Apple v pondělí vpodvečer evropského času postihl plošný výpadek mnoha jeho důležitých služeb. Někteří uživatelé hlásili nemožnost připojit se například do App Storu, k hudební službě Apple Music, k herní Apple Arcade nebo do Apple TV+.
Rozsah služeb postižených výpadkem byl přitom ještě mnohem větší – podle různých světových zdrojů byly v různých časech dočasně mimo provoz také mapy, iMessage nebo iCloud. Celkem mělo jít o 15 různých služeb. Před osmou hodinou večerní už většina služeb fungovala normálně.

Vlastní nástroj Applu na mapování výpadků System Status okolo osmé hodiny večerní ukazoval výpadek u těchto služeb
Nástroj Applu na monitorování výpadků služeb System Status ukazoval čas počátku výpadku v 17:30 hodin našeho času. U postižených služeb byl uveden status obvykle v tomto znění: „Výpadkem jsou postiženi někteří uživatelé. Mohou zaznamenat pomalejší nebo přerušované připojení, nebo je služba nedostupná. Chybu zkoumáme.“
Apple údajně oznámil interně svým zaměstnancům, že výpadek způsobily problémy s DNS servery a doménovými jmény. Někteří zaměstnanci pod podmínkou anonymity pro zahraniční média uvedli, že jim chyba znemožnila pracovat z domova, postihla i maloobchod a služby pro firemní zákazníky. Podrobněji Apple výpadek směrem k veřejnosti nekomentoval.
Zdroj: Bloomberg, CNN, The Verge