Dnes se podíváme na jeden netradiční výzkum, který pro Nokii vypracovala společnost Cint. V rámci studie, která se týkala převážně focení a následného sdílení zachycených snímků prostřednictvím mobilu, se výzkumníci mimo jiné dotazovali, jak moc uživatelům záleží na barvě jejich telefonu. Finský výrobce totiž poukazuje na to, že barva šasi je první věc, kterou u telefonu člověk zaregistruje. Tvar či postavení tlačítek nás většinou zaujme až poté. A Nokia se tím podle vlastních slov snaží řídit. Důkazem může být růžová N8.
Graf zemí, jejichž obyvatele barva mobilu nejčastěji nezajímá
První graf nám zobrazuje země, ve kterých pro uživatele barva telefonu není důležitá. Asi nikoho příliš nepřekvapí, že na prvním místě se umístilo konzervativní Švédsko, stejně tak neudiví ani druhá příčka, již zaujímá Švýcarsko. Na třetím místě figurují nečekaně Spojené státy americké, které by leckdo mohl očekávat spíš na předních pozicích v grafu následujícím.
Graf zemí, jejichž obyvatelům na barvě mobilu záleží nejčastěji
Zemí s největším podílem dotázaných uživatelů, kteří mají vřelý přístup k neobvykle až bláznivě vypadajícím telefonům, je Čína (75%). Za ní se umístil Singapur (63 %) a třetí pozici obsadili temperamentní Italové (51 %). Jak můžeme vidět, neexistuje tedy geograficky ohraničený region, kde by lidé měli v oblibě pouze decentně či jen zvláštně zbarvené telefony.
Naopak mezi státy, kde obyvatelé nechtějí, aby jejich telefon vzhledově vzbuzoval jakoukoliv pozornost, se nejvýše umístilo decentní Švýcarsko (32 %) a druhé místo drží v tomto ohledu země dvou protipólů Singapur (24 %).
Zajímavá je také poslední statistika, která říká, že mezi země, jejichž obyvatelé by si mobil s netradičně obarveným „šasi“ skutečně koupili, patří přede všemi Indie (34 %), následovaná Filipínami (32 %). O Číně či Itálii se už kupodivu nehovoří. A jak je to v České republice, popřípadě na Slovensku? To nám můžete sdělit vy prostřednictvím komentářů.