Ach jo. Ani v roce 2024 nemá Apple v iOS plně funkční gesto zpět, které byste využili při ovládání jednou rukou

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 65

Názory k článku

21. 10. 2024 10:44

To je jeden z hlavních důvodů, proč sem dřív nikdy nechtěl přejít na iPhone. Vždycky, když sem použil něčí iPhone, to tlačítko zpět nahoře mě vyloženě štvalo. Jestli je to teď lepší s tím gestem, tak je to fajn. Každopádně odjakživa chci používat telefon jednou rukou a proto preferuju menší telefony. Tím pádem stejně tak se mi od začátku nelíbí to Apple zmenšení obrazovky. To přirovnání k Samsungu je trefný. Samsung a jiný výrobci s Androidem to prostě dělají mnohem líp. Spou lidí vždycky říká, jak je to prostě jen jinej způsob jak na to... ale je to prostě objektivně horší způsob. Tlačítka dole, případně ty gesta a to zmenšení obrazovky je prostě lepší na Androidu. Ale abych byl férovej, zmíním, že vývojáři můžou tlačítko nebo gesto zpět na Androidu deaktivovat taky. A když to v aplikaci zmáčknu a nic se neděje nebo aplikace se nevypne, dost mě to štve. Ale je to dost vzácný. Tak snad je ta vzácnost tak v obou systémech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 10. 2024 20:45

To je ale odlisna filozofia oboch systemov a neznalost Androidaka ako to funguje v iOSe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 10. 2024 13:24

Swipe vpred/vzad by asi mal byť podľa knihy - listujem vpred tak sprava doľava hýbem prstom a naopak ak listujem vzad tak zľava do prava. Aj tak mám radšej 3 tlačítka z Androidu a nie gestá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Kecáš Chrouste. funguje swipnutí od levé strany doprava. Tedy pravda, jen u aplikací, kde nejsou vývojáři líní, ale je to nativní funkce systému. Mám ze svých 120 aplikací jednu, která tohle gesto neumí, všechny ostatní ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 10. 2024 18:26

jedna z věcí, která se mi na Androidu nelíbila a nebyla mě sympatická, byly ty tři tlačítka dole. Nějak mi to ten uživatelský zážitek znepřehledňovalo.
Debata o ničem, je to jako napsat, že MB stále ani v roce 2024 nemá radící páku automatu na středovém tunelu. A to je hrůza a MB je proto zdrojem stresu a frustrace. No a mě radící páka automatu pod volantem vyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 10. 2024 15:45

To si vsichni honite ze mate jenom jednu ruku volnou? Kdyz ma autor kratke prsty (a tim padem i sve muzstvi) tak muze porad pouzit druhou ruku. A prekvapive ovladani iphone zvladaji i lide kterym druha ruka chybi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 10. 2024 11:22

Proč má o iOS potřebu pořád psát člověk, který ho jen testuje, ale nepoužívá? Jsem 11 let na iOS a kdybych teď vzal do ruky Android, mohl bych podobných článků, co mi nevyhovuje, napsat třeba deset. Bizár. Karel Kilián a Filip Kůžel už mají taky iPhone, Martin Chroust je teď černá ovce skupiny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 10. 2024 10:22

Patrně článek pro generování příjmů (což se vlastně povedlo, protože mě zajímalo, s čím má autor problém).
A problém bude asi to, že telefon od Applu držel v ruce jen omezeně dlouhou dobu a nebo vůbec (jen moje domněnka).
A samozřejmě jde asi o osobní preferenci ovládání a v tom případě, pokud uživateli plně vyhovuje ovládání Android telefonů, proč si ho nekoupil a místo toho si stěžuje, že to nejde na tom jeho….
Z mé zkušenosti:
Gesto na zmenšení displaye funguje naprosto spolehlivě a není potřeba se nějak přesně trefit na definované místo.
Gesto zpět je pravda, že můžou vývojáři obejít a vypnout ho (jsem iOS vývojář a také jsem to musel někdy udělat, protože návrh UI byl takový, že se gesto bilo s prvky na obrazovce :( ). Ale pak není třeba nadávat na výrobce telefonu. Je vtipné, jak uživatelé říkají, jak je apple platforma omezená možnostmi. A přitom zde naopak chtějí, aby Apple omezil možnost to gesto Zpět v případě potřeby vypnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 10. 2024 09:54

Nefunguje jen v aplikacích, kde na to kašlou vývojáři. Jinak funguje skvěle, nevím, jestli autor moc pije nebo něco kouří a má levé ruce, ale napříč systémem je to gesto naprosto všude a i přepínání aplikací je lepší než na Androidu.Doplnění: jestli podle toho grafu, nemá autor jen malé prsty, když tam něco plácá o tlačítku zpět u kalkulačky, které je zhruba v půlce obrazovky a tam každý průměrný člověk dosáhne levým palcem. Nevidím jiný důvod toho nadávání, protože nic takového hrubě nefunkčního tam opravdu není. To že někde jsou tlačítka zpět nahoře, je dáno historicky a zůstává to tam pro lidi, kteří drží telefon ve dvou rukách, běžné potažení zleva funguje naprosto spolehlivě všude, kde ho potřebujete, a v prohlížeči máte i přechod vpřed gestem zprava, co více si přát?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 10. 2024 09:45

Na Applu to gesto zpet neni na prave strane z duvodu, ze zase narodil od androidu se muzete z prava posunout dopredu. napr. v prohlizeci na stranku, ze ktere ste se vratili.. myslim ze varianta by byla mit moznost v nastaveni si vybrat, jestli chci tuhle fuknci nebo zpet z obou rohu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 10. 2024 09:37

Ach jo. Ani v roce 2024 nemá Apple v iOS plně funkční gesto zpět, které byste využili při ovládání jednou rukou - Je mi to úplně jedno!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 10. 2024 09:21

Na Samsungu využívám One hand Operation+ (nejsem si jistý zda je to kompatibilní s jinými telefony) a je to jedna z prvních aplikací (spolu s KinScreen), které instaluji. Stačí swajpnout zleva nebo zprava displeje (oblast se dá nastavit) a funguje to jako zpět. Je to tak návykové, že u jiných telefonů to gesto marně zkouším.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 10. 2024 09:14

Celý ten režim ovládání jednou rukou by chtěl předělat.
Moje Motorola G53 má plovoucí tlačítko, které prakticky cestuje po okrajích celého telefonu.... a kolikrát je tam kde na něj nedosáhnu.
Když na něj dosáhnu, tak celý display sjede dolů a mám přístupnou horní část displaye, ale nedosáhnu palcem doleva......
Dobře to má vyřešený Samsung (co jsem viděl).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 10. 2024 08:48

Swajpnu kdekoliv na levé hraně displeje a je to zpět. Funguje všude, kde potřebuji Nevím proč řešit jinak. Nic lepšího už vymyslet nejde. Android a ty jeho tlačítka nelogický a a nepřehledný. Ne díky. Každý si vybere dle svého. Žádný problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 10. 2024 08:43

Přesně, ovládání ajfonu je naprosto příšernej neergonomickej bordel. Když jsem kdysi chtěl dát ios šanci, už tak základní věc, jako je ovládání, mě naprosto odradilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 10. 2024 08:31

Jako někdo, kdo po mnoha letech na Androidu přešel na jablko, se pod tohle podepisuju všema deseti. A to ani nemám Pro Max model. Horní třetinu displeje jsem ještě schopen obsáhnout díky tomu gestu zmenšení displeje, ale třeba na levý dolní roh bez přehmatu nedosáhnu vůbec. Na stranu druhou, telefony Pixel, které mě paradoxně na ovocnou stranu poslaly, iPhone v tomhle kopírují beze změny, takže se displej zmenší stejně blbě. Je tak nutné spoléhat na nadstavby ostatních výrobců, kde třeba Honor sice zmenšil displej jako Samsung, ale gesto pro zmenšení se mi občas nesprávně zaregistrovalo. Samsung to pak jako jediný měl asi opravdu nejlepší.
A o gestu zpět se ani nemá cenu vyjadřovat, to co je na iPhonu je nepovedená parodie na gesto zpět.
Škoda, protože jinak jsem si na ios docela zvykl a vyhovuje mi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 10. 2024 08:21

Používán souběžně Android (jako hlavní S24) - již 4 roky s gesty a iOS (teď iP13 + iPad mini 6th. gen.) a tam mi opravdu gesta chybí - nekonzistentí umístění klávesy zpět, nebo "zavřít" v různých aplikacích tomu nasazují korunu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
? strny88  |  18. 10. 2024 07:31
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor