Bouráku, k tvému příspěvku asi toto:
K dotovaným telefonům:
Nemyslím. Už naši předkové říkali, že "myslet - znamená h**** vědět".
Pokud nejsem pracovník marketingu Vodafone a tvůrce jeho obchodní strategie, tak se můžu pouze domnívat či spekulovat... že operátora dotované telefony nejspíš neživí, ale zcela zřejmě ho alespoň částečně živí mimo jiné i zákazníci ulovení na nejrůznější nabídky, tedy i na dotované telefony.
K "vychcanosti českého národa":
Toto je v internetových diskuzích velice často používaný výraz, který svědčí o tom, že jeho pisatelé jednak nemají absolutně žádnou národní hrdost a jednak evidentně nevědí, o čem vlatně píší, protože:
1) Tzv. "vychcanost" čili využití výhodných podmínek ani zdaleka není výsadou českého ani žádného jiného národa. Je to jedna ze základních vlastností lidské rasy a dokonce i ve zbytku živočišné říše by se daly objevit její známky, takže nejde o nic neobvyklého.
2) Tzv. "podpora prodeje" určitě není vynález firem působících na našem trhu. Například Američané, Němci nebo Francouzi bez uzardění hojně využívají nejrůznější slevy a výhodné nabídky obchodníků a dost bych se divil, kdyby to někdo z nich řešil jako "vychcanost národa".
3) Operátor, pokud dává nějakou nabídku, v tomto případě dotovaný telefon, tak musí počítat s tím, že se najde určitá část zákazníků, kteří jeho nabídku pouze účelově využijí a dost. Je zcela samozřejmé, že i toto riziko má operátor zakalkulováno v podmínkách a cenách, za jakých svou nabídku dává. Pokud by totiž s tímto rizikem nepočítal a do podmínek je nezakalkuloval, tak by se klidně mohlo stát, že by taky mohl jak se říká "prodělat kalhoty".
4) Zákazník, který nevyužije výhodnou nabídku operátora, je sám proti sobě.
Takže suma sumárum:
- operátor s tím počítá
- zákazníci toho využívají
- buďme hrdí, na to, že jsme Češi
- buďme rádi, že jsme tam, kde jsme a že můžeme řešit, jestli si koupit dotovaný telefon nebo ne - místo abychom řešili, jestli budeme mít zítra co jíst nebo jestli nám nepadne na hlavu bomba