Začátkem letošního roku spustil Apple program uživatelských oprav (tzv. Self Service Repair) ve Spojených státech. Zákazníci si zde mohou za pomoci originálního vybavení a náhradních dílů sami opravit některé komponenty na vybraných produktech Applu – například na iPhonech řady 12 a 13 nebo některých Macboocích.
Uvedený program se teď rozšiřuje do Evropy, pro začátek do osmi zemí: Belgie, Francie, Itálie, Německo, Polsko, Španělsko, Švédsko a Velká Británie. „Chceme, aby zákazníci měli mnoho možností bezpečné, spolehlivé a zabezpečené opravy. Proto jsme nadšeni, že můžeme v Evropě spustit samoobslužné opravy, které našim zákazníkům umožní přímý přístup k originálním dílům, nástrojům a příručkám Apple,“ řekl Jeff Williams, provozní ředitel společnosti Apple.
Vše lze objednat online
V zemích, kde je program spuštěný, poskytuje Apple své originální opravárenské manuály, náhradní díly a vybavení přímo ve specializovaném online obchodě. Samoobslužná opravna poskytuje přístup k více než 200 dílům a nástrojům. Zákazník má k dispozici stejné materiály jako pracovníci v Apple Storech nebo autorizovaných servisech. Stejné pro koncového zákazníka jsou i ceny náhradních dílů.
Zatím je možné si samostatně opravit některé iPhony a Macbooky
Apple nabízí nejrůznější sady nářadí a příslušenství, například momentové klíče, podnosy pro opravy, lisy na displeje a baterie a další. Pokud si někdo nechce kupovat specializované nářadí kvůli jedné opravě, může využít možnosti zapůjčení sady nářadí na za poplatek 49 dolarů za týden.
I přes nově spuštěný program uživatelských oprav pro první evropské země Apple jedním dechem dodává, že pro drtivou většinu zákazníků, kteří nemají zkušenosti s opravami elektronických zařízení, je stále nejbezpečnějším a nejspolehlivějším způsobem opravy návštěva autorizovaného servisu. Těch má Apple celosvětově nasmlouvaných na 5000, pracuje v nich okolo 100 tisíc certifikovaných techniků.