26.10.2002 12:20 Spekulace, postřehy a rady na zahraničních stránkách

Na zahraničních stránkách, věnovaných Nokia Game se vysloveně `množí` informace o tom jak se hra bude odvíjet, jak může vypadat mapa hry a jak je to s naším hlavním hrdinou... Ty, které zaujaly i nás, najdete v tomto příspěvku.
Pokud máte obdobné postřehy, rady nebo nápady, rádi je uvítáme na našich e-mailových adresách (maly@medvidek.cz, dyn@nokia-game.cz), nebo je můžete odeslat přímo z našich stránek.

Hrdina bez otisků

V překladu libreta úvodního videa ke hře jste si možná povšimli zmínky o muži bez otisků prstů. Všimli jste si ale také že náš "hrdina" - tedy HERO opravdu žádný otisk prstu neměl?
Policistka se sice v klipu tváří nevěřícně, pouští ho však dál.

Nevěříte? Tak se na to znovu podívejte! Holandská stránka nogaworld toto video zpracovala do elegantního flashe.

Mapa herního prostoru - první verze

Autor stránek big-mission.com začal analyzovat úvodní video ke hře a dává dohromady možnou mapku herního plánu.
Ten najdete aktualizovaný přímo na jeho stránkách věnovaných NG.

Průběh hry

Jak by měla celá letošní NG probíhat zjistil jeden z našich čtenářů - George Dorn. Jemu vděčíme za překlad následujících řádků.
Tento popis je jedním z bodů herních pravidel v Itálii, které máme k dispozici.

Protože by vám však mohlo čtení toho, co nás čeká zkazit radost ze hry, použili jsme malý trik:

text není neviditelný, dokud si ho neoznačíte tahem myši.  - zkuste si to na tomto řádku textu a uvidíte, co je skryto ;-)

Takže záleží jen na vás, zda se informace o průběhu hry chcete dočíst.

Celá Nokia Game bude mít dvě herní části:

  • Music World (Hudební svět) - bude probíhat od 11. do 27. listopadu 2002
  • finále hry - "Cross Over" -  ve dnech 28. a 29. listopadu 2002

První část - Music World

V této části hry se bude účastník, představující nezávislou hudební skupinu, pohybovat po chodbách "virtuálního trojrozměrného světa" zvaného Music World (Hudební svět) a aby ukončil úkol, musí se stát slavnou rockovou skupinou. K tomu musí hudební skupina, která se pohybuje uvnitř virtuálního světa:

  • získat zkušenosti prostřednictvím 12 oborů úzce svázaných s Hudebním světem
  • získat co největší možnou "slávu" (tedy body ve hře označované jako "fames") využíváním a poskytováním odborných služeb
  • hrát jednoduché videohry k získání dalších "fames"
  • ukončit tuto část hry (Hudební svět) pod patronátem (?) jedné společnosti IT a jedné telekomunikační společnosti 

Skóre

Body se nazývají "fames".
Název "fames" byl zvolen na základě toho, že se každý umělec snaží dosáhnout proslulostí a slávy. "Fames" jsou důležité během první části hry, neboť hudební skupině umožní získat zkuženosti ve dvanácti oborech spojených s hudebním světem. Tím se kvalifikuje mezi účastníky finále, ve kterém dojde k rozdělení cen.
Každý hráč začíná se stejným "fames". Jejich počet může zvýšit hraním videoher rozmístěných na chodbách Hudebního světa. Pravidla každé hry jsou dostupná na www.nokiagame.com a je nutné, aby si je hráč přečetl před zahájením hry. Dále si je může každý hráč přečíst kdykoli během hry, aby věděl, na základě čeho se počítá jeho skóre.
Získané "fames" mohou být použity k získávání zkužeností ve 12 daných oborech.

Jak získávat zkušenosti

Zkušenost v každém oboru lze získat od 24 odborníků, kteří se nacházejí v Hudebním světě, pracují na hudebním poli a lze od nich koupit odborné služby výměnou za určitý počet "fames". Aby hráč získal zkušenost v určitém oboru, každou odbornou službu si musí zařadit do svého "portfolia" a používat ji bez přerušení po určitou dobu.

Jak získávat odborné služby

Hráč se dostane k odborným službám na rozcestích uvnitř Hudebního světa. Pro každý obor, v němž hráč musí získat zkušenost, existují dva různí odborníci, kteří poskytují tutéž službu. Tito odborníci se liší počtem "fames" požadovaných za službu a počtem hodin potřebných k osvojení zkušenosti v určitém oboru. Uvnitř Hudebního světa se zobrazuje "výchozí" počet "fames" (Hodnota) za které lze koupit služby od 24 odborníků a počet hodin, po které je nutno služby využívat, aby hráč získal potřebnou zkušenost v každé profesi.

Jakmile je služba používána po předepsaný počet hodin, hráč si osvojí zkušenost v daném oboru a od té chvíle může poskytovat tuto službu jiným výměnou za "fames". Během prvních 24 hodin hry je počet "fames" k získání služeb pevně nastaven a nemění se.
Následně pak určuje počet "fames" potřebných k objednávce služby postupné osvojování si a poskytování odborných služeb hráči. Hodnota je přepočítávána každých 15 minut podle určité matematické funkce odvozené z nabídky a poptávky, podle počtu hráčů, kteří si službu osvojili a poskytují ji.
Dále jsou změny "ceny" služeb odvozeny - kromě chování hráčů (nabídka a poptávka) - podle tzv. Náhod. Každý den bude ovlivněn náhodným koeficientem, který bude mít účinek na veškeré hodnoty odborných služeb. Náhoda bude uveřejněna předem na hlavní stránce, jakmile se přihlásíte. Náhoda je výsledek hodu dvěma obrovskými kostkami, které určí náhodný koeficient. Náhoda každého dne a download videa každého hodu bude uveřejněn v sekci Novinky od 16:00 CET. Náhodný koeficient se pak uplatní od 19:00 CET daného dne. Ceny služeb se zvýší nebo sníží podle popisu uvedeného u Náhody. Další informace o Náhodě jsou uvedeny na hlavní stránce hry.

Pohyb v Hudebním světě

Hráči se v Hudebním světě pohybují od rozcestí k rozcestí, kde mohou získávat a poskytovat odborné služby. Taktický význam vzdáleností ve světě je založen na těchto principech:

  • Hráči nemají mapu světa, musejí si vytvořit svou vlastní.
  • Hráči se mohou pohybovat pouze v časových mezích, každý den mohou putovat pouze po stanovenou dobu, mohou tedy učinit pouze určitý počet tahů.
  • Hráči mohou k pohybu po hudebním světě zvolit různé dopravní prostředky, které sníží dobu potřebnou na tahy, tyto dopravní prostředky lze použít výměnou za jistý počet "fames". Hráči budou informováni o počtu "fames" potřebných k použití každého dopravního prostředku spolu se vzdáleností a časem, za který ji ten který dopravní prostředek překoná.
  • Jak bylo vysvětleno, hráči mají k uskutečnění tahů k dispozici omezený čas. V 00:01 CET je všechen čas zbývající z minulého dne vynulován. Herní čas, který nebyl využit do 00:00 CET je zrušen, proto jej nelze šetřit pro použití následující den. Hodiny putování jsou "virtuální". Hráč je tedy na cestě k dalšímu rozcestí ve skutečnosti nestráví.

Cross-Over - finále hry

Do finálové části se dostane nanejvýš 100 000 hráčů, kteří obdrželi nejvyšší počet "fames" a kteří v první části hry (Hudební svět):

  • dosáhli aspoň minimální úrovně zkušenosti v každém oboru
  • jsou sponzorováni jednou IT společností
  • jsou sponzorováni jednou telekomunikační společností

Finálem Nokia Game 2002 bude hra zvaná Cross-Over. Před začátkem hry a vstupem do každé její úrovně je třeba, aby si hráč přečetl pravidla hry Cross-Over na stránce www.Nokiagame.com. K dispozici budou i po zbytek hry.

Závěrečná část proběhne během dvou po sobě následujících večerů ve čtyřech kolech:

  • Den 1: první a druhé kolo (čtvrtfinále)
  • Den 2: třetí kolo (semifinále) a čtvrté kolo (finále)

Výsledky ze čtvrtfinále a semifinále nebudou započítávány do finále, ale body z finále budou přičteny k těm, které byly dosaženy během části Hudební svět. ve finále budou hráči zařazeni do skupin po 80 až 100 účastnících. Skupiny budou uveřejněny na internetu. Hráči budou zařazováni do skupin náhodným způsobem

Hodnocení prvního a druhého kola: čtvrtfinále

Hráči, kteří nezískají v prvním kole nebo ve druhém kole body, nebudou hodnoceni.
Výsledkem čtvrtfinále je součet výsledků hráče v prvním a druhém kole. Hodnocení čtvrtfinále se provede tak, že za 1. místo získá hráč 100 bodů, za druhé 99 a tak dále. Pouze 25% nejlepších účastníků čtvrtfinále postupuje do semifinále. V případě rovnosti bodů na posledním postupujícím místě se počet postupujících rozšíří.

Skupiny třetího kola: semifinále

Pro semifinále budou hráči náhodně rozděleni do skupin nejvýše po 50 účastnících.

Hodnocení semifinále

Pouze 50% nejlepších z každé skupiny postupuje do čtvrté části, tedy do finále. Ve finále je jediná skupina. Počet hráčů finále není jinak omezen.

Hodnocení finále

Finále se hodnotí samostatně pouze podle výsledků finále.
Hodnocení finále bude uveřejněno po jeho skončení.
Hodnotit se budou pouze hráči, kteří se finále zúčastnili. Hráči, kteří nedosáhnou žádného bodového zisku, budou vyloučeni.

Celkové hodnocení "fames"

Celkové hodnocení "fames", podle kterého se rozdělují ceny, se skládá z bodů získaných během prvních tří týdnů hry (Hudební svět) a bodů získaných během čtvrtého kola (finále) hry Cross-Over.

Uvedené hodnocení bude zveřejněno po ukončení finále.
Hodnoceni budou pouze hráči, kteří se zúčastnili finále. Hráči, kteří se nezúčastní, nebudou ve výsledcích uvedeni. Hodnocení bude obsahovat jméno hráče, počet "fames" z Hudebního světa, bodování z finále (čtvrtého kola) a celkový počet "fames". Podle posledního údaje se určí závěrečné pořadí.

V každé zemi vítězí příslušný počet hráčů (v ČR 50) s nejvyšším celkovým počtem "fames".

Diskuze (9) Další článek: Sobotní diskuse: Jak by měl vypadat ideální kapesní počítač?

Témata článku: Post, Patronát, Zbývající čas, Jednoduché video, Postřeh, Str, Špek, Úvodní video