Čerstvá aktualizace aplikace Proud pro Android (Play Store) a iOS (App Store) přidala vítanou novinku – přihlášení nezávislé na Google či Apple ID. Přihlásit se lze běžným e-mailem a heslem, které si buď nově zaregistrujete, nebo použije údaje z Distribučního portálu ČEZu, což je již několik let běžící webová alternativa této aplikace.
Proud v létě oslaví dva roky. Aplikace původně měla jen tři hlavní funkce. Upozornila na budoucí odstávky, sloužila k zadání samoodečtu a šlo v ní sledovat dřívější spotřebu.







Naopak uživatelé mohli ČEZu skrz aplikaci nějaký problém nahlásit. Během několika aktualizací ale dorazily i další funkce, zejména pokud jde o požadavky směrem k distributorovi. Přes Proud lze požádat o rozplombování elektroměru, získat seznam revizních techniků v okolí, ověřit připojitelnost výrobního zdroje do 50 kW nebo požádat o zaizolování vodičů či ořez dřevin v blízkosti elektrického vedení.
Aplikace Proud je určená jen pro uživatele v elektrické distribuční síti ČEZu, ta pokrývá severní část republiky.
Pro uživatele ČEZu coby dodavatele/prodejce elektřiny pak slouží aplikace Můj ČEZ pro Android (Google Play) a iOS (App Store). Také v ní lze zadávat samoodečty nebo získat upozornění na odstávky, ale obsahuje i části týkající se smluv. Můžete si stáhnout poslední vyúčtování, sledovat rozpis záloh a můžete změnit i jejich výši. Uvidíte, pokud ČEZu něco dlužíte nebo pokud firma usoudí, že vás kvůli nízkým zálohám a vyšší spotřebě čeká nedoplatek. Navíc vedle elektřiny slouží i pro zákaznický přehled týkající se plynu.