V dalším pokračování pohledů do analýzy Strategy Analytics za druhé letošní čtvrtletí se podíváme na tržby a zisk výrobců mobilních telefonů. Tato data nemáme k dispozici k úplně všem značkám, ale pouze k šesti největším.
V první tabulce najdete tržby výrobců za druhé čtvrtletí. Když je vztáhneme k prodaným telefonům, zjistíme, kolik jednotlivé značky průměrně utrží za jeden kus.
Tržby a prodané kusy |
tržby (mil. USD) |
prodané kusy (mil.) |
tržby na kus |
Nokia |
6 121 |
45,40 |
135 $ |
3 510 Kč |
Motorola |
3 883 |
24,10 |
161 $ |
4 186 Kč |
Samsung |
3 986 |
22,70 |
176 $ |
4 576 Kč |
Siemens |
1 221 |
10,40 |
117 $ |
3 042 Kč |
Sony Ericsson |
1 884 |
10,40 |
181 $ |
4 706 Kč |
LG |
1 992 |
9,94 |
200 $ |
5 200 Kč |
zdroj: Strategy Analytics |
Nokia je ve srovnání celkových tržeb absolutní jednička, při přihlédnutí k prodaným kusům se ale tento výsledek trochu rozmělní. Finové prodávají kvanta levných telefonů a dražší modely jsou v pozadí. Pravým opakem je Samsung, Sony Ericsson a LG. U těchto výrobců tvoří větší část prodaných kusů dražší mobily.
V další tabulce je provozní zisk, který jsme opět přepočítali i na jeden prodaný kus.
Zisk a prodané kusy |
provozní zisk (mil. USD) |
prodané kusy (mil.) |
zisk na kus |
Nokia |
798 |
45,40 |
17,58 |
457 Kč |
Motorola |
394 |
24,10 |
16,35 |
425 Kč |
Samsung |
658 |
22,70 |
28,99 |
754 Kč |
Siemens |
-108 |
10,40 |
-10,38 |
- 270 Kč |
Sony Ericsson |
139 |
10,40 |
13,37 |
348 Kč |
LG |
125 |
9,94 |
12,58 |
327 Kč |
zdroj: Strategy Analytics |
Nokia má opět největší zisk ze všech výrobců, nepříliš daleko je ale Samsung a slušné výsledky má i Motorola. Zato Siemens se propadl do červených čísel a na jednom telefonu prodělá téměř tři stovky. Při přepočítání zisku na jeden prodaný kus s náskokem vede drahý Samsung.