Výzkumná společnost Counterpoint Research přinesla podrobnější analýzu, která trh smartphonů segmentuje podle cenové hladiny a jednotlivých světových regionů. Data jsou za třetí kalendářní čtvrtletí 2018 (tzn. červenec až září) a vyplývá z nich, že v cenovém segmentu prémiových smartphonů nad 800 dolarů (cca nad 18 tisíc korun) jasně dominuje Apple, jenž zde globálně dosáhl podílu 79 % podle počtu prodaných kusů.

Na dalších místech skončil s blíže neupřesněným podílem Samsung a Huawei. Ne ve všech světových regionech se ovšem nejlépe prodávají iPhony. Například v regionu CEE (Central and Eastern Europe), kam patří i Česká republika, jsme častěji než iPhony kupovali vlajkové Samsungy. Pokud se cenová hladina sníží na 600 dolarů (cca 14 tisíc korun), rázem se na první místo v Indii dostane OnePlus, jehož modely vynikají dobrým poměrem ceny a výkonu.
Tab.: Pořadí výrobců v segmentu nad 400 dolarů v regionech podle počtu prodaných kusů v 3Q2018 (Zdroj: Counterpoint Research)
NAM |
MEA |
LATAM |
WE |
CEE |
Čína |
APAC |
Indie |
Apple |
Apple |
Samsung |
Apple |
Samsung |
Apple |
Apple |
OnePlus |
Samsung |
Samsung |
Apple |
Samsung |
Apple |
Huawei |
Samsung |
Samsung |
LG |
Huawei |
Huawei |
Huawei |
Huawei |
vivo |
Sony |
Apple |
Motorola |
Xiaomi |
Motorola |
OnePlus |
LG |
OPPO |
OnePlus |
Asus |
Google |
OnePlus |
LG |
Google |
OnePlus |
Xiaomi |
Huawei |
Huawei |
NAM ... Severní Amerika
MEA ... Střední východ a Afrika
LATAM ... Latinská Amerika
WE ... Západní Evropa
CEE ... Střední a východní Evropa
APAC ... Jihovýchodní Asie (kromě Číny) a Austrálie
Také ve vyšší třídě (600 až 800 dolarů) má Apple globální většinu. Kromě drahých prémiových modelů s cenovkou vysoko nad 20 tisíc se totiž ve sledovaném čtvrtletí dobře prodávaly i starší a cenově dostupnější iPhony (např. 6S nebo). V kategorii od 400 do 600 dolarů Apple převahu ztrácí a ke slovu se dostávají značky se širším portfoliem ve střední třídě – Samsung, Huawei, Xiaomi a Oppo.