ARCore je přímou odpovědí Googlu na Apple ARKit. A to i bez snímačů navíc

Americký gigant Google v úterý představil platformu ARCore pro vývoj aplikací využívající virtuální realitu na Androidu. Celé řešení je zatím v podobě testovacího Early Preview, přesto jej můžeme brát jako přímou odpověď na Apple ARKit, se kterým již nyní zvládají vývojáři vytvořit hodně zajímavé ukázkové aplikace.

Google již od roku 2014 pracoval s rozšířenou realitou v rámci projektu Tango, ovšem až s platformou ARCore bude moci Google prorazit na daleko širší spektrum zařízení. Cílem ARCore je centralizovat a zjednodušit aplikaci virtuální reality na Androidu bez potřeby použití dodatečných senzorů a duálních fotoaparátů.

V rámci předběžného přístupu funguje ARCore na aktuální generaci Pixelů a také u Galaxy S8 (model Galayx S8+ podporován není). Do konce roku se má však jeho podpora rozšířit až na 100 milionů zařízení různých značek s Androidem, podmínkou má být jen operační systém Android Nougat nebo vyšší.

ARCore je univerzálním SDK, které pracuje s OpenGL (Java), Unity i Unreal Enginem. Nová platforma staví na třech základních principech:

  1. poziční trackování - orientace telefon v prostoru, tj. správný výpočet jeho relativní pozice k objektům v reálném světě při pohybu telefonu
  2. porozumění prostředí - detekce povrchů, např. při pokládání virtuálních „objektů“ na stůl nebo na podlahu
  3. správné vyvážení světla - ARCore zvládne spolupracovat se snímači, které v okolí vašeho telefonu měří intenzitu světla. Podle ní pak umí „nasvítit“ nebo „ztmavit“ virtuální objekty, aby vypadaly více realisticky

Podívejte se na možnosti ARCore shrnuté v kostce:

Zdroj Google

Diskuze (3) Další článek: Samsung dnes v Berlíně představí nové nositelnosti. Budeme u toho

Témata článku: Google, Samsung, , , , , , , , , , , Google Pixel, Google Pixel XL, #Apple, Java, ARki, Správný výpočet, Základní princip, Central, Apple ARKit, Detekce, Poziční trackování, Slepá větev, Reálný svět,