Globus vylepšuje službu samoobslužného nakupování Scan&Go, kterou spustil jako první tuzemský řetězec s potravinami už před čtyřmi lety. Loni na podzim jej následovalo Tesco se svojí obdobou Scan&Shop. Služba spočívá v nákupu se čtecím zařízením, pomocí kterého každé zboží „napípáte“ rovnou u regálu. U pokladny pak nemusíte zboží vykládat na pás a čekat na zkasírování. Místo toho rovnou zaplatíte ve speciálním pokladním automatu.
Takové řešení nákupu vyžaduje od prodejce značnou dávku důvěry v poctivost zákazníků, služba je proto podmíněna registrací do programu Globus Bonus. Služba nyní zažívá další rozvoj – skenovat zboží už nemusíte jenom pomocí čtečky půjčené v hypermarketu, ale také pomocí vlastního smartphonu. Na stejném principu funguje u řetězce Tesco služba Scan&Shop Mobile.
Pilotní provoz nového způsobu markování na mobilu byl spuštěn v pražském hypermarketu Globus Čakovice. Potřebujete k němu smartphone s Androidem nebo iOS, nainstalovanou aplikaci Globus Scan&Go v mobilu a přístup k internetu. Hypermarkety poskytnou přístup přes Wi-Fi zdarma. Následně už budete pomocí aplikace využívající fotoaparát smartphonu skenovat čárové kódy výrobku podobně jako se čtečkou.
Postup nákupu s aplikací Globus Scan&Go v mobilu:
- Stáhnout aplikaci (iPhone, Android)
- Načíst kartu Globus Bonus (jen při prvním použití, aplikace v mobilu si ji pak už při dalších nákupech pamatuje)
- Načíst QR kód Scan&Go, který je k dispozici jak u vstupu na nákupní plochu, tak i po vnitřních plochách v hypermarketu (s mobilem lze tak zahájit nákup kdykoliv, aniž by se zákazník musel vracet pro skener a QR kód ke vstupu na nákupní plochu)
- Skenovat čárové kódy, nákup ideálně ukládat rovnou do tašky
- U pokladny naskenovat kód pro ukončení nákupu a zaplatit