Ani Google, ani Apple. Žebříčku nejhodnotnějších značek dominuje překvapivé jméno

Pravidelný žebříček nejhodnotnějších značek světa BrandZ Top 100, se po letech dočkal nového jména na první příčce. Tabulce sestavované agenturami WPP a Kantar poslední 3 roky kraloval Google, předtím Apple. Obě jména zůstávají na stupních vítězů, ovšem první místo letos patří Amazonu, jehož hodnota meziročně vzrostla o 52%.

Důležité připomenout, že BrandZ se nezabývá tržní hodnotou samotných společností, ale hodnotí pouze značku. Takže například u Googlu, který se letos s hodnotou 309 miliard dolarů propadl až na třetí příčku za Apple (309,5 mld. dolarů), není započtena hodnota ostatních brandů mateřské společnosti Alphabet.

Do první desítky se kromě zmíněné trojice dostaly v následujícím pořadí také firmy Microsoft, VISA, Facebook, Alibaba Group, Tencent, McDonald’s a americký operátor AT&T. V galerii najdete kompletní žebříček všech 100 nejhodnotnějších světových značek pro rok 2019. Jejich celková hodnota činí neuvěřitelných 4,7 bilionu dolarů.

Velice zajímavý pohled je také na skokany roku. Například hodnota značky Instagram proti minulému roku vyrostla o skvělých 95% a z technologických společností si hodně polepšil také Netflix (+65%), Adobe (+57%), Uber (+51%), či LinkedIn (+46%). Hodně překvapující je i 8% růst značky Huawei. Také byste vzhledem k aktuální kauze čekali pokles?

Ačkoliv je hodnota značek technologických firem jednoznačně největší, její procentuální růst však zpomaluje ve prospěch značek s luxusním zbožím, pojištěním a jídlem. Nejvíce naopak ztrácejí banky a automobilky.

100 nejhodnotnějších značek podle BrandZ:

Diskuze (1) Další článek: Huawei ukázalo v kamionu budoucnost, ale i přítomnost 5G technologií

Témata článku: , , , , , , , , , , , BrandZ, Žebříček, Brands, Adobe, McDonald's, Hodnota, Značka, Nejhodnotnější značka, Tencent, Pře, Alibaba Group, Alphabet, Import, Rankin