Malo inovacii???Najprv sa dal frikulin spoznat podla otrcania apple loga na vsetky strany, idealne nalepka na fabii, ci octavii prvej generacie.Potom podla telefonovania na hlasny odposluch s telefonom v horizontalnej polohe pred ustami.Nasledne podla vrastenych bielych sluchadiel v uchu. Skoda, ze tie VR okuliare neuspeli. Bola by to zabava.Takze pravda, chcelo by to novu inovaciu. Btw preco maju tu duhu na fotke uplne odtrhnutu od reality? LOL
iChrousta
Která jiná firma podobného zaměření má přelomová zařízení? Nedá se přeci očekávat, že bude možné vymýšlet pořád něco přelomového. Apple má skvělé hospodářské výsledky, jeho nabídka tedy evidentně zákazníkům vyhovuje.
Njn, už jsou za zenitem, to tak bývá.Cook je možná dobrý údržbář, ale vizionář ani náhodou.Jobs měl dar přetvořit syrovou technologii tak, aby byla pro lidi. Spíš umění, než technika. A proto je a zůstane nenahraditelný.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 2. 2025 20:59
Že jsou za zenitem se tu píše přes deset let. Oni však i nadále rostou. Moc bych si přál být také tak za zenitem 🤣
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 2. 2025 04:52
To ale nijako nerozporuje to čo napísal ten nad tebou. Rastú vďaka udržiavaniu a zveľaďovaniu, inkrementálnym updatom, svojich produktov za ktorými bol ešte Jobs. Niečo podobné platí aj o Microsofte (firma ktorá sa strieda s Applom na prvom mieste najhodnotnejších firiem sveta), tí zase rastú vďaka investíciám do OpenAI a iných AI projektov, ale ich vlastné produkty sú len inkrementálne updaty ich dávno vymyslených produktov.Súhlasím ale s tým že "za zenitom" je určite zavádzajúce označenie ktoré túto situáciu v žiadnom prípade nepopisuje. To že firma zarába na existujúcich veciach a inkrementálnych updatoch, v žiadnom prípade neznamená že je za zenitom. Kým firma zarába, a ešte k tomu je najhodnotnejšou na svete, v žiadnom prípade nie je za zenitom. Plus, ťažko čakať od firmy že bude každých pár rokov prichádzať s niečím prelomovým, to je totálna utópia.
Chroustovy výlevy č. 36362…. Apple má za cíl zisk pro akcionáře a to se mu daří. Nové převratné zařízení potřebují jen novináři, aby měli o čem psát. Takže samé lži jako obvykle:)
Apple je nejlepsi technologicka firma sveta. Bez pochyby.
Najhodnotnejšia? Jednoznačne. Najlepšia? To je dosť subjektívne, pre mňa by to boli asi Boston Dynamics a OpenAI ktoré priniesli obrovské inovácie v oblastiach robotiky a AI. Apple síce dosahuje obrovské zisky čo samozrejme uznávam, ale jeho produkty sú v podstate len generické - počítače, telefóny, procesory, operačné systémy... Ale ak berieš čisto len hodnotu firmy a zisk, tak máš pravdu, to sú tvrdé dáta a momentálne má najväčšiu net worth Apple, nie žiadna filozofická otázka typu "kto je najlepší".
Názor byl 2× upraven, naposled 5. 2. 2025 12:14
tady by někdo potřeboval nového chrousta...
Jsem se ani nemusel podivat kdo ten clanek psal, proste dalsi chroustovina. Prelomove zarizeni? iLampa? iDildo? iDvere? Apple sve produkty vylepsuje a evidentne mu to jde, cisla mluvi jasne.
Doporučuji si přečíst knihu: Tim Cook. Génius, který povznesl Apple na novou úroveň… Jobs byl spátečnický, byl proti ekologii, charitě a hrozný zaměstnavatel…
Nevím kde byl Jobs zpátečnický. Vymyslel osobní počítače, dost vylepšil dotykové telefony, tablety, vynalezl třeba digitální prodej hudby... Vždy v odvětví nastavil trend a ostatní ho následují.
Tak si to přečtěte ještě jednou. Třeba si té ironie všimnete. A samozřejmě Jobs osobní počítače nevynalezl, jen je uměl zkopírovat a prodat :)
On ty produkty spíše vylepšil a přiblížil masám, tedy výrazně vylepšil něco co už existovalo. Před iPhonem už existovaly PDA s WM a PalmOS, Psiony, Jornady... Před iPadem zase dotykové Windows XP a pokusy o tablety s Androidem, předchůdce Apple TV jsou HTPC. To samé iPod a MP3 přehrávače, dále do historie je to GUI z Macintoshe částečně převzaté z Xeroxu. Ale Apple byl první kdo udělal tyhle zařízení použitelné pro běžnou populaci.
Jobs měl dar přetvořit syrovou technologii tak, aby byla pro lidi. V tom byl jeho talent.
Proti ekológii je úplne každý v tomto biznise (výroba elektroniky/hardwaru), Jobs v tomto ohľade nie je žiadna výnimka ale proste len rovnaký ako všetci naokolo. Btw, aj vrátane Cooka, pozri si napr. niečo o opraviteľnosti telefónov vydaných pod Cookovým vedením, to boli ekologickejšie aj tie vydané za Jobsa. Ekológia ide v tomto biznise proste úplne mimo a je proti nej úplne každý, a ani z ďaleka sa to netýka len Jobsa, ani len Applu, ale aj všetkých ostatných.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 2. 2025 14:57
Mýlíš se… za Jobse se do iPhonů používala toxická látka ftalát a bromovaté látky - to až za Cooka se změnilo, obalové materiály, nátlak na dodavatele, aby se přecházelo na obnovitelné zdroje energii. A tady máš ještě úryvek: Na lehkou váhu Apple také nebere recyklaci svých produktů. A právě kvůli těmto aktivitám, které jsou velmi šetrné k životnímu prostředí, byl Apple již po třetí za sebou určen nejekologičtější technickou společností na světě. Tento žebříček každoročně připravuje Greenpeace na základě několika faktorů…
Pozri si na Youtube kanál Hugh Jeffreys, má tam videá k opraviteľnosti ku každému iPhonu, a aj k rôznym iným smartphonom. V podstate u všetkých značiek (v žiadnom prípade nechcem ukazovať prstom len na Apple, toto je trend de facto u všetkých) to ide čím novším modelom k nižšej opraviteľnosti a teda výrazne horšie z hľadiska ekológie. Alebo kľudne iné podobné ekologické kanály ktoré sa zaoberajú opravou telefónov, compov, etc. nech máš info z viac zdrojov.Nejaký rebríček nejakého skorumpovaného proruského Greenpeace (ktorý je napríklad proti ekologickým jadrovým elektrárňam, lebo Putinova soft power je založená na vydieraní pomocou zemného plynu a ropy) ktorý oceňuje token acts s nulovým až minimálnym dopadom komukoľvek kto si zaplatí, ma absolútne nezaujíma. Od proruských dezolátov ma nezaujíma absolútne nič.
Opravitelnost patří k ekologii… ale musím podotknout, že Apple produkty se repasují a žádná jiná značka se tak dobře neprodává, jak Apple - teď myslím konkrétně repas. A znovu: za Cooka došlo k významným změnám, co se týká ekologie - za Jobse to bylo bezpředmětné téma 😂😂😂
Ja ale píšem že za Cooka došlo okrem toho aj k výrazným zmenám čo sa týka ekológie aj konkrétne zameraných na väčší/ničivejší dopad na životné prostredie, vedúce k jeho väčšiemu znečisteniu, ako napríklad serializácia čím ďalej tým viac súčiastok. Ale ešte raz, toto nepripisujem len Cookovi a len Applu, ale aj ostatným výrobcom telefónov a ich šéfom, ktorí rovnako serú na ekológiu tiež.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 2. 2025 18:36
Načasování tohto zbytečného tématu nemohlo přijít v lepší chvíli - minulý týden Apple zveřejnil rekordní výsledky, takže evidentně Apple jako firma nefunguje a potřeboval by nového Steva Jobse.
Je to jen mlácení prázdné slámy a parazitování na úspěších velké firmy v záměrně negativně stylizovaném titulku :) Nehledal bych zde senzaci nebo novinařinu. O tom, že Apple ujíždí vlak a převálcují ho asijští draci, se povídá už od nástupu Cooka každým rokem, ale zatím se ukazuje pravý opak, že ty produkty jsou tak dobře udělané, že zisky jen rostou.
Nové nebo revoluční produkty potřebují jen novináři a hejteři. A když to přijde, tak je to taky špatně. Úplně si pamatuju - pro mě poslední game changer produkt - AirPods. Tomu se fakt smálo hodně lidí a dnes tento koncept nosí v uších opravdu značná část populace a v nabídce ho musí mít téměř každý výrobce. Odstranění jacku bylo tehdy velmi nepopulární a kdo to měl v telefonu za 2 roky?A dnes?
Ja si neviem pomoct, ale ked vidim niekoho s bielymi sluchadlami nonstop v usiach, tak sa stale vnutorne smejem. :)
Já vám poradím.... ale to by si to tu musel někdo přečíst ;)
Každá veľká značka raz padne. To je proste osud. Buzeranti v IT majú tiež len krátkodobé vízie, ktoré málokedy posunú danú oblasť dopredu. Takže tak...Apple už nie je Apple...Sony už nie je Sony...Nokia už nie je Nokia... svet ide do zahynutia 😃
sony bude v pohodě a apple asi taky. možná se zmenší ale tak to je.
Další vizionář, tentokrát z Pezinku🤦♂️
😃 Pezinok ťa robil 😃
A co má jako Sony vyrábět? Hrnec na rýži? Koukal jsem teď na jeden dokument a co se týče marketingu nemohlo se Sony se Samsungem měřit nikdy. To co dá Samsung za USA je víc než má Sony global. Pokud si chci koupit televizi, koupím si Sony nebo Toshibu. Pokud si chci koupit sluchátka, koupím si Sony. Jestli to má někdo jinak? Co mi je po tom. Na reklamy nekoukám.
Ty máš štěstí jenom v tom, že už jsi dávno padl a víc toho nevymyslíš 😁 … Apple není žádný leader ve vývoji novinek, ale stále patří mezi ty výrobce, kteří se snaží dělat produkty dostupné lidem a s nějakou trvanlivostí. Nemyslím vyloženě cenou, ale způsobem používání.
Fúha, ďalší expert s veštiacou guľou 😃 😃 Ja nepotrebujem nič vymýšľať, narozdiel od teba 😃
Potreboval? Nejak v clanku postradam duvod, proc by neco takoveho Apple nyni potreboval. Tim Cook kazdou chvili opakuje, ze oni se ted zameruji zejmena na vylepsovani toho, co uz maji. Soubezne s tim "zkoumaji" dalsi moznosti. Ja nevim, ale za me osobne procesorova rada M je prelomova, kterou ted vsichni dohaneji.. To, ze je to procesor a neni to dle standardu pana autora "hotove zarizeni" typu iPhone, Watch etc., to je problem autora :).
Apple potřeboval po Jobsovi zisky, a proto dal do CEO bean countera. A zatím to funguje.
"Tim Cook kazdou chvili opakuje, ze oni se ted zameruji zejmena na vylepsovani toho, co uz maji." Inak povedane, nemaju napady :).Autor clanku ma pravdu, ze Apple nepriniesla nic prevratne poslednu dobu. ARM procesory v PC nie je nic prevratne. To tu uz bolo a bolo to tu aj v najvacsom workstation OS - Windows vo versii RT pre 32 bit ARM (vysiel spolu s Windows 8).Ani vykonne ARM cipy nie su len domenou Apple. Prvenstvo maju, podaril sa im prechod z x86 na ARM s mainstream OS, ktory pouziva vela ich zakaznikov. Samozrejme, ma to svoje nevyhody, ktore ani Apple nevedel vyriesit, napriek uzavretemu ekosystemu MacOS, iOS, iPadOS a ich OS na Apple Watch :).
Tak nějaký "zázrak z nebe" svým způsobem potřebují všichni, aktuálně jsme v situaci kdy opravdu už není moc co, a zrovna iPhone definoval podobu telefonů už na bezmála dvě dekády. Definoval TWS, tablet i smart watch, tak jak je dnes známe a používáme.A Arm ve světě počítačů samozřejmě nebylo od Apple něco co dřív nebylo, ale jako první donesl Arm do běžných počítačů pro masy, které měly dostatek výkonu pro drtivou většinu uživatelů, nabídl to za přijatelné ceny (armové Surface stály více než Macy s Apple Silicon). Hlavně nabídl vlastnosti, které do té doby nikdo nenabízel - dlouhá výdrž na baterie, nulový provozní hluk v kombinaci s výkonem. Díky tomu se také Macbook Air stal nejprodávanějším laptopem na světě, jednu dobu ho prodávali víc než ASUS všech počítačů a ASUS byl dlouhou dobu největší konkurent co do počtu prodaných počítačů, prali se o 4. a 5. místo největšího výrobce.
Měl jsem několik Zenbooků od Asusu, jako dodnes jediný povedený ultrabook ve světě Wintelu, který se dokázal Macbooku alespoň přiblížit. Hlavně ten první byl fakt skvělej a ve svý době byl tenčí než Macbook a srovnatelný s prvním Airem. Měl navíc dotykový displej a výborné šasi a klávesnici, už ne tak oslnivý touchpad a výdrž. Nedávno jsem zkusil novou verzi a není to pořád to, co nabízí Apple. Dost se to hřálo, následně hučelo během běžné práce, klávesnice je divná, mají tendenci zk*rvit vždycky nějak rozložení nebo tvar kláves, OLED displej celkem ujde, dělá takové eye candy barvičky, barvy má naladěné přesně, touchpad umí gesta, už je celkem dobrej, ale Apple je pořád nejlepší včetně samotné klávesnice a hlavně efektivity na baterii a výkonově. To jestli je to Arm nebo není, mi je jedno, důležitá je efektivita a použitelnost. Není tedy důvod si kupovat Asus, pokud vyloženě nemusím mít Windows, a Air je pořád nejlepší notebook na světě pro běžné uživatele.
Souhlas. Procesory M jsou velká věc a obrovský posun, jen ji mnozí přehlíží. Mění úplně hru. Mám doma ještě MacBook Pro s Intelem a vedle toho Air s M2 za polovinu ceny, a na to že je dělí asi 5 let, ta efektivita a provoz je úplně někde jinde, obrovský skok. Poslední Mac Mini je pro mě taky celkem příjemný "šok" za tu cenu.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 2. 2025 18:59
To ale není proto, že je M2 ta dobrý, ale protože je Intel tak špatný.M procesory Applu jsou velmi dobré, ale jejich náskok na AMD je reálně maličkatý(ať už ve výkonu nebo v efektivitě), hnaný zejména menšími nanometry, ne nějakými geniálními supertechnologiemi (respektive jsou to "supertechnologie" - jenže ASML a TSMC, ne Applu)Vůbec to není taková pecka, že položí x86 na lopatky, jak se před 5 lety říkalo.Protože dnes exisuje dobré x86 - AMD a špatné x86 - Intel.S Mac Mini M4 souhlasím, je to první Mac o kterým uvažuju. Akorát bych tam musel mít pořád píchlý externí disk, protože ty jejich legrační příplatky za většíí SSD rozhodně platit nebudu.
S tou efektivitou bych si dovolil nesouhlasit. Efektivitu mají Mx procesory už z podstaty daleko lepší, než libovolný x86 CPU.
AR/VR brýle jsou budoucnost, ale technologie ještě není připravená… ne na masivní nasazení.Jsou potřeba relativně levné a lehké brýle s celodenní výdrží a nabité senzory. A až tu technologie bude, tak teprve pak bude potřeba Steve Jobs, který najde use case a prodá je jako must have.A za další dekádu nebo dvě přijde řada na robotické protézy s vlastnostmi lepšími než originál… a pro puristy exoskelety.
AR brýle jsou okrajová záležitost ať už budou umět cokoli.
Hele, ja treba doufam, ze predstavi dioptricky brejle s AR - zatim realne nevim, jaky informace bych tam chtel zobrazovat, ale treba neco by se tam hodilo a kdyby se daly ovladat ocima, tak by to bylo taky zajimavy. Vsechno za predpokladu, ze nebudou jinak omezovat normalni pouzivani, jako brejle.Proste takovej osobni HUD jako v aute 😁
Máte štěstí, nejen že už představili, ale lze je i koupit. Žel dioptrické jen přes partnera, který je nejblíže v Německu.Even Realities Even G1 Smart Glasshttps://www.evenrealities.com/en-CZ/store
Ak budu vediet cokolvek, nebudu okrajovou zalezitostou. A nemusia to byt len okuliare, pokojne aj sosovky.Viem si predstavit sosovky, ktore podavaju informacie vojakom priamo z dronu v IR spektre o polohe nepriatela. Teraz sa na tie ucely pouzivaju prave AR okuliare resp. prenosne obrazovky v podobe okuliarov a vojaci kempuju niekde v ukrytoch.Predstav si, ze robis nakup a na okuliaroch vidis priamo sumu za nakup v kosiku. Vidis penaze na ucte, co prave robia tvoje deti doma, svoj tep, odhadovany krvny tlak, glukozu a vela dalsich ukazovatelov. Bez potreby vytahovania telefonu a bez potreby milion a jednej aplikacie, ktora kazda vyzaduje idealne svoju vlastnu registraciu. To si viem velmi dobre predstavit. Alebo len tak lenive citanie poleziacky na virtualnej obrazovke vzdialenej 4m v tvare vhodnom pre dany dokument.
Ale jo, já si dovedu představit ledacos, akorát jde o to, že to ne každý potřebuje vědět a i když jo, tak z nich jen část na to bude chtít mít brýle.
Podle mě je to naopak - AR jsou budoucnost a VR jen maličkaté niché, které nikdy neprorazí do mainstremu (a to jsem první VR brýle viděl na Invexu tuším 1996)
Jestli si vzpomínáte, byly u nich tehdy i zvracecí kyblíky :) A display byl ještě CRT.
Ano, potenciál to má. Takový jakoby notebook, který můžete nosit na hlavě a mít kdekoliv velký monitor přes celé zorné pole. Nepřekáží nikde na stole, nikdo nešmíruje přes rameno, mohl bych ho takhle použít třeba ve veřejné dopravě... Jen je třeba vyřešit třeba psaní textu, hlasové ovládání zatím moc nefunguje.
Apple skutečně potřebuje probudit. Pokud se podíváte na jejich finanční výsledovku a započítáte inflaci (to je důležité!), tak už tři roky po sobě klesá. To znamená, při započítání inflace firma vydělává každý rok méně.Tomu pak vůbec neodpovídá růst ceny akcií. Firma se prodává za P/E okolo 35-40, což je pro firmu zaznamenávající výkonnostní pokles nesmyslné a hlavně neudržitelné.Apple produkty jsou kvalitní, sám jsem plně namočen v jejich ekosystému, tento komentář například posílám ze svého iPadu. Ale ekonomicky ta firma má problém, neroste, dokonce klesá.
Tak ono stačí neklesat rychleji než ostatní.
Ještě jsi zapomněl napsat že máš v uších epl sluchátka který hrajou z ifona a na ipedu píšeš jenom proto že jsi lazy vytáhnout mekbůk. Kolik je hodin teď nevíš, protože eplvoč jsou zase na nabíječce. A tohle je vlastně odpověď na to proč epl upadá.
platy rostou každý rok. a zisk je pořád stejný? v tom není problém? čína už taky americe nedá nic zadarmo. ani vietnam nebo kde se to bude vyrábět. já neříkám. ta firma je v klidu ale všeho do času
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 2. 2025 16:29
Kvalitní výrobky, dlouhodobá podpora, malé inovace mezi jednotlivými modely rovná se nasycený trh.
Tak není čemu se divit, inflace roste, náklady na vývoj a výrobu roste, lidi chtějí víc peněz, výroba technologicky vyspělejších produktů stojí stále více... Přitom ceny zůstávají už několik let stejné. Takže logicky když mám stejnou tržbu ale vyšší náklady, tak mi klesá marže.A upřímně, kolik technologických firem by si zatraceně hodně přálo "mít ekonomické problémy Apple", to je vyloženě firma před krachem.Kolik jiných podobných firem neroste, stagnuje nebo klesá. Jde to ruku v ruce s tím jak kvalitní výrobky dnes jsou. Už třeba počítače, před 8 lety člověk kupoval 4c/8t CPU jako "high end", dnes je to největší low end, který je o kus výkonnější a stojí pětinu. Přitom spoustě lidí ten výkon pořád bohatě stačí a bude ještě dlouho stačit. Morální životnost zařízení se prodlužuje, doba obměny zařízení se tím pádem také prodlužuje.Kde jsou doby kdy jsem si koupil telefon nebo tablet a po půl roce byl už zastaralý a nedostačoval aktuálním požadavkům. Dnes není problém používat telefon daleko delší dobu, to samé tablety. Teď už mám 3 roky starý Tab S8+ a nevidím důvod ho měnit za nový, pořád funguje, má pořád víc než dost výkonu, i baterie drží. Telefon jsem upgradoval na vánoce z 3 roky starého modelu ne proto že by starý nestíhal, ale protože byl na mě už moc malý (iPhone 13 mini)
Takže se může jednat o další bublinu? Jsou v tom i přijmy z médií jako Apple TV, ITunes atd?
"tento komentář například posílám ze svého iPadu"Tak este ze nie zo susedovho 😀 Nepochopim niekoho, kto je ochotny kvoli zbytocnemu komentaru na mobilmanii datlovat jak chuj do tabletu.
O hlasovém zadávání jsi ještě neslyšel? Mimo to, k iPadu může mít připojenou klávesnici. Ale to by ses musel trošku probrat.
Jeden napad by tu byl. A kdo to vyrobi driv, asi hodne vydela. AI dnes dnes umi kde co. Lidi by urcite bavilo mit neco, co vyrobi filmecek dle zadani uzivatele, nastaveni roli postav, charakteru s moznosti to prubezne menit. A pripadne, aby tam mohl uzivatel nejakou postavicku sam ovladat. Takova interaktivni hra, film, ktery je pokazde jiny, podle toho, jak to uzivatel nastavit nebo si stahne z inetu predlohu. Neco jako Particka, dostanou zadani a improvizuji. S moznosti si nastavovat herce, hlas, dabing, generovani scenare, knizky... Tim klasicka televize uplne skonci, a vetsina videoher take. dabovani take. Uz pujde jen o to, stahnout si nastaveni pro nejakeho herce nebo nejaky pribeh, detektivku. Ano, takove Sims. Ano, spousta uchylu si tam bude vytvaret divne veci. Tak to stejne delaji uz v Sims.A druha vec, ktera by pro AI mohla byt zajimava, umet rozebrat pisnicku na koncertu, vytahnout nastroje, noty, prevest hlas na noty. Tim zase konci klasicka mp3 :)A do tretice, udelat totez s videem. Cina uz podobny filtr ma, ze zameni osobu. Slo by udelat to, kdyz je tablet stabilni, nasnimat pozadi, postavu, a vyrobit umelou animaci. Prenaset misto videa 3d animaci, polohu objektu, nakloneni, deformaci obliceje... Jakesi polofalesne video. Kdyz by neslo o grafiku, datovy prenos by spadl na 10%. A take by slo mezi vypadky obraz korigovat, dopocitavat snimky. Coz uz ted vlastne vicemene dela grafika AMD i nvidia, dopocitavani snimku pro vyssi frekvenci displeje.
Na to jsou už služby a vyvíjí se to přirozeně rychleji mimo Apple. Korporace jsou od toho, aby pak koupili finální řešení. Mimochodem takový filmeček jste si mohli udělat už před 30 lety v 3D Movie Maker nebo byla komunita okolo Stunt Island.
AI co dle požadavku vygeneruje video tu jsou, stejně jsou tu služby které sestříhají automaticky video typu mluvící hlava. Dokáží vyměnit/upravit scénu atd. Aneb to co dělali v 1987 v Scifi Running Man dnes může od stolu s trochou snahy udělat každý.A že by to někdo používal, no zatím se to nejvíce používá k podvodům, kdy se nechávají podvodné nabídky propagovat známými osobnostmi :)A rozebrat hudbu na různé nástroje, vokály, base linka... to je přece zcela normální záležitost různých software, třeba na tom Apple se koukni co je funkce Neural Mix v dJay Pro, ta apka chodí i na telefonu https://www.youtube.com/watch?v=gUXWGZFvBZs na videu tedy propagují hlavně ovladač k té aplikaci, ale jde to i bez něj.Tady máš Neural mix v UI na iPadu https://www.youtube.com/watch?v=0z8L28PiiN0a tady nějaký ten tutoriál, aneb neural mix v akci https://www.youtube.com/watch?v=MNnlDJ...&t=62s
Názor byl 2× upraven, naposled 4. 2. 2025 17:04
Djay pro používám a Neural mix celkem funguje, ale je to slyšet (u něčeho víc, u něčeho míň), pro DJe, co dělá mashupy je to geniální, tam to celkem zanikne, já hraju hlavně minimal a tam to nevyužiju
myslim, ze si to uplne nepochopil.nejde o to, co by ludi bavilo, ale o to, co sa da monetizovat.
Jim chybí hlavně Jony Ive. Měli by ho nabrat zpět a udělat z něj CEO, stejně jak to kdysi udělali s Jobsem.
Jenže Jobs byl tehdy koupený i s firmou NeXT, kterou založil po vynuceném odchodu. Ive odešel, protože chtěl dělat něco nového a asi nebude mít zájem se nechat koupit. Vedle toho, ačkoliv už není zaměstnancem Applu, tak s ním Apple stále spolupracuje.
No neviem, prave po jeho odchode zacal mat Apple celkom dobry dizajn.
To neuměli ani za Jobse ale ten alespoň uměl každou kravinu prodat.
Samsung na to byl mnohem větší odborník....nacpat do telefonu víc RAM, než tehdy potřebovaly běžné PC....pak tu RAM prodávat lidem, aby se nakonec zjistilo, že ten telefon ji vůbec nemá jak využít.
Podobně 4K, které nakonec jelo jen ve VR módu a jinak měl doublované pixely 2x2 a FullHD/2K, aby vykreslování aplikací nesežralo rychle baterku.
apple sikovne sklada "veci" dohromady, no a je to ted hodne prebrany. ten zakladni vyzkum jde pomalu...😀
V Nokii si taky mysleli, že jejich telefon s klávesnicí už není kam posunovat a jak to dopadlo 😀 I teď je pořád se kam pohnout a navíc je to ještě dostupnější než kdykoli dřív. Kdyby tu byl Jobs, tak už dávno neexistuje iPhone, který kupujeme dnes jako novinku. Stejně jako dotykový displej vytlačil tlačítka. může úplně vytlačit dotykáče ovládání zrakem, což by právě pouze Jobs dokázal realizovat, proto tu máme stále sra.ky se 60 Hz displejem 😀
Tvl vizionář promluvil 😃
Nokia si to mohla myslet, ale když viděli, že zbytek světa si to nemyslí, tak se měli přizpůsobit.
Steven Elop dostal za to že poslal Nokii do chřtánu Microsoftu 24,5 Mil USD. Myslím že mu je úplně jedno co si myslíš. Navíc jeden z problémů tehdejší doby, co jsem četl v UK, bylo i to že většina zákazníků Nokie byla tak tupá, že ani netušila že jsou to smartphony.
Třeba otec měl Nokii se Symbianem S60 a používal ji jako trochu lepší obyčejný telefon. Používal tam jen běžné funkce jako volání, kalendář, focení, email, rádio, webový prohlížeč a nějakou navigaci. Ani nevěděl že existuje nějaký Ovi Store a může do toho stahovat další aplikace.
No jasný no. Nebo ty borky co nosily Nokii N70 na krku.. Mimochodem já měl a N70 jenom jednu aplikaci a to míchání drinků. Symbian byl dřív spíš o foťacích, přislušenství ,hudbě atd. Nokia N95 přišla o rok dřív než Iphone a lidi na ní koukali jako na zjevení. Teda ti co potřebovali třeba GPS. Všechno je jenom marketing. Víte je instaní jídlo vzniklo tak že se jeden psychyatr ptal lidí co y si koupili kdyby to existovalo?
Nokia posunovala pořád telefony s klávesnicí. Třeba Nokia N78 -- GPS, Wifi, stereorepro, 3,5 jack atd.. Rok 2008. Ve skutečnosti v roce 2009 měli lepší přijmy než v roce 2001 a 02 ale to co předved Elop by naprostˇa demolice. Doslova řekl že systém s kterým Nokia vyšla v roce 2011 končí a další Nokie budou s Windows. Na ty se čekalo rok (!!!) a když potom přišla tak to byla jenom N9 s Windowsem. Ten člověk byl buď naprostej idiot, nebo bůh destrukce.
Trochu chyba ale výsledek to nezměnilo. Nokia N9 měla nový systém MeeGo, který byl v jediném telefonu, už tehdy měl ovládání gesty a zařízl ho právě Elop. Ani ten dotykový Symbian Anna/Belle nebyl špatný, Symbian tehdy ještě měl asi 40% trhu a klesat začal až po ukončení podpory
Jako mě ten tehdejší fullfocus vůbec nevadil a fóťaky mi přišli cekově ok. Ale média se přes to prostě nemohla přenést. Proč asi... Navíc ani nejde o to že by na Symbian nebyly aplikace, akorát nebyly na OVI storu a vývojáři si za to něco řekli Ten Symbian Anna pravě přišel na začatku 2011. Belle už byl jenom update. Fakt hrobařina no. Třeba Nokia C7 byl vážně krásnej telefon za ty peníze.
Je dost velká otázka, jestli by Steve Jobs byl stále tak kreativní jako kdysi a jestli by Apple dělal něco jinak. Nehledě na to, že pseudokreativita jiných výrobců jasně ukazuje, že není co vymýšlet. Chytrý telefon je hotový koncept a změnit to může spíše než zázračný nápad, nějaký technologický skok, který by to někam posunul. Potřebujeme to ale opravdu? Koncept auta je hotový 130 let a potřebujeme to jinak? Ne, čtyři kola, sedadlo a volant, když někdo vymejšlí nesmysly třeba s hranatým volante, myslíte, že je to pokrok ?? Pokrok bude až to bude jezdit/létat jako ty "věci" ve Star Wars , že.
Auta před 130 lety většinou volant neměly
Auta stále ještě prochází vývojem, přidávají se bezpečnostní systémy, dělají se pokusy s automatickým řízením... Telefony dospěly a už na nich není co vymyslet
Tohle je velmi zpátečnický pohled na věc. Současné telefony jsou jen kapesní počítače. Jejich další rozvoj bude ruku v ruce s možnostmi nových displejů a AI (až bude ve stavu osobního asistenta). Podobně u aut se změní koncept ve chvíli, kdy je nebude třeba ovládat ručně (snad se toho dožiju).Když se vrátím k těm telefonům - v kombinaci s AR brýlemi se z nich může stát úplně jiné zařízení či mohou postupně splynout/vymizet úplně. Protože ve chvíli, kdy budete mít displej stále před očima, nepotřebujete ten telefon ani vytahovat.
Podívejte se co nahradilo Concorde - vysokorychlostní internet. Myslím ze samořídící auto je pokrok, který se děje. Co se týče přepravy materiálů firmy do budoucna nebudou chtít utrácet za lidi a v osobní dopravě musíme jezdit vlastně jenom za prací a shánět jídlo. Ale pokud vaše práce nebude potřebná a přes aplikaci si jídlo objednát, může vám nějakej Ellon auto za pár let klidně úplně zakázat.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.