No o 5:3 jsem mluvil, ale o 5:4 ani 4:3 ne. Čti pořádně přístě.
Taky mám 480x800 a spoustu aplikací (Android) mám roztáhlých nebo s pruhy, uváděl sem ti přiklady. Z asi 50ti aplikací, který normálně používám a mám v telefonu trpí nejmíň 10 z nich špatnou optimalizací pro tenhle 5:3 rozměr.
Na počítači je variabilita poměrů dobrá, protože pro práci na velký ploše se to dá celkem jednoduše přizpůsobit, hry se pak jednoduše roztáhnou. Ale na malých displayích by to mělo bejt jednotný.
A ano, dneska už se mobily s 3:2 moc nevyráběj, ale podle mě je to chyba, když už se na něm začlo. Mělo se zůstat na 960x640 (3:2), který je třeba na iPhonu 4 a pak na pár dalších čínskejch Androidech a doví na čem eště, ale je toho hrozně málo. Apple to udělal chytře, protože vývojáři si nemusí lámat hlavu s optimalizací a proto je právě iOS ekosystém v tomhle perfektní a vývojáři sou u něj nejspokojenější.
Navíc 960x640 je víc než dost a i na větších úhlopříčkách (okolo 4.3'') je hustota pixelů víc než dostatečná (kdo měl v ruce iP4 tak ví), tak proč se proboha de eště vejš. Teď už je to ale celkem jedno. Já mám Android rád, ale ta fragmentace už se nedá zachránit a díky asi 6 různym poměrům stran je spousta aplikací neoptimalizovaných. Musim ale říct, že cenim snahu vývojářů, který s tim maj nervy.