Android P dostane podporu Vulkan API 1.1 pro lepší hratelnost a kvalitnější grafiku

S rozhraním Vulkan API (Application Programming Interface) pro 3D grafiku u smartphonů jako první koketoval Samsung, když v roce 2016 oznámil jeho podporu u Galaxy S7 a Galaxy S7 Edge. Vulkanu 1.0 se brzy chytil i samotný Google, který jeho podporu zařadil do Androidu Nougat. U Androidu P se mají uživatelé dočkat aktualizace na Vulkan API 1.1. Co přinese nového?

Rozdíly mezi Vulkan API a OpenGL ES na ARMu:

Hlavní výhody Vulkan API spočívají v přímějším a rychlejším přístupu k hardwaru, než v případě dříve používaného OpenGL ES. Vulkan může úlohy zpracovávat ve více vláknech, zatímco OpenGL jen jednovláknově. Podpora Vulkanu je na samotných vývojářích her, ovšem hlavní herní enginy (Unity nebo Unreal Engine) Vulkan již delší dobu podporují. Verze API 1.1 má přinést několik změn na pozadí vedoucí k větší efektivitě při zpracování obrazu.

Podpora pro Vulkan API 1.1 má přibýt v rámci Android P Developer Preview 2. Připomeňte, že první testovací verze Androidu P (Developer Preview 1) vyšla začátkem března. Zatím však není určena pro pravidelné používání, spíše jen pro otestování nových funkcí. Ke všem dosud známým novinkám a změnám připravujeme samostatný článek. Už teď to ale vypadá, že bude na co se těšit.

Diskuze (4) Další článek: T-Mobile spouští Pevný internet do zásuvky přes LTE. Je bez FUP, ale omezený na jednu adresu

Témata článku: , , , , , Nová funkce, Samostatný článek, Grafika, Unreal, Unit, Dobrá hratelnost, Velká efektivita, Přímý přístup, DOS, Známá novinka, Dlouhá doba, Používané opengl, Hlavní výhoda, Vulkan, Hratelnost, Vulkan API, Pravidelné používání, Pro +, Podpor, Unreal engine,