Apple vydal na svém YouTube kanálu novou reklamu zaměřenou na propagaci funkce Camera Control, která je dostupná prostřednictvím nového tlačítka na všech modelech aktuální generace iPhonu 16 a 16 Pro. Jak už bývá u Applu příjemnou tradicí, část reklamního spotu se opět natáčela v České republice.
Zatímco v minulosti Apple často volil pro natáčení svých reklam Prahu, tentokrát se štáb přesunul do severočeského Ústí nad Labem. V sedmé sekundě spotu sedí blíže neurčená osoba v autobusu projíždějícím po mostě Dr. E. Beneše a fotí protijedoucí auto převážející na střeše plastiku stegosaura. V pozadí je vidět typické ústecké panorama s tamním hlavním železničním nádražím. V Ústí je natočena i úvodní scéna s bílým pudlem, jedná se o dům v ulici Národního odboje v bezprostřední blízkosti mostu Dr. E. Beneše.
Není to poprvé, co Apple zvolil Českou republiku jako lokaci pro své reklamní spoty. V minulosti se v reklamách nejčastěji objevovala Praha, vidět byl ale třeba i Průhonický zámek nebo Prachovské skály. Nejnovější volba Ústí nad Labem ukazuje, že i industriální architektura může posloužit jako atraktivní kulisa pro propagaci nejnovějších technologií.

Přibližně v tomto místě se natáčela reklama Applu
Reklama slouží k lepšímu seznámení publika s novým multifunkčním tlačítkem Camera Control pro ovládání fotoaparátu, kterým lze v tuto chvíli vyfotit snímek, zoomovat, nastavit expozici nebo hloubku rozostření. V budoucnu by s některým softwarovým updatem mělo dostat i očekávanou funkci zaostření při namáčknutí.