Apple zcela ovládá trh s chytrými hodinkami, tedy s nositelným zařízením na zápěstí, které obsahuje vlastní operační systém a je možné do něj instalovat aplikace. Ve druhém kalendářním čtvrtletí 2019 se podle odhadů Strategy Analytics globálně distribuovalo 12,3 milionu kusů chytrých hodinek, 46 % z tohoto objemu neslo logo Applu.
Objem distribuce podle výrobců (mil. ks)
|
Q2 '18
|
Q2 '19
|
Apple
|
3.8
|
5.7
|
Samsung
|
0.9
|
2.0
|
Fitbit
|
1.3
|
1.2
|
Ostatní
|
2.6
|
3.4
|
Celkem
|
8.6
|
12.3
|
|
|
|
Tržní podíl podle výrobců
|
Q2 '18
|
Q2 '19
|
Apple
|
44.4%
|
46.4%
|
Samsung
|
10.5%
|
15.9%
|
Fitbit
|
15.2%
|
9.8%
|
Ostatní
|
29.8%
|
27.9%
|
Celkem
|
100.0%
|
100.0%
|
|
|
|
Celkový meziroční růst trhu
|
55.4%
|
43.6%
|
Trh s chytrými hodinkami je jedním z mála v oblasti spotřební elektroniky, který trvale výrazněji roste. Meziročně narostl počet distribuovaných kusů o 44 %. Zásluhu má na tom hlavně Apple, kterému se podařilo na navýšit tržní podíl o dva procentní body, a také druhý Samsung, jenž poskočil dokonce o více než 5 p. b. Růst Jihokorejců je na úkor amerického Fitbitu, jemuž tržní podíl naopak poklesl a meziročně se propadl na třetí příčku.
Apple dominuje trhu se svými Watch, prodávaly se zejména modely Series 3 a Series 4. Výhodou je nabídka modelů s LTE konektivitou, díky které se hodinky mohou stát autonomním zařízením. Zájem o hodinky s vestavěnou eSIM si dobře uvědomuje také tržní dvojka Samsung, který tuto funkci nabízí u svých modelů Galaxy Watch a také nově představených Galaxy Watch Active 2.
Jak vybrat chytré hodinky: