Apple pokořil další rekord. Prodal nejvíc iPhonů v historii a tržby navýšil o pětinu

Podle očekávání se čtvrté kalendářní čtvrtletí 2020 stalo pro Apple opět rekordním. Americká firma podle výsledků za první fiskální kvartál 2021 (odpovídá říjnu až září 2020) meziročně zvýšila tržby o pětinu na 111,4 miliardy dolarů, což je nejvíce za celou historii firmy. 36 % obratu vytvořil domácí americký trh.

Hrubá marže dosáhla 40 %. Čistý zisk po zdanění meziročně vzrostl o 29 % na 28,76 miliardy dolarů. Do výzkumu a vývoje investoval Apple za uvedené období 5,16 miliardy dolarů, tedy necelých 5 % dosažených tržeb. Američané letos už třetím rokem neuvádějí počty kusů prodaných zařízení. Spokojit se tak musíme s údajem tržeb generovaných v jednotlivých segmentech zařízení nebo služeb, případně tržeb dosažených v jednotlivých světových regionech. Na všech hlavních trzích včetně Číny Apple meziročně rostl.

Růst ve všech oblastech

Tržby z prodeje iPhonů vylétly raketově nahoru. Všechny nové modely iPhonů 12 totiž byly tentokrát uvedeny až během 4Q 2020 a nejsilnější prodejní vlna se proto „propsala“ právě do vánočního kvartálu. Tržby z prodeje iPhonů meziročně narostly o 17 % a na celkových tržbách se podílely 59 procenty. Následující údaj nevydal Apple ve své výsledovce, ale my jej na tomto místě použijeme – podle odhadů analytické společnosti Counterpoint Research se na kusy prodalo ve sledovaném kvartálu 81,9 milionu iPhonů, podle jiné agentury IDC dokonce 90,1 milionu, což obojí znamená rekordní hodnotu za celou historii Applu (dosud byl rekord 78,3 milionu kusů ve 4Q 2016).

Tržby rostly i ve všech dalších oblastech hardwaru i služeb. Druhé nejvýdělečnější byly i tentokrát služby, kam patří například App Store, Apple Music nebo Apple TV, tržby rostly o čtvrtinu. Tržby z prodeje notebooků a počítačů Mac narostly o 21 %, iPady utržily dokonce o 41 % víc než ve stejném období loni. Opět se tak projevil pozitivní efekt ze zvýšené potřeby práce i studia na dálku během doby sociálního distancování. Vytrvale roste také segment nositelností, příslušenství a chytré domácnosti, kam patří hodinky Apple Watch nebo sluchátka Air Pods.

Diskuze (124) Další článek: Segment skládaček se značně rozroste. Samsung nabídne displeje konkurenci

Témata článku: Apple, Apple Watch, Čína, Statistika, Analýza, Apple TV, IDC, Zisky, Historie, Hospodaření a finance, Apple Music, App Store, MAC, Counterpoint Research, Tržby, Air Pods, Dolar, Kus, Kvartál, Rekord


Určitě si přečtěte