V časopisu Marketing & Media vyšel před časem rozhovor se šéfem společnosti Kiboon Mobile Kamilem Vackem. Kiboon Mobile v České republice stojí za distribucí telefonů Samsung. Rozhovor je dostupný i na webových stránkách časopisu a i když je zaměřený hlavně na byznys, myslím, že zaujme i běžného spotřebitele. Dozví se, jaké věci musí oficiální distributor řešit, aby se telefon dostal na trh a úspěšně se prodával.
Kromě toho jsou v rozhovoru až nezvykle přímé zmínky o konkurenci. Například:
Jsou zde čtyři silné značky: Nokia, Siemens, Sony Ericsson a my. To jsou značky s podílem nad deset procent. Pak jsou dvě značky, kterým to moc nejde, a snaží se: Motorola a LG. Ostatní jsou mrtvoly.
To je stejné jako LG a Sámer Issa. Tam je přece velké riziko, že se ten kluk někde opije nebo udělá něco horšího.
Druhý bod je to, že nesmíte mít špatnou minulost. Když třeba Sagem měl poruchové série, tak si poté čtyři roky na trhu neškrtl. Lidé si totiž něco podobného dobře pamatují. Možná bych řekl, že čím menší země, tím lepší paměť.
Ostatně Motorola se tady nikdy pořádně nechytla, vždy měla maximálně tři procenta trhu. A to počítám i nevéčkové telefony.
My ze zásady neděláme žádné opíječky, kdy pak prodejce pobaveně doma vypráví, jak se opil se šéfem prodeje. To dělá Nokia a Siemens, ti jsou tím vyhlášení.
Nokia třeba zastává pozici, že funkce jsou důležité. Já si myslím, že funkce už ne, že to je standard. To je to jiné vnímání.
Zdroj a další informace: rozhovor na webu M&M