Analytici: budoucnost patří už jen dotykům

Diskuze čtenářů k článku

MartinV  |  12. 11. 2009 02:02

Já to tak trošku nechápu! Leda, že by Apple za takovéto články platil, jako za reklamu.... Vždyť přece dotykové displeje nejsou ani náhodou vynálezem Applu, např navigace je nabízeli už před lety. Stejně tak mobil od Applu nebyl a není ani zdaleka funkcemi konkurence schopný ve srovnání se smartfony. Je to jen velká prázdná reklama a humbuk pro nic. Že se hloupí Američani a pár hloupých Evropanů chytilo na hloupý trik s odpočítáváním prodeje ala Harry Potter jestě neznamená, že jde o dobrý mobil. Jak je možné, že toto "odborníci" z Mobilmanie nereflektují?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
energizer01  |  12. 11. 2009 03:58

Zdar, já si myslím to samé. iPhone je polofunkční hnusná placka, kterou bych nebral ani kdyby mi k ní eště zaplatili. :D Mimochodem jsem nevidomý a na telefonu Nokia 5630 využívám nejvíce web, icq, vzdálený přístup do PC, mp3, navigaci atd a bez pohodlné klávesnice nedám ani ránu. Symbian 4Ever!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H  |  13. 11. 2009 10:17

Vyborny vtip!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
energizer01  |  16. 11. 2009 00:00

Ty si taky vtip, ale blbej... Nokia 5630 XM, odečítač obrazovky Mobile Speak (www.codefactory.es), ... software IM+, Fring, Telexy SymNC, Wayfinder GPS, Alon Mp3 Dictaphone, Nokia internal web browser a další a další. Hodně toho de používat poslepu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  11. 11. 2009 19:21

Hmmm. ale já u telefonu o dotyk nemám zájem! Používám k ovládání svého smartphone většinou jen jednu ruku. Což u dotyku moc nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2009 19:56

Nechci být podezíravý, nicméně autor sám je známým fanouškem iPhonu. Že by to spolu souviselo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Narcissus  |  10. 11. 2009 14:07

Jsem dlouholetým, velmi spokojeným, uživatelem Windows Mobile. A právě teď nastává doba, kdy od dotykáčů utíkám. Ne proto, že by mě také zasáhla fríkulínská tupovlna, ve které existuje jediné měřítko kvality, a to možnost ovládání prsty (ano=kvalitní/ne=shit). Takhle hloupý díkybohu nejsem.
Je to přesně naopak, v dnešní době, pokud chce člověk chytrý dotekový telefon, a zároveň nechce výhradně dětsky přiblbé prstové animované ovládání (což se bohužel za nějaký měsíc stane i s WM), nemá bohužel kde vybírat. Díky bohu, máme tu ještě chytrou platformu z Kanady, a k té přecházím. Protože jestli si mám vybrat výhradně ovládání "finger friendly" nebo tlačítka, vyberu radši jen ty tlačítka ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  10. 11. 2009 14:55

Přemýšlel jsem úplně stejně a z Windows Mobile a Symbian jsem přešel k Blackberry a zpět bych už nešel ani za nic. Docela se těším na Bold 9700, je to jejich novinka a vypadá funkcemi a rychlostí skvěle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Narcissus  |  10. 11. 2009 20:13

Já zatím vyzkouším 8900 nebo 9000, uvidím jestli se s platformou sžiju. Pokud ano, půjdu taky do 9700.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  10. 11. 2009 16:42

preco preboha ludia z Win Mo povazuju ovladanie prstom za detsky priblble? To je snad nejaka neustala snaha vyzerat ako „profesional“ bud pichanim sparatka alebo mat nieco s furou tlacidiel? V prvom rade pozeram na pouzitelnost pre moje ucely, nie ci budem vyzerat ako radobyprofik alebo nie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Narcissus  |  10. 11. 2009 18:23

To je jednoduché. Pod návalem chvály na "prstodotykové" přístroje jsem si koupil HTC Touch HD. A můžu říct, že to byla tragédie.
Vše, na co jsem byl zvyklý ve WM mi s touch systémem trvalo 2x déle. Ve WM všechno hned, v TouchFLO3D neustále nějaké ťapání a posunování, protože každá jednotlivá funkce je na nové obrazovce a díky obrovským menu a nabídkám musím pořád někam posunovat. A to nemluvím o nutnosti nepřetržitého vizuálního kontaktu. S hw tlačítky jsem byl schopen přece jen některé základní úkony dělat poslepu. Také díky tomu, že je celé prostředí graficky "vymakané" a nádherně animované se mi na obrazovku vleze 3x méně informací než u WM, toť další nevýhoda.
Po víc než měsíci jsem se Touch HD s velkou úlevou zbavil. S "netouch" WM se opět dostavilo pohodlí, rychlost a efektivita. Ano, nemůžu frajeřit před kamarády v hospodě a nemůžu zírat na animované počasí, zato mám rychlý, efektivní systém. Pokud si ho stejným způsobem někdo neumí nastavit, pak samozřejmě nadává, ale to už není chyba WM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  11. 11. 2009 09:50

to ale nie je chyba dotykoviek ale len a len koncepcnej zastaralosti Windows Mobile, ktore vobec nie je na prsty upravene. Frustraciu z takeho ovladania chapem, k tomu este na rezistivnom displeji a triafat do pidi prvkov musela byt svanda :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Narcissus  |  11. 11. 2009 11:25

Ehm, takže zdouhavost ovládání pomocí prstového GUI a proti tomu rychlost klasického WM je chybou koncepční zastaralosti WM? Tak to je hodně zajímavá logika ...
Pidi prvky ve WM? Jsi přesně ten, o kom píšu, neumíš si nic nastavit a svádíš chybu na WM. Měl sis koupit LG Viewty, to je tak akorát tvým schopnostem.
To co píšeš jsou typické mimo argumenty finger friendly nadšenců. Čili žádné a chybné. Nediv se, že vás i vaše prostředí beru s posměškem .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falusak  |  12. 11. 2009 17:25

no ja mam tiez Touch HD a som maximalne spokojny, btw. TouchFLO 3D ide aj vypnut(usudzujem z textu ze na tuto moznost si neprisiel)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sjone  |  10. 11. 2009 13:00

Měl jsem od HTC Touch HD a ten jsem prodal, protože mi nevyhovovalo dotykové ovládání. Koupil jsem si místo toho E51. Jsem o hodně spokojenější, i když v některých aplikacích cítím, že to dotykové ovládání bylo lepší... zejména pak při prohlížení internetu. 75% z mého využívání telefonu je taková ta běžná obsluha jako telefonování, sms nebo například kalendář a u toho jsou HW klávesy bez dotykového ovládání nesrovnatelně praktičtější. Díky ním se nemusím na to co mačkám soustředit, páč už klávesy cítím na bříškách prstů a už cestou z kapsy se dostanu, kam potřebuju. Nebo psát sms za pochodu na dotykovém ovládání je peklo.... mno a těch zbylých 25% mi zabere internet nebo třeba mapy, kde by se mi naopak dotykové ovládání hodilo.
Proto doufám, že jednoho dne přijde někdo s kombinovaným ovládáním, bude-li to technicky providitelné. Představoval bych si telefon na přední straně s velkým displayem, pod ním kurzorové klávesy a tlačítko na zapínání a vypínání dotykového ovládání a vysouvací QWERTY. Kdyby někdo vymyslel něco takového, neváhal bych...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  10. 11. 2009 13:19

ja si predstavujem material, ktory vplyvom el. napatia bude menit svoje vlastnosti. Napr. vytvori relief tam, kde bude naboj a bude z toho „gumenna“ klavesnica.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2009 22:38

Na něčem takovém už výzkumníci pracují. A někde jsem dokonce četl o funkčním prototypu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  10. 11. 2009 11:03

Idealni mobil?
Dotykac s klasickou mobilni klavesnici, 4 rady (ne vysouvaci QWERTY)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  10. 11. 2009 10:57

je to jen módní trend. Dotykem se ovládá již řadu let a prostě Apple z toho udělal módní záležitost nic víc, nic méně.
Nakonec to dopadne tak, že všichni budou vyrábět jen přitroublé dotykáče bez tlačítek a někdo "revolučně" dorazí s mobilem s tlačítky a všichni zjistí že ty tlačítka vlastně nějsou na škodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H  |  10. 11. 2009 11:31

to je nazor jak stehno... to ze konecne neco funguje, nema s modou nic spolecneho... Kdyz se nekdo rozciluje nad pomalym htc nebo otresnou dotykovou nokii... za to Apple nemuze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rotakttt  |  10. 11. 2009 10:03

To by se první musel najít nějaký výrobce kromě apllu, který dokáže udělat pořádný dotykový displej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  10. 11. 2009 09:56

P.S. Velmi zajímavý je podle mne koncept Palm Pre. Jen konkrétně u tohoto telefonu Palm udělal pár chyb a šetřil na některých funkcích a hardware, podobně jako Apple u prvního iPhodu. Palm Pre II. bude podle mne perfektní smartphone.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  10. 11. 2009 10:53

no, len by mali zamakat na vydrzi baterie, kvalite konstrukcie (s tym mal Palm vzdy obrovske problemy) a riadnom SDK s nativne vykonavanym kodom, HTML a Javascript je totiz na cokolvek serioznejsie uplne nepouzitelne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  10. 11. 2009 09:54

Mobil bez hardwarové QWERTY klávesnice nechci a nikdy chtít nebudu. Mám Blackberry Bold a neměnil bych za nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  10. 11. 2009 10:51

No, je fakt, že na internet by se dotyková obrazovka docela hodila. Je to pohodlnější než točení kuličkou. Ideální stav je kombinaci dotykové obrazovky a HW klávesnice. Takto jsem byl velmi spokojení se SE P1i. Jinak gratuluji k výběru Bolda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  10. 11. 2009 10:52

Samozřejmě spokojený. Takhle to dopadá, když člověk začne v půlce věty přepisovat co napsal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  10. 11. 2009 09:49

Uvítal bych kombinaci obojího, telefon klasický konstrukce s vysouvací klávesnicí + k tomu jako bonus dotykovou obrazovku. Tim nemyslim kraviny jako od HTC, ale něco jako E75 s dotykovou obrazovkou. Na klávesnici se pořeší většina a pokud bude potřeba tak by se dal vytáhnou stylus a nějaký ty kraviny nahnípat na displej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zip123  |  10. 11. 2009 10:07

Podívej se na Samsung S8300 ultratouch, ten to má přesně takto. Sice to není win mobile telefon nebo podobně, ale jako začátek dobrý. Jen co bych ocenil pro příště je přidání i softwarové klávesnice jako na ostatních sams. ale stále mít možnost použít hardwarovou, to by bylo nejvíc super...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  11. 11. 2009 09:03

Ten je fajn na půl cesty, ale nemá WIFI a ten systém od samsungu je k ničemu co se týče rozšiřitelnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zip123  |  11. 11. 2009 10:14

jj, samozrejme, jen jsem ho uvadel jako priklad, ze uz to nekoho taky napadlo, a dalsi kusy by na sebe nemusely nechat cekat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Prokop Vašulín  |  10. 11. 2009 09:26

Zase ten iPhone... iPhonu nevděčíme za dotykové ovládání v mobilech, to už tady bylo léta před ním. iPhonu "vděčíme" za mánii, která spustila hromadné rušení tlačítek na telefonech a to je přeci jen trochu rozdíl. Dotykový displej je prima, ale když pod ním chybí alespoň blbý 5 směrný čudlík a pár funkčních tlačítek, je to na houby. Ještě jsou tady přístroje jako Touch Pro2, ale mám strach, aby nezačalo odzvánět i jim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toper  |  10. 11. 2009 09:59

Nějaké dotykové ovládání tu sice bylo, ale s velmi sporadickým využitím. První, kdo přišel s opravdovým ovládáním dotykem prstů byl právě iPhone. iPhone umí multitouch, snaží se přizpůsobit ergonomii člověku a ne nutit ho přizpůsobovat se nějakému zařízení používáním nějakých dalších tyčinek. To je důležité.
Proto dostal tolik ocenění. Ne kvůli tomu, že by porota neznala již dříve dotykové třeba Psiony.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  10. 11. 2009 11:02

Zamenujes "dotykove ovladani" za "ovladani prsty".
Jinak, multitouch, treba to zoomovani dvema prsty je neprirozene jak svina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toper  |  10. 11. 2009 11:40

Nic nezaměňuju. Jen se tu někomu snažím vysvětlit, proč je iPhone brán (i odborníky) jako průlomový mobil.
Třeba právě ono zoomování je perfektně fungujícía hlavně rychlé. Kam já se hrabu se svým Aximem x51v, když chci někde něco zvětšit. To mám chuť s ním šlehnout o zem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H  |  10. 11. 2009 10:25

1/ Apple nikomu z vyrobcu nezakazuje pouzivat tlacitka. (vrzava, praskajici nebo samoucelna...)
2/ Apple byl prvni, kdo vyrobil telefon, ovladany skutecne pohodlne pomoci dotyku prstu. (narozdil od predchozich pokusu/omylu a desitek nejnovejsich iPhonkilleru )
3/... kdyz ze nejaky finfulin napise svuj nazor na vec, tak to jeste neznamena, ze je to pravda. (stejne jako nazory placenych analytiku)
Héskydén

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
klak  |  10. 11. 2009 09:22

Ať si klidně výrobci dělají uživatelské rozhraní ovladatelné prsty, ale ať neruší stylusy! Je spousta aplikací, kde se bez stylusu lze obejít jen velmi těžko. Aplikacemi nemyslím jen staré programy z doby stylusové, ale i některé činnosti na komunikátorech obecně.
BTW, obrovská ironie je, že k "pohodlnému" prstovému ovládání jednou rukou používáme ten nejtlustší, nejneobratnější a nejnepřesnější prst na ruce. Sbohem dobo stylusová, vítejte do doby palčákové

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  10. 11. 2009 10:23

A ktera presne to je ta aplikace, ktera nejde udelat bez stylusu ? Na AppStore/Android Marketu jsem zadnou takovou nenasel, vzdycky to vyvojari nejak vymysleli, protoze jim system dava podporu, a vysledek byl myslim lepsi, nez pro ovladani stylusem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mino  |  10. 11. 2009 10:32

a appstore je merítko, či čo?
napr. kreslenie(skutočne presne kreslenie)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2009 11:02

Už jste zkoušel ovládat vzdálenou plochu prstem ?
To je skoro jako opravovat turbodmychadlo přes výfuk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  10. 11. 2009 11:09

skusal, nejaky problem? Nie je aplikacia ako aplikacia, nie je dotykove ovladanie ako dotykove ovladanie. Take Jaadu na iPhone nema s dotykom ziadny problem, trafit sa do zatvaracieho kriziku atd. je hracka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ranhara  |  10. 11. 2009 09:20

Tomu hluboce nevěřím, to je účelový marketing. Ovládání klávesami je jednoruční, na stylus se člověk musí víc soustředit a navíc spusta lidí chce efektivně používaj základní funkce a o "vychytávky" složitých přístrojů nemají zájem. Všiměne si, že PDA s qwerty klávesnicí jsou vždy výkřik, kdežto dotykový disply má kde co.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobile  |  10. 11. 2009 08:31

Mam Nokii E63 s QWERTZ a naprosta spokojenost. Uz bych nemenil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tvalusek  |  10. 11. 2009 08:21

Nevidomí z toho jsou taky celí "nadšení" - klávesnice bude luxusní doplněk, příplatková výbava, se kterou stejně bude možné akorát psát text, navigace v UI nebude možná, teda dokud si američtí slepci nevysoudí, aby ty přístroje byly přístupné pro slepce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zip123  |  10. 11. 2009 10:03

tvalusek: máš sice pravdu, na druhou stranu telefony se vyrábějí pro masy lidí, slepců je mezi námi jen určité procento. Navíc k čemu by jim byl nadupaný mobil s xx foťákem a kdovíčím ještě? Využití potřebují jen pro sms,volání, možná ještě poslech mp3, jinak nevím co by se bez očí dalo využít. A stále tu budou i mobily s klasickou klávesnicí, protože úplně všichni dotyk chtít nebudou. Sice jich bude méně, ale určitě nevymizí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  10. 11. 2009 10:32

http://www.youtube.com/watch...
Tolko k touch ovladaniu pre nevidomych…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sargis  |  10. 11. 2009 07:58

Ja si myslim, ze skor odzvonilo veckam....uz si ani riadne nepamatam, kedy naposledy bolo predstavene slusne vecko strednej triedy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MN  |  10. 11. 2009 08:46

A to je škoda, pro mě je véčko nejpraktičtější tvar telefonu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jehovista  |  13. 11. 2009 01:12

V cem proboha?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cojecoje  |  10. 11. 2009 07:58

Měl jsem iphone a lg arena a málem jsem z nich zbláznil. Pro mě je klasika v podobě tlačítek maximální luxus...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kikina.v  |  15. 11. 2009 15:13

no vidíš a já jsem s ovládání klávesnice a rychlosti psaní na Iphonu spokojenej. Co člověk, to názor.
Jinak na práci samozřejmě mám radši PC nebo noťas....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  10. 11. 2009 07:43

K tomu bych měl jenom dvě věci: za prvé, budoucnost patří aluminiu (to věděl už Jára Cimrman) a za druhé, analytici se v odhadech budoucnosti velmi často mýlí (řekl bych že častěji se mýlí než mají pravdu).
Ale zprávička se o tom napsat dá, to jo. Sice je to celkem o ničem, ale aspoň to neškodí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hnidopich  |  10. 11. 2009 23:35

Ovsem velky Jara se samozrejme nemylil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  10. 11. 2009 07:39

preferuju prsty - na tlačítkách

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2009 12:08

Přesně můj názor. V tomto směru jsem tak trochu oldschool - rád mačkám a cítím odezvu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hnidopich  |  10. 11. 2009 23:33

Tak nejak... Dotykovy displej ano, ale klavesy k tomu.
Rekl by mi nekdo z "onlydotykrulezzz bandy", jak napsat textovku "poslepu", kdyz je potreba zaroven a nebo hlavne sledovat neco jineho?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gemble  |  14. 11. 2009 19:19

áno áno, třeba řídit? připojuji se k otázce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fousac  |  10. 11. 2009 07:39

dycky dyz vidim kolegu, jak se snazi obourucne tim klacikem neco na tom display trefit, tak uz vim co nepotrebuju...
hlasuju pro N93, ponadz ta je porad nejlepsejsi... doufam ze jeste bude nejakej nastupce... vzdy naohybaci do pozadovaneho tvaru a se spoustou krasnejch velkejch pohodlnejch knofliku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor