Apple nic měnit nemusí, protože všichni používají iOS 18 a toto se týká zpětně situace v iOS 15.
"A vesele mu tak potečou další příjmy z cílených reklam, zatímco aplikace třetích stran musí, možná trochu potupně, stále žádat o souhlas se sběrem dat."O tom dost pochybuju, protože v žádné aplikaci od Applu jsem nikdy neviděla jedinou reklamu. Akorát v App Store se zobrazuje něco, co by se dalo nazvat reklamou a to je doporučení na jiné aplikace. Ale jinak že by třeba v Mapách, Kontaktech, Zprávách a čemkoliv jiném byla reklama, to je asi z nějakého jiného vesmíru.
Ale to bude jistě jen pomluva 😂
toto je dalsi priklad ked pokuta je dolezitejsia ako to preco bola udelena. Mam pocit, ze tieto technologicke firmy to uz beru a dodatocne danenie a nutne zlo.
"Řada aplikací je přímo závislá na příjmech z reklam a ze sdílení osobních informací, což dříve nikdo neřešil." tento aplikaci mi je opravdu z cele srdce moc lito [/sakrasm]
"ATT výrazně poškodilo zejména menší vývojáře aplikací, kteří mají na reklamách postavený svůj byznys model. Mezi nejhlasitější kritiky patřily i sítě Facebook, Twitter (dnes síť X) a Snapchat"Facebook, Twitter, Snapchat, to jsou ti menší vývojáři? Ti naopak mlčí, protože moc dobře ví, že i s pár tisíci platících mají když ne slušné živobytí, tak slušný vedlejší příjem a se sběru informací by nic neměli, neb v tak malém počtu uživatelů ta reklama stejně nepomůže.Jinak téma nemám příliš nastudované, co znamená že to nějak bylo do IOS15, později už to tak není? Pak dává smysl že pokuta je za období kdy to tak bylo a jelikož se to změnilo tak, že to už je ok, tak není ani co nařizovat.A už vůbec nechápu ty myšlenky s tím že na tom Apple vydělal kvůli tomu že on mohl data pro cílené reklamy nadále získávat ze svých aplikací. Já ale nepozoruji, že by na mě v Apple hrnul reklamu, natož cílenou, pokud to tedy není nějaké self promo, jako že mi třeba appletv+ doporučuje nějaký obsah, nebo že bych si měl zaplatit větší icloud, když se blížím jeho naplnění.
Na mě nehrne reklamu ani Google, jak je to možné?
Ne? A byl jste nekdy na google zpravach (nemyslim sms), nebo na youtube? A preden upozornuji, ze od apple nemam jediny vyrobek.
Google zprávy nevím co je a ani nechci a YT mám Premium.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 4. 2025 08:42
Google nehrne reklamu? No to je dobrý vtip. Ze všech nejvíc. Vyhledej si pokusně jakýkoliv produkt a za pár minut běž kamkoliv, na jakoukoliv sociální síť, a uvidíš, co jsi ještě neviděl – všude bude to, co jsi hledal.
"A už vůbec nechápu ty myšlenky s tím že na tom Apple vydělal kvůli tomu že on mohl data pro cílené reklamy nadále získávat ze svých aplikací."A to je přesně to. Cílená reklama má dlouhodobě daleko větší konverzi prokliku, jak ta necílená a i to se dá brát jako výdělek. Protože v PPC reklamě, se opravdu platí za každý prokliknutý link. Resp čím větší konverze k zákazníkovi, tím víc ten zákazník zaplatí realizátorovi reklamy.
EU prodej iPhonů nezakáže, v takovém případě by měl Google na trhu monopol
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 4. 2025 17:44
Zakázat prodej může EK, ne EU.
No jo. To jsem zvědav co regulátoři řeknou na ten plánovaný "privacy sandbox" od gogola. Aneb jak si stáhnout kompletní reklamní systém pod sebe a vyšachovat konkurenci 😄😄
Francie je dle definice ekonomu socialisticky stat. Takze firma ktera prosperuje musi platit. Duvod se najde vzdy.
🤣🤣 ekonomů od váš že vsi z hospody 🤣🤣
Já myslím, že tohle mají všechy ty megakorporáty... "Klidně nám poskytujte všechny vaše data, nebojte se, slibujeme, že je nezneužijeme" :)
V kolika korporátech jsi pracoval, že to tak dobře víš? 😂 V ŽÁDNÉM. 😂😂 Ve skutečnosti jsou tam tvoje data mnohem bezpečnější než u nějakého malého šmouhy nebo českého úřadu.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 4. 2025 08:38
Jak se to vezme. Malí hráči od vás zpravidla žádná data nesbírají, respektive jen nutné minimum pro fungování služby nebo doručení/zaplacení něčeho. Stát je v tomto nejnebezpečnější protože ten má k tomu sběru i silové složky. No a velké korporáty sbírají o zákaznících všechno, co mohou, akorát na rozdíl od státu není povinnost mít s nimi cokoli společného.
Ty jo, to je jak na iDnes, článek je úplně o něčem jiném než titulek.Takže Apple nedostal pokutu za sbírání dat, ale za to, že je na aplikace třetích stran přísnější. Musí se nás dvakrát zeptat jestli chceme NEsledovat zato aplikacím Apple se stačí zeptat jen jednou.Pro info. Mně nevadí, že o mně sbírá někdo data aby mohla aplikace správně fungovat. Bez toho to přeci nejde. Mně vadí, když o mně někdo sbírá data aby je mohl prodat.
"Musí se nás dvakrát zeptat jestli chceme NEsledovat zato aplikacím Apple se stačí zeptat jen jednou."Mě se Apple aplikace na nesledování neptají. Ptají se mě 3rd party aplikace a to jen proto že jsem to dovolil, by default se neptají a automaticky zakážou, ale pak nevím které aplikace o to žádají, takže jsem povolil abych věděl, kdo se o to snaží.Že to dělají třeba sociální sítě, hry, tomu rozumím ale že to dělá třeba aplikace mobilního operátora, zásilkovna, uber, tedy aplikace které máš jako "support" pro placenou službu, to mě docela překvapilo.A ano to sbírání dat není o tom, aby mohly fungovat, ale o tom aby mohly "prodat". A podotýkám že se to týká sbírání informací z aplikací a webů, které nepatří tomu vývojáři, v rámci vlastních apek a webů si může sbírat jak chce. Jde o to, že ty data se propojují například na reklamním id zařízení, takže když získáš data od někoho jiného se stejným reklamním id, tak víš že je to ten samý uživatel, nebo aspoň zařízení. Se zákazem to reklamní id nedostanou (nebo možná ano ale jsou vázáni ty data pomocí něj neslučovat)
U výrobců jako AMD, Intel, MediaTek, Snapdragon nebo Samsung, kde se používají různé architektury čipů (ARM, x86), grafické karty (NVIDIA, AMD, Intel, ARM…) a kde se liší i typy RAM, základní desky nebo rychlosti komponent, ještě chápu, proč se sbírá telemetrie o tom, jak se aplikace chová. Pomáhá to vývojářům přizpůsobit software různému hardwaru.Ale u Applu mi to hlava nebere. Apple si přece vyrábí vlastní čipy, má svůj operační systém, svůj hardware i vlastní obchod s aplikacemi. Všechno si kontroluje od začátku do konce. Tak proč pořád potřebuje sbírat data o chování aplikací? Vždyť si to přece může otestovat sama u sebe ve firmě.Tady nejde jen o bezpečnost nebo funkčnost aplikací. Tady jde o princip. Proč musí vývojáři třetích stran žádat uživatelky o souhlas dvakrát, zatímco aplikace od Applu to obejdou jedním klikem? To není fér. A přesně za tohle dostal Apple pokutu — ne za samotný sběr dat, ale za to, že si nastavuje pravidla jinak pro sebe a jinak pro ostatní.
A v tom je právě jádro pudla, Apple je firma, která si prodává svůj ekosystém a určuje svá PRAVIDLA "hry" na svá zařízení a služby, to že upřednostňuje/zvýhodňuje své aplikace mi zase až tak mimo tuto hru nepřijde, dělá to tak každá i malá firma.
Chacháá klasika, kázat vodu a pít víno. Ještě někdo věří, že jabku jde o soukromí a ne o prachy? 😀
Problem s chapanim psaneho textu jako obvykle magnetko…
Soudíš na základě clickbaitového a zcela nesmyslného nadpisu? To o tobě ledasco vypovídá 🙂
https://smartmania.cz/apple-dostal-v...hytry-tah/a co vypovídá o tobě? když to píší i tady🤔to bylo od tebe hodně slabé 👌
Ten článek mi nepřijde správně napsaný pro někoho kdo neví jak to funguje.Aplikace na iOS mohou sbírat data jak divé, a ten zákaz tomu nezabrání, to je jen o tom, zda souhlasíš s podmínkami vývojáře dané aplikace.To co můžeš zakázat, respektive dovolit, protože by default je to zakázané, aby vývojář aplikace mohl data co si o tobě nasbíral sdílet s aplikacemi a weby které mu nepatří. Například na základě reklamního id zařízení, spojí své nasbírané data s nasbíranými daty jiného vývojáře, který ho zase nasbíral ve své aplikaci/webu. Případně takto nasbíraná data s tím reklamním ID mohou někomu prodat, když sami třeba reklamu nikde nemají. Když máš data od X vývojářů či z X webů můžeš je na tom unikátním id propojit, což ti pak dá větší obrázek o chování či identitě toho uživatele/zařízení a použít k přesnějšímu cílení reklamy.Hodně z rychlíku vymyšlený příklad: Chodíš na YT a sbírá data co sleduješ, koho sleduješ, co lajkuješ, jak dlouho koukáš, kde diskutuješ atp. YT tyhle informace sbírá a může si je vyhodnocovat jak může, včetně cílené reklamy.Chodíš třeba na X. Tam někoho sleduješ, lajkuješ, diskutuješ, sdílíš... opět si sbírají věci co děláš a umí díky toho zacílit reklamu.YT ale neví co děláš na X a X neví co děláš na YT. Když udělíš souhlas aplikaci, tak ta aplikace může své data spojit s daty někoho jiného, tedy například: YT získá data od X, X data z YT, takže teď už YT ví nejen co děláš u něj, ale co děláš na X, X ví co děláš na YT... Tzn. máš více dat o tom zařízení/uživateli a můžeš cílit reklamu ještě lépe než jen se svými daty. Se svolením pak ty data můžeš dát komukoli kdo je bude chtít.
Názor byl 3× upraven, naposled 3. 4. 2025 20:13
Jo, a kdyz toho je hodne, umi AI vytvorit docela slusny profil o uzivateli. Jeho navicich a cely psychologicky profil vcetne odhadnuti hesel. Jo, ja vim, reklam id je anonymni. Rika treba FB. 😀
Jeden z primárních důvodů proč byl vytvořen LLM 😀PS: Cukrblikovi nemůžete věrit 😀 Stejně jako všem ostatním korporálům 😃
všeci kradnú
jen apple liberuje...
Apple: nekradem ale rekvírujem
Apple: nekrade, on přemisťuje 😃
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.