Žebříčky: kolik vydělávají na jednom telefonu?

V dalším pokračování pohledů do analýzy Strategy Analytics za druhé letošní čtvrtletí se podíváme na tržby a zisk výrobců mobilních telefonů. Tato data nemáme k dispozici k úplně všem značkám, ale pouze k šesti největším.

V první tabulce najdete tržby výrobců za druhé čtvrtletí. Když je vztáhneme k prodaným telefonům, zjistíme, kolik jednotlivé značky průměrně utrží za jeden kus.

Tržby a prodané kusy
tržby (mil. USD) prodané kusy (mil.) tržby na kus
Nokia 6 121 45,40

135 $

3 510 Kč

Motorola 3 883 24,10

161 $

4 186 Kč

Samsung 3 986 22,70

176 $

4 576 Kč

Siemens 1 221 10,40

117 $

3 042 Kč

Sony Ericsson 1 884 10,40

181 $

4 706 Kč

LG 1 992 9,94

200 $

5 200 Kč

zdroj: Strategy Analytics

Nokia je ve srovnání celkových tržeb absolutní jednička, při přihlédnutí k prodaným kusům se ale tento výsledek trochu rozmělní. Finové prodávají kvanta levných telefonů a dražší modely jsou v pozadí. Pravým opakem je Samsung, Sony Ericsson a LG. U těchto výrobců tvoří větší část prodaných kusů dražší mobily.

V další tabulce je provozní zisk, který jsme opět přepočítali i na jeden prodaný kus.

Zisk a prodané kusy
provozní zisk (mil. USD) prodané kusy (mil.) zisk na kus
Nokia 798 45,40 17,58 457 Kč
Motorola 394 24,10 16,35 425 Kč
Samsung 658 22,70 28,99 754 Kč
Siemens -108 10,40 -10,38 - 270 Kč
Sony Ericsson 139 10,40 13,37 348 Kč
LG 125 9,94 12,58 327 Kč
zdroj: Strategy Analytics

Nokia má opět největší zisk ze všech výrobců, nepříliš daleko je ale Samsung a slušné výsledky má i Motorola. Zato Siemens se propadl do červených čísel a na jednom telefonu prodělá téměř tři stovky. Při přepočítání zisku na jeden prodaný kus s náskokem vede drahý Samsung.

Diskuze (18) Další článek: Nové XDA: klávesnice, větší výdrž a 1,3 Mpx

Témata článku: , Telefon