Možná je to jen zbytečný výplod fantazie, možná vaření z vody a možná to budete považovat za produkt okurkové sezóny. Dost možná je to celé náhoda, ale…
Když Vodafone zahájil novou reklamní kampaň ke svým „ještě více Nabitým tarifům“, sledovali jsme, jak vodafonsky červení sportovci poráží své dva konkurenty. Ti však nejsou v magentovém a modrém dresu, jak by se dalo očekávat, ale v „telekomunikačně neutrální“ zelené a žluté. Divili jsme se, že Vodafone ustoupil od svých agresivních konkurenčních praktik (tedy alespoň si myslíme, že věšení paroží na reklamy konkurence tak označit lze). Reklama je navenek skutečně korektní, ale aspoň malé popíchnutí si Vodafone neodpustil.

Inverze barev
Barvy dresů poražených sportovců jsou totiž přesným negativem typických barev O2 a T-Mobilu. Zelený vzpěrač se tak jednoduchou operací v grafickém editoru změní na „t-mobilově růžového“ a žlutý cyklista je najednou „O2 modrý“. Ale posuďte sami:
Žlutý vzpěrač má ve své negativní podobě barvu, kterou můžeme vidět i na webových stránkách O2
A podobně vypadá i T-mobilizace vzpěrače zeleného
To samé platí i pro cyklisty
Po počátečním nadšení z objevu si však říkáme, tohle už přeci není nové. A skutečně, vzpomínáte na Oskarovu reklamu, kde dostávali zelení a žlutí elektrické šoky?