Červený operátor pořádá dne 18. září tiskovou konferenci, na které představí „novou službu – mobilní reklamu a speciální nabídku pro studenty“. Pokud si dáme dvě a dvě dohromady, dojde nám, že se k tomuto kroku Vodafone chystá již delší dobu. O důležitosti alternativních zdrojů příjmů pro mobilní operátory hovořil Grahame Maher už při našem dubnovém rozhovoru a právě mobilní reklama je jedním z nich.
Další indicií byl článek „Reklama, která vás dostane“ v zářijovém ČiliChili. Můžeme jej brát jako úvod do problematiky. Nedozvíme se z něj nic konkrétního, nebo zásadního, ale už jeho přítomnost něco znamená. Dočteme se, že mobilní reklama je vlastně prostředek, který přenese část ceny služeb ze zákazníka na třetí stranu, inzerenta. Ve světě je toto aplikováno převážně na javové hry, volání a SMS. Pak ale editor článku barevně zvýraznil větu: „ve světě už se objevily případy, kdy jsou sponzorovány veškeré služby, které operátor poskytuje.“ Chystá tedy Vodafone něco opravdu velkého? Budeme snad volat zdarma?
Tip: čtěte také starší bleskovku „Vodafone: služby zdarma výměnou za reklamu v mobilu“
Proti této myšlence hovoří druhý příslib tiskové konference: „…a speciální nabídku pro studenty“. Právě v tomto momentě jsem si vzpomněl na fakt, že si Vodafone nedávno nechal zaregistrovat ochrannou známku Student SMS Gratis. Myslím, že do sebe všechno skvěle zapadá. Studenti budou první testovací skupinou konzumující reklamu a dostanou za to SMSky zdarma.
Je má úvaha správná? Na to si budeme muset počkat do příštího úterka.