myslel jsem si, že je to jenom chybička, kterou zase velice rychle opraví

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  26. 10. 2006 18:01

Taky mi to chodi. Ale drive jsem mel na zacatku SMS email, ktery mi prisel, nyni tam je postmaster@seznam.cz a predmet a text...Nevite jak to udelat, aby jsem videl mejl, ktery mi prisel???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  26. 10. 2006 18:18

tak uz mi chodi jen dve SMS......asi to dali zpet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thom  |  26. 10. 2006 18:24

To vypadá, jako by tam Vodafone dával blbou část hlavičky Podobně (blbě a snad odjakživa?) to má nastavený O2 ... Když to mám přesměrovaný z Gmailu, chodí mi jako odesilatel moje adresa, co mám na Gmailu.
To Vodafone: polaďte to, sakra, ať ta služba není naprd, jako u O2 ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
topsky  |  26. 10. 2006 22:02

Je to smutná skutečnost: O2 posílá sice oznámení, ale nedozvíte se vůbec nic. SMS začíná Mailer O2 ...to nás nezajímá. Místo této blbé reklamy by mohli učetřit a napsat aspoň od koho je mail a předmět. Vodafone je proti tomu pašák, ale má zase dražší volání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlk  |  27. 10. 2006 09:14

No s tím dražším voláním bych to tak úplně neviděl. Jak pro koho, pro mě ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  26. 10. 2006 20:09

Jojo, taky mi tam chodí tato blbá hlavička.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dj.DEKL  |  26. 10. 2006 17:43

Me uz asi dva dni nechodi SMS email vubec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek.P  |  26. 10. 2006 18:03

Napodobne - bud neprijde vubec, nebo s velikym zpozdenim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  26. 10. 2006 19:59

Presne tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thom  |  26. 10. 2006 18:10

OK, fajn, ale docela by potěšila možnost nastavení toho počtu. Zrovna tak (ale to se týká všech operátorů), aby se odesilateli nevrátila chybová hláška, když pošle někomu mail s přílohou. Každopádně to přesměrování mejlů na mobil ma Vodafone udělaný nejlíp. Naopak nejhůř to má O2 (blbejch 60 znaků, ze kterých nevyčtete ani odesilatele ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  26. 10. 2006 20:34

Vodafone má tuhle službu docela prima, ale já si přece jenom dovedu představit vylepšení: (1) nastavení počtu SMS, jedna by stačila... ale hlavně (2) posílání v MMS a úplně by stačil jenom text. Proč? MMS je pro text mnohem delší než SMS! A bylo by to posílání MMS jenom ve vlastní síti a tím pádem by asi nemusely být tak vysoké náklady a lidi by si navíc zvykli na MMS a začali by je třeba i využívat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlk  |  27. 10. 2006 09:15

S přílohou je asi problém u tebe, ještě jsem o tomhle neslyšel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajdee (novy)  |  27. 10. 2006 10:39

Ten problem opravdu existuje a projevi se pokud:

1) priloha je vetsi nez nekolik MB (ted presne nevim kolik)
NEBO
2) doslo k prekroceni maximalniho poctu denne zaslanych SMS

a zaroven mailserver, ktery zpravu posila, uvede existujici e-mail (v pripade preposlani je to mail puvodniho odesilatele, ne toho, kdo si to nechava preposilat). Pote dojde k vygenerovani NDR (non-delivery reportu, nedorucenky), ktera odejde na mail uvedeny v hlavicce jako Reply-To (popr. From, pokud Reply-To neni pritomno).

Takze kdyz ti nekdo posle velky mail, nebo uz je za hranici maximalniho denniho poctu prijatych sms mailu, dojde mu zpatky zprava o tom, ze se zpravu do mailove schranky xxx@vodafonemail.cz nepodarilo dorucit.
(Tim odesilatel zaroven zjisti i tvuj mail na vodafonemail.cz!)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thom  |  27. 10. 2006 12:13

Je to zhruba tak, teď jsem si zkoušel něco s přílohou poslat z práce na Gmail, který mám přesměrovaný na Vodafone a dorazila chybová hláška: message too large. Nicméně dorazila mně na Gmail, ne do práce, takže aspoň (alespoň v případě přesměrování z Gmailu) se původní odesilatel adresu @vodafonemail nedozví.
Jinak ptal jsem se na to kdysi v Ptejte se na VF stránkách a ten limit je 0,75 MB.

Řešením může být nechat si to přeposílat třeba ještě na Seznam, kde se dá nastavit filtr na velikost přílohy a dát tam jeden filtr, že v případě, kdy je mail větší než např. 0,7 MB, pošli notifikaci (a další filtry ignoruj) a následující filtr (tam se ty velké maily už tudíž nedostanou) Přepošli kopii. Ale je to docela pakárna, propasírovat to přes další server. Kdyby to měli operátoři nastavené tak, že by se přílohy před zpracováním zahazovaly, bylo by to praktičtější

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xx123x  |  26. 10. 2006 18:23

neni to nahodou sluzba email2sms?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sejky  |  26. 10. 2006 18:25

ano take jsem pro nastaveni jak chci e-maily preposilat.
Uvital bych hlavne aby slo preposlat vice jak 100 e-mailu denne protoze denne jich prijmu mnohem vice a pote odesilateli prijde mail ze neni mozne dorucit e-mail protoze denni kvota je vycerpana. Myslim ze to toho odesilatele docela vystrasi ze to nelze dorucit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  26. 10. 2006 22:58

Přesně, já chci taky at jde třeba v samoobsluze nastavit zda chci jen 100 mejlu nebo vice, když je Vodafone tak dobrej, proč nevyhoví zákazníkům??? Když mám zaplé radary, mobil info, esluk, kybl a ještě když příjde kopie mejlu a chci si to číst na mobilu, tak proč mi to blokujou, taková služba je potom k ničemu, že si nejsem jistý že se nedozvím o důležitém emailu zda už přišel. Přeci nemůžu pořád sedět u internetu, když mám mobil. S tím O2 souhlasím taky, že je to k ničemu, aspoň, že T-Mobile doručí 160znaků. A když je O2 špičkovej, proč netrumfne i vtomto Vodafone a neudělá 5/5 mobilního mejlu??? By se pak vyplatilo si ho zase pořídit jen kvůli tomu mobilnímu mejlu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
traveller (novy)  |  27. 10. 2006 07:29

A proč by mělo odesilateli něco chodit? E-mail přece přeposílá váš mailbox a ne odesílatel....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajdee (novy)  |  27. 10. 2006 10:39

Ten problem opravdu existuje a projevi se pokud:

1) priloha je vetsi nez nekolik MB (ted presne nevim kolik)
NEBO
2) doslo k prekroceni maximalniho poctu denne zaslanych SMS

a zaroven mailserver, ktery zpravu posila, uvede existujici e-mail (v pripade preposlani je to mail puvodniho odesilatele, ne toho, kdo si to nechava preposilat). Pote dojde k vygenerovani NDR (non-delivery reportu, nedorucenky), ktera odejde na mail uvedeny v hlavicce jako Reply-To (popr. From, pokud Reply-To neni pritomno).

Takze kdyz ti nekdo posle velky mail, nebo uz je za hranici maximalniho denniho poctu prijatych sms mailu, dojde mu zpatky zprava o tom, ze se zpravu do mailove schranky xxx@vodafonemail.cz nepodarilo dorucit.
(Tim odesilatel zaroven zjisti i tvuj mail na vodafonemail.cz!)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  26. 10. 2006 21:12

Uz to zase chodi jako predtim, na 2 zpravy. Na 3 to chodilo jen chvili a jeste blbe, asi tak 10 emailu mi neprislo vubec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pan Y.  |  26. 10. 2006 21:29

Pravděpodobně jen nějak měnili mailer-daemona, při nadlimitním počtu e-mailů (100 na jeden SMS e-mail) už nyní nezasílá sám info, jen blokuje jejich doručení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
razzi  |  26. 10. 2006 23:03

Změn na MX serveru vodafonemail.cz je víc. V minulých dnech třeba 80 % mailů brána odmítala s chybou: 450 "Policy rejection: Prosim zkuste pozdeji..." A teď si zas vybírají špatnou hlavičku pro identifikaci adresáta. Kašlou na hlavičku From: a místo toho doplňují hlavičku Return-path:
Jsou to matláci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
razzi  |  26. 10. 2006 23:03

ne adresáta, odesílatele. Pardon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef  |  27. 10. 2006 07:55

Jo jo, zacina me to sr.... Kdyt mi prijde sms e-mail tak nevim od koho je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lojzek  |  27. 10. 2006 10:26

to je pro mnjie rozhodně změna k horšímu, pokud se ten počet sms nedá nastavit. používám tuto službu hlavně jako upozornění na e-mail, na přečtení e-mailu 2, ani 3 sms nestačí. proto by mi stačila 1 sms a e-mail si pak stáhnu zvláštj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tragéd  |  27. 10. 2006 11:48

Ale to se dá snad nastavit, buď přeposlat začátek mailu, nebo jen upozornění že nějakej mail přišel (předpokládam že v té info je alespon od koho, popř. subjekt, já si nechávam přeposílat ten začátek mailu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
acoLaco  |  27. 10. 2006 13:47

Tak nevim jak Vám, ale mně chodí počet znaků furt do těch 320ti, jen to díky těm kravinám na začátku chodí ve 3 SMSkách, takže je to rozhodně změna k horšímu. Dozvím se stejně, ale místo mazání 2SMS musím mazat 3. Na druhou stranu, jestli vodafone zruší mobilní email a bezplatnou SMS bránu, tak jdu zpátky k O2. Cenově jsou na tom stejně i kvalitativně, ale O2 je prostě rozšířenější a kolikrát je lepší grátis aspoň 60 znaků, než jako u T-debile 0.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frénky  |  27. 10. 2006 16:30

Jojo,taky jsem si říkal že těch smsek chodí nějak moc z emailu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tiborec  |  28. 10. 2006 14:22

Tak dnes rano mi prisly opet dve klasicke zpravy ve formatu, v jakem zpravy chodili pred touto "zmenou". Nevim, jestli to byl jen docasny vypadek ci spatne nastaveni serveru, nebo to byl zamer a po zapornych reakcich se VF vratil k puvodnimu formatu. Kazdopadne jsem rad, ze je to zas pri starem. Ale diskuze o moznych vylepsenich teto sluzby neni nezajimava, take bych uvital napr. nastaveni poctu zpav a take alespon upozorneni, ze prisel e-mail, ktery je sice vetsi nez 2(?) MB a tudiz mi ho nepreposlou, ale aspon bych vedel, ze prisel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marcel  |  07. 11. 2006 08:51

Zdravím,
omlouvám se předem za tento dotaz, ale kolega má nastavenu tuto službu, tedy přesměrování příchozích e-mailů na telefon ve formě SMS zpráv a potřebuje ji vypnout, bohužel nevím kde je toto nastaveno outlook, MS Exchange, nebo přímo u operátora Vodafone.....
Můžete mě prosím někdo poradit.
Díky moc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor