Apple a Samsung rozšiřují své programy uživatelských oprav v Evropě, Česku se zatím vyhýbají

Apple a Samsung rozšiřují své programy uživatelských oprav v Evropě, Česku se zatím vyhýbají

V rámci pouhých dvou dnů vydaly společnosti Samsung a Apple tiskové zprávy týkající se oprav zařízení prováděných samotnými uživateli. Zatímco jihokorejský výrobce rozšířil svůj program do Velké Británie, Německa, Francie, Itálie, Belgie, Nizozemska, Polska, Španělska a Švédska, Apple ho nabízí svým zákazníkům v USA, Belgii, Francii, Německu, Itálii, Polsku, Španělsku, Švédsku a Velké Británii.

Uživatelské opravy v podání Samsungu

Samsung nedávno uvedl svůj program uživatelských oprav v domovské Jižní Koreji a nyní ho spouští na devíti evropských trzích. „Teď dostane ještě víc uživatelů produktů Galaxy, kteří si chtějí opravit své zařízení sami, přístup k potřebným nástrojům, včetně opravných sad a originálních dílů, které mohou při správné opravě pomoci prodloužit životnost jejich přístrojů.“ uvádí výrobce.

Do programu jsou zahrnuty mobilní telefony řad Galaxy S20, S21 a S22 a notebooky Galaxy Book Pro (15.6”) a Galaxy Book Pro 360 (15.6”). Dle prezidenta a ředitele divize Mobile eXperience Business je firma odhodlána postupně rozšířit program uživatelských oprav do celého světa a zároveň chce zlepšit opravitelnost svých výrobků.

Majitelé telefonů Samsung Galaxy S20, Galaxy S21 a Galaxy S22 dostanou možnost vyměnit si sami displej, zadní sklo a nabíjecí porty. Uživatelé notebooků Samsung Galaxy Book Pro budou mít přístup k sedmi originálním dílům – jedná se o přední kryt, zadní kryt, displej, baterii, touchpad, vypínací tlačítko se čtečkou otisků prstů a gumové nožičky.

V roce 2022 spustil Samsung tento program ve Spojených státech a nyní ho hodlá rozšířit i na evropském kontinentě. Spolupracuje s distributory náhradních dílů, jako je například německá firma ASWO, která se specializuje na poprodejní servis elektroniky pro Evropu a je autorizovaným distributorem Samsungu pro Francii, Německo, Polsko a Velkou Británii.

Uživatelské opravy v podání Applu

Od dubna 2022 umožňuje služba Self Service Repair od Applu každému, kdo má zkušenosti s opravami elektronických zařízení, přístup ke stejným příručkám, originálním dílům a nástrojům, jaké se používají v prodejnách Apple Store a u autorizovaných poskytovatelů služeb Apple.

Počínaje 21. červnem budou mít zájemci možnost opravit si telefony řady iPhone 14 a vybrané modely Maců, včetně 13palcového MacBooku Air a MacBooku Pro s procesorem M2. Firma také hodlá usnadnit používání nástroje System Configuration, který se používá při opravách iPhonů – například při výměně displeje, baterie či fotoaparátu.

System Configuration je softwarový nástroj, který zajišťuje, že opravy provedené s originálními díly Apple – navrženými a testovanými dle mezinárodně uznávaných standardů – byly provedeny správně a díly fungují tak, jak mají. Tento nástroj je zdarma k dispozici všem uživatelům a poskytovatelům služeb zapojeným do opravárenských programů Apple.

Nástroje pro opravu zařízení

Nástroje po opravě ověří pravost originálních dílů, aktualizuje firmware a kalibruje komponenty, aby byl zajištěn maximální výkon a kvalita. Při opravách zahrnujících biometrické ověřování, jako je Touch ID nebo Face ID, navíc System Configuration propojí biometrické senzory se Secure Enclave na logické desce, aby zajistil bezpečnost zařízení a soukromí zákazníků.

Uživatelé, kteří si svá zařízení chtějí opravovat sami, mohou nyní spustit System Configuration uvedením zařízení do diagnostického režimu a následováním pokynů na obrazovce. Nemusejí tak kontaktovat tým podpory, aby spustili poslední krok opravy, nicméně podpora bude nadále k dispozici pro případnou pomoc.

Služba Self Service Repair bude k dispozici také pro přední kameru True Depth a horní reproduktor telefonů iPhone 12 a iPhone 13 a dále pro stolní počítače Mac s procesorem M1. Využít ji budou moci uživatelé v USA, Belgii, Francii, Německu, Itálii, Polsku, Španělsku, Švédsku a Velké Británii.

Také v případě Applu je jednou z hlavních motivací, proč nabízet uživatelům možnost opravy jejich zařízení, snaha o prodloužení životnosti. Firma však dodává, že „Pro naprostou většinu uživatelů, kteří nemají s opravami elektronických zařízení zkušenosti, je návštěva profesionálního autorizovaného servisu s certifikovanými techniky, kteří používají originální díly Apple, nejbezpečnějším a nejspolehlivějším způsobem, jak si zajistit opravu.“

Určitě si přečtěte

Články odjinud