Android Automotive už i v motorkách. KTM ukázalo dvě podoby tabletů, které nahradí stávající budíky

  • Vestavěný Android Automotive překračuje hranice automobilů
  • Nově se dostane i do motorek KTM
  • Poběží na displejích dvou úhlopříček, které nahradí tradiční budíky

Operační systém Android Automotive si zapisuje další milník. Až dosud se jednalo o operační systém, který byl vestavěn do palubních systémů vybraných vozidel. Po sedmi letech od jeho uvedení na trh se tento operační systém dostává i do motorek. Jako první jej nabídnou nové motorky značky KTM.

Klepněte pro větší obrázek
Motocykly značky KTM nahradí klasické budíky „tabletem“ se systémem Android Automotive. Ovládání bude možné dotykem a tlačítky na řídítkách

Populární rakouská značka oznámila, že u budoucích motorek využije nový CCU (Communication Control Unit) s TFT „palubovkou“. Místo klasických „budíků“ tak řidič motorky bude mít před sebou namontovaný TFT „tablet“, a to hned ve dvou variacích. Verze V80 bude mít osmipalcový displej orientovaný horizontálně, varianta H88 zase nabídne podlouhlý horizontální displej s úhlopříčkou 8,8". V obou případech budou displeje využívat rozlišení 1 280 × 720 pix, a budou podporovat dotykové ovládání. Displej bude obsahovat vrstvu proti odleskům a otiskům prstů.

Bezproblémové spojení s telefonem

Součástí CCU jednotky bude 32GB interní paměť, 3GB úložiště a také bohatá konektivita – eSIM, GPS, Bluetooth a Wi-Fi. KTM se chlubí tím, že v novém CCU poběží open source systém Android Automotive, což se u Motorek dosud nestalo. Značka však neuvádí, že by byly budoucí motoriky vybavené službami od Googlu, což dává tušit, že KTM v systému vsadí na své vlastní aplikace, které Google obejdou.

Součástí CCU však přesto bude offline navigace, která dostane reálné informace o dopravě z vašeho smartphonu. Ten se k CCU připojí automaticky při každém nastartování motorky. Výhledově se počítá i s OTA aktualizacemi systému Android Automotive.

Zdroj: KTM

Váš názor Další článek: Bezpečnostní díra ohrožuje Androidy s procesory Qualcomm. Záplata leží na bedrech výrobců

Témata článku: , , , ,