Apple zveřejnil hospodářské výsledky za třetí kalendářní čtvrtletí (červenec až září) roku 2020. Do nich se vlivem pozdějšího uvedení letošních nových iPhonů nestačily promítnout jejich prodeje. I přesto se Applu podařilo zejména díky rostoucím výnosům ze služeb navýšit celkové tržby meziročně o jedno procento na 64,7 miliardy dolarů a překonat tak rekord pro třetí čtvrtletí v historii firmy.
Hrubá marže dosáhla 38 %. Čistý zisk po zdanění poklesl o 7 % na 12,67 miliardy dolarů. Do výzkumu a vývoje investoval Apple za uvedené období 5 dolarů, tedy necelých 8 % dosažených tržeb. Američané už druhým rokem neuvádějí počty kusů prodaných zařízení. Spokojit se tak musíme s údajem tržeb generovaných v jednotlivých segmentech zařízení nebo služeb, případně tržeb dosažených v jednotlivých světových regionech. Na všech hlavních trzích s výjimkou Číny Apple meziročně rostl.
Tržby z prodeje iPhonů tentokrát výrazněji poklesly, důvodem je opožděné uvedení iPhonu 12, jehož prodejní čísla se letos „propíšou“ až do čtvrtého kvartálu. Prodeje iPhonů klesly meziročně o 21 % a na celkových tržbách už se podílejí pouze 41 procenty. Pokles na telefonech si ale tentokrát Apple bohatě vynahradil ve všech ostatních kategoriích.
Druhé nejdůležitější z pohledu objemu tržeb jsou služby, kam patří například App Store, Apple Music nebo Apple TV. Tržby v tomto segmentu meziročně vzrostly o 16 % na 14,55 miliardy dolarů. Tržby z prodeje notebooků a počítačů Mac narostly o 29 %, iPady utržily dokonce o 46 % víc než ve stejném období loni. Opět se tak projevil pozitivní efekt ze zvýšené potřeby práce i studia na dálku během doby sociálního distancování. Vytrvale roste také segment nositelností, příslušenství a chytré domácnosti, kam patří třeba hodinky Apple Watch nebo sluchátka Air Pods.