Sociální platforma Clubhouse, založená primárně na hlasové komunikaci, se stala obrovským hitem. Od spuštění však platí, že je k dispozici výhradně pro telefony Apple iPhone. Majitelé zařízení s operačním systémem Android mají smůlu – na Clubhouse se v tuto chvíli nedostanou.
Spoluzakladatel Paul Davison v neděli v rámci eventu Clubhouse Townhall poznamenal, že jeho společnost „tvrdě pracuje“ na aplikaci pro Android. Takřka jedním dechem ale dodal, že přípravy mohou trvat „několik měsíců“. Z jeho slov lze soudit, že se příznivci systému Android dočkají nejdříve na přelomu jara a léta (tohoto roku, naštěstí).
Clubhouse pro Android
Clubhouse získal v lednu v rámci nového kola financování od soukromé americké společnosti rizikového kapitálu Andreessen Horowitz investici ve výši přibližně 100 milionů dolarů. Následně v únoru najal vývojářku softwaru pro Android Mopewy Ogundipe, což bylo považováno za signál zahájení vývojových prací.
Příslib aplikace pro Android zazněl již koncem ledna – konkrétně v příspěvku na oficiálním blogu Rohan Seth a Paul Davison ohlásili, že již brzy začnou pracovat na verzi pro tento systém. Bohužel však nijak neupřesnili časový rámec.
Od té doby se mnoho nezměnilo – většina prohlášení, týkajících se Androidu, byly vágní zmínky o důležitosti podpory uživatelské základny a zpřístupnění aplikace širšímu publiku. Není proto překvapením, že zpoždění využila potenciální konkurence – například v podobě služby Twitter Spaces, která by měla být spuštěna pro širokou veřejnost v průběhu dubna.
Nechtějí to uspěchat
Davison vysvětlil přístup Clubhousu ke škálování na větší trh – tedy trh, kterého se účastní i uživatelé Androidu. Dle jeho slov jde o úsilí, jež vyžaduje pomalejší tempo. Příliš rychlé otevření širokému publiku by dle jeho slov vedlo k zahlcení a chaosu. Uživatelé už dnes například vidí ve svých kanálech mnoho cizojazyčných skupin a těžko se jim hledají přátelé či nejlepší obsah.
V rámci řešení těchto problémů bude nutné na platformě provést celou řadu změn, včetně vylepšení stránky se zobrazením aktivních místností. Cílem bude poskytnout uživatelům větší kontrolu nad jejich oznámeními, nabízeným obsahem a širší možnosti personalizace.
Zatím se na Clubhouse dostanou další lidé jen přes pozvánky od stávajících uživatelů. Provozovatel tak může snadno kontrolovat a ovlivňovat počet uživatelů s ohledem na možnosti platformy. Paul Davison doufá, že se „v nadcházejících měsících“ podaří otevřít Clubhouse všem zájemcům a přitáhnout tak i tvůrce obsahu, kteří dnes mají své publikum jinde. Kromě otevření širokému publiku je prioritou také lokalizace aplikace do dalších jazyků.
Absence aplikace Clubhouse pro Android využili nejrůznější podfukáři, kteří toto slovo používají v názvech svých programů, jež následně publikují v Google Play. V tom lepším případě se jedná o neškodné „průvodce“, vydělávající svým autorům peníze zobrazováním reklamy. Může jít ale i o škodlivé aplikace, zneužívající nevědomost uživatelů ke sběru nejrůznějších dat. Google se přitom zjevně neobtěžuje vyřadit takový obsah s nízkou hodnotou nebo porušující autorská práva ze svého marketu.