Tak to hodně štěstí s prokazováním.
Že má něco IPxx rozhodně neznamená, že tam nemůže vniknout voda. Mobily NEJSOU voděodolné ani vodotěsné. Jen mají určitý stupeň ochrany. A každý stupeň má předepsané podmínky, za jakých okolností je přípustná krátkodobá voděodolnost. Pokud jsou tyto podmínky porušeny, pak je ochrana narušena a hrozí riziko vniknutí.
No a zde nastává problém v určení, kdo chyboval. V drtivé většině za to stejně můžou samotní uživatele, když s mobilem jdou tam, kde k tomu vůbec není určen - jdou do sprchy, do bazénu, do vody, do moře apod. Na toto mobil rozhodně není určen, aby se někde potápěl. Navíc je klasika se vymlouvat, že za to nemohou. To se děje i bez této ochrany, kdy opravář vidí narušený indikátor, ale zákazník to popře.
Pouze ve výjimečných případech se může jednat o výrobní chybu, kdy nesplňuje ochranu, na kterou je vázán. Pak je v právu zákazník. Ale je dosti složité to prokázat.Rozhodně výrobci v ničem nepochybuji, a je správné, že za vniknutí vody se reklamace zamítá, protože to tak ve skutečnosti je. Je-li splněna norma, pak aby došlo ke vniknutí, pak zákazník musí skutečně porušit podmínky, pro kterou je stanoveno stupeň krytí. Což v případě IP67 i IP68 není problém. Není to totiž jen o tom ponořit mobil na 30 minut do hloubky max 1 metrů. Proudící voda nebo agresivní složení také narušuji ochranu.