Třígeneračnímu cyklu i pozvolné evoluci rozumím a v podstatě souhlasím. Nicméně trvám si na tom, že v podstatě na každé keynote bylo něco zásadního, čím překvapili. Letos tam prostě taková věc chyběla. Vyloženě jsem z toho měl pocit, že nevěděli, čím tu keynote naplnit. Což mě mrzí, protože pak zklamalo i jinak výborné marketingové oddělení. Možná by bývalo stačilo, aby se prakticky celou dobu nevěnovali u iPhonů jen tomu videu a ukázali i zbytek novinek víc v praxi. Takhle to byla prostě nuda.Co se eskových modelů týče, tak ta jedna funkce byla ale vždycky celkem zásadní a dalo se na ní při keynote stavět. Letos tam prostě nic nebylo. A přitom určitě jsou směry, kterými by se dalo jít (reverzní nabíjení, TouchID v displeji, nějaké další novinky). Bohužel pod Cookovým vedením to všechno hapruje a nic se nedotahuje. Zřejmě proto, že neumí po lidech šlapat, jako to uměl Jobs. Ten nechal lidi v práci tak dlouho, dokud prostě věci nedokončili. Jinak by se v posledních letech nekonalo fiasko s AirPower a neodkládal se launch tolika produktů (iPhone X, AirPods 2, HomePod, několikery Watch atd.), nerušilo se reverzní nabíjení atd.Jo a co se těch novinek v iP11/Pro týče, tak i když to vidím vypsané, nic zásadního tam prostě není. Nic, co by běžného zákazníka nějak skutečně zaujalo. Jen potřebovali aspoň něco na keynote mít. Možná by mě to tak neštvalo, kdyby tomu velkohubě nedávali název iPhone 11 Pro. Rozhodně to není iPhone 11, ale Xss, a už vůbec ne Pro.Co se toho značení týče, nejlíp by udělali, kdyby se do budoucna na to číslování vykašlali a měli to jako u Maců... iPhone a iPhone Pro (v závorce pak rok vydání).