Vývoj v oblasti mobilní reklamy, čeští operátoři nastaví společné normy

Mobilní reklama je způsob propagace se slibnou budoucností, což si dobře uvědomují i naši mobilní operátoři. Pro další rozvoj reklamy v mobilu je tedy nutné stanovit pravidla hry, a proto v rámci Asociace provozovatelů mobilních sítí zahájila svou činnost Pracovní skupina pro oblast mobilního marketingu. Možná si řeknete, že tohle vás vůbec nemusí zajímat, ale pro samotnou reklamu a inzerenty jde o důležitý krok. Na dohodě totiž spolupracují O2, T-Mobile i Vodafone, přičemž cíl je jasný: stanovit pravidla pro mobilní marketing, respektive šíření reklamy třetích stran prostřednictvím mobilního telefonu. Před operátory tedy nyní stojí úkol sjednotit standardy mobilní reklamy, což je nezbytná podmínka smysluplného fungování této oblasti jak pro zadavatele reklamy, tak pro její tvůrce, šiřitele i pro koncové spotřebitele.

Klepněte pro větší obrázek
Mobilní reklama má v sobě potenciál do budoucna, proto je důležité stanovit pravidla hry už nyní

Operátoři se budou společně věnovat zejména následujícím tématům:

  • standardizace formátů pro mobilní reklamu
  • standardizace reportingu sloužící zadavatelům reklamy pro vyhodnocení úspěšnosti reklamních kampaní
  • společné aktivity zaměřené na propagaci mobilního marketingu či vzdělávání zúčastněných subjektů na trhu
  • etické a právní aspekty mobilní reklamy

Výsledkem činnosti pracovní skupiny by mělo být jasně definované a transparentní prostředí pro existenci a úspěšné fungování mobilní reklamy, včetně nalezení konsensu, jak využívat tento marketingový nástroj v takové formě, která by byla konečným zákazníkem vnímána jako přínos.

Diskuze (8) Další článek: Nový Skypephone u Trojky, aneb telefon za pakatel a volání zdarma

Témata článku: , , , , , , Vývoj, Mobil, Konečný zákazník, MOBI, Pracovní skupina, Nor, Oblast, Marketingový nástroj,