V rámci soudního sporu mezi USA a Googlem došlo i k čekanému odhalení dobové prezentace Applu z roku 2013. Ta je totiž důkazním materiálem, a tak mohla být po redigování zveřejněna. A to přesto, že se jedná o interní utajovanou prezentaci, kterou mohlo ve své době vidět jen pár vybraných zaměstnanců Applu. Prezentace (ke stažení zde) porovnává soukromí na mobilních platformách od Applu a Googlu a končí nelichotivou poznámkou – „Android je jedno velké sledovací zařízení“.

Apple v tom měl už v roce 2013 jasno. Podle dobové prezentace je „Android jedno velké sledovací zařízení“ (Zdroj: Justice)
Prezentace pokrývá situaci na trhu (v roce 2013) a speciálně se věnuje jednotlivým konkurentům. S Googlem se Apple srovnává hned v několika kategoriích, a to např. v oblasti účtů, hlasového vyhledávání, mapových podkladů, textového vyhledávání a reklam. Z dobového srovnání vyznívá Google daleko hůře, protože už před 10 lety vázal hlasové i textové vyhledávání na konkrétní účty, nabízel u mobilů cílené reklamy, pro které agregoval uživatelské informace s různých zdrojů, vyhledávání v mapách spojoval se samotným účtem, a ještě navrch do map přidal reklamy.
Apple z prezentace vyznívá lépe, protože používání aplikací, vyhledávací dotazy či hlasovou interakci nijak nespojoval s identifikátorem Apple ID. A když už se začala kombinovat data z více služeb najednou, bylo to jen kvůli poskytování „lepší uživatelské zkušenosti“ (ať už to znamená cokoliv). Určité decentralizaci nahrával fakt, že iPhony mohly mít samostatné účty pro iCloud, App Store a iTunes Store.

Apple začal až v roce 2019 propagovat soukromí na iPhonech. Vypůjčil si k tomu známou hlášku „Co se stane v Las Vegas, zůstane v Las Vegas“...
I přesto, že měl Apple už v roce 2013 v oblasti soukromí nad Androidem evidentně navrch, až v roce 2019 na tom Apple postavil marketingovou kampaň. Samotná zveřejněná prezentace poukazuje na to, že měl Google už před dlouhou dobou soukromí uživatelů nastavené zcela nevhodně, a evidentně s cílem zisku a kombinace všech možných informací.
V případě, že soud prokáže, že Google porušil antimonopolní zákony, mimo tučné finanční pokuty mu hrozí i nucené rozdělení do několika menších společností, které by nemohly mít mezi sebou tak úzké vazby.