No konecne nekdo soudny. Cely problem prece neni o tom, jestli se ma zakonem specifikovat naprosto detailne, co clovek smi a co vsechno ostatni za volant (a kdekoliv jinde v zivote) uz nepatri. Kazdy by mel pristupovat ke svym cinnostem tak, aby neohrozoval a neomezoval ostatni. Zaroven, vezmeme-li v uvahu rizeni motoroveho i nemotoroveho vozidla, kazdy by mel poznat, jaka je jeho mez, za niz uz situace neni schopen plnohodnotne a spolehlive resit. Co je platne jakekoliv neuzivani telefonu pri rizeni, kdyz vedle Vas sedi histericka tchyne, neustale se Vam vmesujici do rizeni, .... co je zenam platne, ze netelefonuji, kdyz se rady obcas na sebe podivaji do zpetneho zrcatka, jestli vypadaji OK, .... co je platne zakazovat HF sady, kdyz Vas v radiu zaujme nejaka mluvena (ale treba i zpivana, hrana) informace a Vase pozornost je razem jinde. Takovych pripadu je skutecne nespocet, namatkou uz zminovani kuraci, kde v praxi neobstoji argument, ze kurak si pro iniciaci sve radovanky najde jedine a pouze prehledny usek rovne silnice .. opacnych pripadu vidam nespocet v radach profesionalnich i neprofesionalnich ridicu. Jakou vahu maji argumenty o zakazu telefonu v autech v porovnani s tim, kolik z nas jezdi primerenou rychlosti, kolik z nas dodrzujeme spravne odestupy vozu pri jizde atd atd atd atd. Jestli pak vznikaji kolizni situace, tak predevsim z tehle "dispozic", a pak uz je jedno, jestli nekdo vytaci znameho na mobilu, nebo se jen zamysli, ponori se do myslenek, co jeste v praci zapomel udelat a soustredeni na situaci na vozovce vystrida "tupy" nikam nesmerujici zamysleny pohled, ktery muze vest k znatelne reakcni ztrate. A propos .. zakaze se i chodcum uzivat mobilni telefon jakozto ucastnikum silnicniho provozu? Dle meho soudu kazdy mame svou osobni zodpovednost za vlastni chovani a je na nas, abychom se chovali podle jednodych a snadno definovatelnych zasad, ktere v pripade silnicniho provozu definuji dve slova, ktera jsem jiz zminil ... neohrozit, ani neomezit ostatni (coz se tyka i otazky prechazeni chodcu a jejich tolik sporne prednosti)