14. září: Konec esemesek v Čechách?!

Doznělo poslední kliknutí klávesnice, napsán byl poslední znak. Dnes se navždy rozplynula Mekka všech zarputilých textovkářů. O tom, že Oskar plánuje zdražení textových zpráv se již napsaly kilogramy textu, prodiskutováno bylo ještě víc. Jaký dopad má a ještě bude mít toto zdražení na pověst Oskara?
 

Oskar – miláček všech!

Když Oskar přišel, všechny překvapil svými lidovými cenami, rychle se rozvíjející sítí a v neposlední řadě zábavnou reklamou. Do podvědomí lidí se zkrátka zapsal růžovým fixem. Oskar začal přibírat stále více zákazníků, jeho služby se spolu s pokrytím zlepšovaly a všem bylo veselo. Podnikatelé s Oskarem uzavírali Dohody a všichni ortodoxní textovkáři kupovali Slyším Vás. Oskar si musel prodělat nějaké porodní bolístky, jako fakturace směšných částek či problémy s vrácením oné tisícikorunové zálohy. Mimochodem – posledně zmiňovaný problém zřejmě přetrvává, již měsíc čekám na svou zálohu po zrušení tarifu z důvodu odcizení karty. Ale to je můj problém a věřím, že v tomhle si už Oskar pořádek udělá.

Jsem si jist, že Oskar mohl být dnes mnohem dál (tzn. mít více zákazníků), nebýt vyšších cen ostatních operátorů za volání do Oskara. Většina lidí odmítla Oskara s tvrzením: „Vždyť mi nikdo nebude volat…“ a tak dále. Zde se vytvořily dvě skupinky uživatelů. Ještě jednou bych chtěl poznamenat – mladších uživatelů. Tedy těch, co chtějí hlavně psát textovky a ušetřit.

Skupinka první chce volat, ale i psát esemesky. Spousta kamarádů má Eurotel či Paegas (zde kolektiv party funguje, má-li jeden Paegas, je Paegas nejlepší a tudíž jej budu používat. To samé Eurotel.), tak proč bych trhal partu? A navíc by mi nikdo nevolal! Chci ale psát levně textovky, a tak si pořídím Slyším Vás a budu karty přehazovat. Přehazování karet není věc příjemná. U některých telefonů se po vyjmutí baterie něco vymaže, přehazujete-li SIMky dvacetkrát denně, tak se i něco ošoupe, případně zlomí. Co udělají tito lidičkové? Většina 15. září vyhodí SIM kartu Oskara z okna, přepne na tarif Twist SMS či FUN Go a lítostivým hláskem zruší na Oskarlince (dovolá-li se tam ovšem, dnes tam bude pěkně nabito) svůj účet a požádá o vrácení zálohy. Za většinu textovek pak zaplatí o pár haléřů více.

Bavme se nyní o druhé skupině lidí. Tito uživatelé hlavní funkci telefonu – volání – vůbec neznají. Napíší desítky textovek denně, píší si se sousedkou přes chodbu paneláků, píší v tramvaji, pod lavicí či na přednáškách (mimochodem – poznáme je tak, že mají zalepený palec pravé ruky). Většina těchto lidí má již dávno primárně Slyším Vás. Ušetří spousty peněz a je, tedy spíše bylo, jim hej. Dnešek přetrpí a zítra napíší textovek trochu míň. Osobně jsem viděl účet na 550 korun za tarif Slyším Vás. Vzhledem k tomu, že šlo o človíčka neznalého telefonování, lehce si dovedete spočítat, kolik textovek denně napsal. Myslíte si, že tento typ lidí bude nyní Oskara milovat? Nebude! Ale ani nebude měnit SIMku. Otázkou samou pro sebe zůstává, jestli Oskarovi záleží i na oněch „parazitech“. Omluvte, prosím, tento termín. Proč jsem to tak nazval? Inu, volají si z tamtoho a k Oskarovi si jdou jen poslat textovku, kterou musí navíc Oskar doplatit. Ještě k tomu si zavolají pětatřicet minut zadarmo a na konci měsíce mu zaplatí stovku a ještě k tomu nadávají, kolik že to po nich zase ten Oskar chce.

Oskar – miláček všech?

To, že má Oskar na zdražení plné právo je všem jasné. Že na tarifu Slyším Vás prodělával ví také každý. Zdražení tedy bylo jen otázkou času. Dle mého názoru si však tento počin nenačasoval Oskar nejlépe. Stále je více lidiček z první skupiny, tedy těch, co mají Slyším Vás jen na textovky, možná sází na to, že si celá parta (stále se bavíme o mladých, textovek chtivých lidech) koupí Slyším Vás. Zde se ovšem Oskar pouští na tenký led.

Udělal jsem malý průzkum. Je čistě osobní, nemusí nic dokazovat a věřím, že je v každé oblasti jiný. Dvě třídy 2. ročníku jednoho maloměstského gymnázia mají 60 žáků. Mobilní telefon mají asi tři čtvrtiny žáků. Z toho vlastní primárně tarif Slyším Vás pouhý jeden. Karbaníků, tedy těch co přehazují kvůli každé textovce SIMku, je asi pět. Všichni se shodli, že se svým karbanickým uměním skoncují.

Objektivním porovnáním však může být počet uživatelů všech našich operátorů. Nebudu se ohánět přesnými čísly, stačí, že mají naši starší dva operátoři celkem zhruba osmkrát více uživatelů, než Oskar.

Je zřejmé, že si tímto krokem Oskar reputaci nezlepší. Chápu Oskarovu snahu ušetřit, nedotovat tarif Slyším Vás a zbavit se několika prodělečných zákazníků. Zde však Oskar použil poněkud hrubé síto. Na tak razantní zdražení se jen tak nezapomene a bojím se, aby Oskar neoslavoval svého půlmiliontého zákazníka ještě jednou.

Diskuze (229) Další článek: Nokia si věří a chystá se na miliony

Témata článku: , , Paegas Nej, Konec, Tenký led, Čech, Zář, Září,