ZTE chce konkurovat Applu a Samsungu, soustředí se na high-endy

Čínská značka ZTE se hodlá razantněji prosadit na globálním trhu chytrých telefonů. Doposud si drží silné pozice v domovské Číně, uspět by chtěla ale také například ve Spojených státech, Evropě a dalších zahraničních trzích. Dopomoci k expanzi má nová strategie – ZTE se chce místo levných smartphonů se základní výbavou zaměřit na segment nejlépe vybavených zařízení a stát se tak konkurencí pro Apple a Samsung. Letos chce značka prodat 60 milionů smartphonů, v roce 2015 o dalších 20 milionů více. Informuje o tom agentura Reuters.

ZTE je aktuálně devátým producentem smartphonů na světě. Přitom ještě v polovině loňského roku patřila do první pětky. Z té ji ale vytlačil dravější čínský konkurent, který se pomalu začíná prosazovat na globálních trzích, společnost Lenovo. Dlouhodobě úspěšnější je také odvěký čínský rival Huawei. ZTE proto musí šlápnout na plyn a do světa poslat špičkově vybavená zařízení. Protože se firma obává horšího přijetí vlastního brandu ZTE na západních trzích, zřejmě půjde o smartphony pod značkou Nubia. Prvním modelem, který by měl vylepšit situaci ZTE na trhu smartphonů, má být Nubia Z7.

Diskuze (15) Další článek: Garmin Fenix 2: Hodinky pro aktivní [test]

Témata článku: Apple, Samsung, ZTE, Nubia Z7, Samsun, Nová strategie, Čínský rival, APP, End, Sam, Devátý