Apple a charitativní organizace Red – používá stylizované logo (RED) – slaví už 15 let spolupráce. Za tuto dobu se podařilo prodejem jablečných produktů s typickou červenou barvou vybrat částku 270 milionů dolarů, které putovaly na pomoc, tam kde je to potřeba. Konkrétně na boj s nemocí HIV/AIDS v afrických zemích.
Firma nyní zveřejnila video, které tuto spolupráci mapuje, ovšem ukazují se na ní hlavně aktuální produkty, jako je červený iPhone 13 a hodinky Apple Watch Series 7. Červené produkty ale Apple nabízí už dlouhé roky. Úplně prvním hardwarovým produktem byl hudební přehrávač iPod Nano. O pár let později se v červeném objevil i iPod Touch 5. generace a další modely.
Telefony, hodinky i počítač za miliony
Samozřejmostí byl prodej veškerých ochranných krytů na iPhony, iPady případně červené řemínky k hodinkám Apple Watch. Velkým počinem bylo uvedení červeného iPhonu 7 a 7 Plus Product Red, které přišly na jaře 2017. Od té doby firma v tomto trendu stále pokračuje a s každou generací si jeden model vyhrazuje pro tuto charitativní kolekci.
Dočkali jsme se tak už červeného iPhonu 8, iPhonu XR, iPhonu 11, iPhonu SE (2. generace), iPhonu 12 a letos přišel červený iPhone 13 a 13 mini. Od řady Series 6 prodává Apple v této kolekci i hodinky Apple Watch. U počítačů se charitativním produktům zatím vyhýbá. Výjimkou byl profesionální počítač Mac Pro Product Red z roku 2013, kterého byl vyroben pouze jeden kus a Apple jej v charitativní aukci vydražil za astronomický milion dolarů (22 milionů korun).
Spolupráci firem v roce 2020 ovlivnila koronavirová pandemie. Od té doby až do konce roku 2022 Apple deklaroval, že výtěžek z produktů řady Product Red rozdělí – polovina putuje stále přímo na boj proti AIDS, druhá polovina ke Globálnímu fondu na zmírnění dopadů covid‑19. Organizace Red měla v minulosti i další technologické partnery – spolupracovala například s Motorolou, Microsoftem či Amazonem, ale zde šlo spíše o jednorázové projekty.
Apple a Red spolupracují už 15 let: