Automatické prodlužování smluv: nový hit operátorů

Diskuze čtenářů k článku

Ugi  |  11. 12. 2009 17:26

hoj, lidi mam problém mohl by mě někdo napsat od kdy je to platné to automatické prodoužení?
Mnohokrát děkuji. Jde mě o měsíc a rok, protože operátor si ze mě viditelně dělá prdel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  30. 08. 2009 22:53

Vidim ze si Xteen teď říka snowboarder
Jinak přatele, obhajujete neobhajitelne. Sice on má červeňák taky spoustu nectnosti, ale ty podfuky kolem smluv, jejich výpovědí a pouličních náhončích nedělá. To je doména ružováka a modráka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowboarder  |  30. 08. 2009 23:29

Požádal bych tě, aby ses vyhnul těmto křivým obviněním a už vůbec abys mě nespojoval s někým takovým, buď tak laskav.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowboarder  |  30. 08. 2009 23:32

BTW: sám mám hlavní číslo u Vodafonu a od O2 jen předplacenku kvůli internetu v mobilu a nemůžu si stěžovat. Co jsem nahoře napsal o TM je ze zkušenosti v rodině a je to prostě tak. Třeba u O2 jsem přesvědčený, že by se nic takového nestalo a zhluboka by se na mě vy... U VF už mi vyšli vstříc několikrát, jenže o tom řeč nebyla. O nejvíc free operátorovi je jasno, tam Vodafone nemá konkurenci, pak samozřejmě záleží, co komu víc vyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alkoholixx  |  30. 08. 2009 01:06

Mam pocit,ze to vsechno prameni z toho,ze čechaček chce usetrit a a nakonec ho chytej do pasti.Ty maly vyhody me osobne nestoji za komplikace typu studovani podminek a procitani for.Vezmu to co je nad slunce jasnejsi,na infolince si event. vydyndam dalsi slevy a hreje me pocit,ze nemam zadny x lety uvazek a tim padem nic nemusim resit.Tot MA zkusenost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kolemjdoucí  |  29. 08. 2009 13:40

Znova se mi potvrdilo, že v našem státě plným podvodů je z operátorů nejsolidnější VF. Ale lidi jsou opravdu b..ý. Kdyby se snažili po těchto zkušenostech bojkotovat O2 a TM, tak by určitě k nápravě (alespoň částečné) došlo. Jenomže lidská blbost nezná mezí-nabídni maličkost a ať to stojí co to stojí, jen když korunu ušetřím!!! = NECHCI SLEVU ZADARMO

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  29. 08. 2009 08:18

Tady vidím trhlinu: "..Nám se ovšem ozvali i zákazníci, kteří uzavírali smlouvu v červnu 2007 (tehdy platily jiné podmínky pro automatické prodlužování), kteří údajně žádnou SMS nedostali. ..."
To slovo "údajně".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  28. 08. 2009 15:36

Chtel bych jen upozornit autora, ze tyto podminky jsou naprosto jasne popsany v podminkach tarifu, kdyz uz jsme u toho, ze operatori nerikaji vsechno, tak by to tady mohl taky uvest A to zcela jasne a nepotrebujes ani vysokou skolu abys to pochopil. A uprimne je podle me blbej ten, kdo neco podepise a nezjisti si konkretni info, takze ono to tak jednoznacny nebude
Kdyz uz o necem pisete, meli byste rict nejen A, a le i B

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
T-Mobile  |  27. 08. 2009 23:54

Kdyby mně T-Mobile takto "prodloužil" úvazek, tak podám stížnost na ČTÚ, že mi technicky brání bezproblémově po skončení úvazku přenést číslo k jinému operátorovi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Polách  |  27. 08. 2009 22:04

Zkušenost s Vodafone:
17.8.2009 jsem přes internet dobíjel kredit u Vodafone o Kč 500,- Peníze zmizely z účtu. Den nato kredit stále nebyl zvýšen. Spojil jsem se s operátorkou, ta věc zjišťovala a sdělila mi, že platba proběhla, peníze jsou u firmy Vodafone, ale kredit zvýšen nebyl z technických důvodů a proto mi kredit nezvýší(!) a peníze mi budou převedeny zpět na účet. Za třiceti dnů!
Vodafone si nechal zaplatit předem za službu, tu neposkytnul, ale peníze zadrží na jeden měsíc. Jakoby v obchodě chtěli zaplatit předem a pak vám řekli, že Vás neobslouží, ale peníze Vám vrátí za 30 dní.
Má Vodafone finanční problémy a potřebuje mých 500 korun? Jsem jediný zákazník, kterého takto napálili? Nemám už kredit. Mám poslat další peníze? Skončí stejně? A to nemluvím o poplatcích za bankovní převody. Banka si z mého účtu ráda strhne za příkaz k úhradě, za došlou platbu a co já vím, za co ještě..
Napsal jsem písemnou reklamaci - dalších 26 Kč.
A co mi přišlo: SMS, že reklamace bude vyřízena do 30 dnů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mercl Jaroslav  |  27. 08. 2009 20:15

Po dvouletém používání UFONA jsem zapoměl ukončit smlovu u dojednané služby na dobu určitou/24měsíců/. Internet od nich byl na zvracení a nyní jěště požadují doplatit 500Kč, ani nepomohla prosba o odpuštění, takto se ždíme zákazník do posledního dechu.Již nikdy nechci slyšet o této hanebné firmě. Jaroslav Mercl, Přelouč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  22. 01. 2010 11:23

UFON to je hnus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Češtinář  |  27. 08. 2009 19:47

Novinář by měl znát základy českého pravopisu a neměl by tedy plodit hrůzy typu "tehdy platili jiné podmínky". Pro čtenáře, který stejně jako pisatel článku zápasí s češtinou podotýkám, že správné znění je "tehdy platilY jiné podmínky".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 27. 08. 2009 20:26

Pardon, omlouvám se za hrubku. Opraveno, děkuji za upozornění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G.I.Joe  |  27. 08. 2009 19:33

Zdravím veškeré diskutující,
s O2 mám velice špatné zkušenosti. Nespolhlivý internet - věčné výpadkdy, pomalost (ale co se s agregací 1:50 dá očekávat?). Někdy jsem se nemohl připojit celý týden. Ale tomuto telekomunikačnímu gigantovi to jako důvod zrušení nestačil. Nakonec jsem jasně řekl, že nehodlám využívat něco co nefunguje protože je mi to k ničemu. Co mi řekli? Ano smlouvu můžeme zrušit...pane jste na lince....pane já vás neslyším a ukončili hovor. Pěkné, že? Zavolal jsem podruhé stále mě přesvědčovali- Ne zrušil jsem to. Využívám jiného poskytovatele nejen, že je levnější, ale také kvalitnější. Pomalý internet mi nic neříká, nepadá a je vždy 100% funkční.- ANo jednou došlo k výpadku a hned mi nabízeli odškodné za nemožnost využívá. Tohle je trochu jiná. A jinak co se telekomunikací týče tak využívám Vodafone. T-Mob. jsem nezkoušel.
Tohkle je můj názor, věřte mi nebo ne. nestojím o žádné hloupé připomínky. Jsou to mé zkušenosti a pokud k Vám se chovají jinak (lépe( pak dobře pro Vás. O2 už nikdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LooKpiK  |  27. 08. 2009 18:42

zlatej Vodafone

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 14:10

Takže u [:kůl:]u se to automaticky neprodlužuje a zůstává po dvou letech na dobu neurčitou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej  |  27. 08. 2009 12:51

Ahoj, nerozumím tomu... O2 citace uvádí, že zákazník může po prolongaci kdykoliv vypovědět, takže vlastně o žádný závazek nejde na rozdíl od T-Mobile? Chápu to správně? Podle mě je toto lepší, než kdyby mi po uplynutí závazku byl změněn tarif, tak jak to bylo například u tarifů Max u Eurotelu.
A ještě klasická poznámka, když něco kupuji a podepisuji smlouvu, tak si ji musím přeci nastudovat a brát ji jako závaznou! Argument, že jsem něco nevěděl je přeci nesmysl... Proto je tam podpis, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowboarder  |  27. 08. 2009 13:43

Také moc tuto hysterii nechápu. Jednou se uvážu ke smlouvě, tak jsem s ní srozuměn a jsem povinen ji plnit, stejně jako druhá strana. Pokud uzavřu smlouvu, tak snad mám v paměti i do kdy atd. Tedy pokud ji pak nebudu chtít prodloužit, tak to můžu písemně podat třeba hned po soupisu smlouvy a jsem si jistý, že prodloužena nebude. Nic víc, nic míň. Stejně tak by mohli totiž nadávat lidé, kterým podpisem smlouvy skončí Speciální nabídka volání do vlastní sítě zdarma a budou štěkat, jaktože to mají najednou účtované. Takže je to z obou stran. A kdyby operátor poslal doporučený dopis, že se blíží konec smlouvy, zase budou nadávat, že pro něj musí na poštu, přitom je jasné, že to chtějí/nechtějí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  27. 08. 2009 12:26

Jo, to se krásně řekne - dokud nezjístíte, že překladatel (právník) vám za dešifrování naúčtuje několikrat více, než je vaše spotřeba za několik let telefonování...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PD  |  27. 08. 2009 11:42

Od doby co můžu svojí "speciální" oskartu kombinovat s datovym tarifem (úvazek na jeden měsíc ) by mě nenapadlo si pořizovat jakejkoliv paušál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  27. 08. 2009 11:30

Jen naivní hlupák může skočit na marketingové vábení podepsat smlouvu se závazkem !!! O jejich "(ne)výhodnosti" již byly popsány stohy papíru.To samé "dotované" telefony, které se operátorovi díky smlouvě x-krát vrátí atd. Je nutné mít na paměti vždy a všude,že ten,co něco nabízí,to dělá vždy tak,aby z toho měl co největší zisk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  27. 08. 2009 12:05

vzdyt ano, copak cekate, ze vam nekdo bude poskytovat sluzby zadarmo?.... proboha jiste, ze jde o zisk, nebo vy snad chodite do prace a nechcete vyplatu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filias  |  28. 08. 2009 01:39

Ale vždyť to je celý princip "slev" a "skvělých nabídek". Proč vám to nabízejí? Aby vydělali. Etika je nezajímá. To že se vám teď tahle služba zdá úchvatná ještě neznamená, že úchvatná bude pořád.
Takže máte v podstatě dvě možnosti: Sledovat neustále nabídky a počítat zda neušetříte na něčem 50Kč měsíčně, nebo si vyberete operátora s takovým tarifem, kde s vámi co nejméně zametat a můžete místo toho dělat něco užitečnějšího. A změnit tarif/operátar až když se vám bude zdát, že "platíte nějak moc".
Co se týká smluv podepisovaných na 2 roky co se automaticky o 2 roky prodlužují, proč ne. Co si podepíšete to máte. Že se vám to teď zdá nevýhodné a platíte 2x tolik co kamarád, který volá o polovinu víc? Viz. výše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Štefan  |  28. 08. 2009 01:56

O2 měl jednu slabinu, která byla jediným důvodem uzavírat smlouvu s dotovaným telefonem a úvazkem - s výhodou na straně zákazníka. A to je přelévání peněz mezi předplacenkou a tarifem Individual. Z MMP se dá dobíjet i předplacenka, kterou po naplnění určitým kreditem připojíte jako tandem kartu a po měsíci dvou ji necháte zrušit. Jinými slovy, děláte operátorovi fiktivní obrat a za to máte každý rok-dva telefon s několikatisícovou slevou a nějaký bezplatný kredit navíc z někdejšího bonus programu. Dříve bylo MMP nutné plnit 1 rok, teď už jsou to dva - nevyplatí se to. T-Mobile to už od začátku tušil a dobíjení do svého MMP nikdy nezahrnoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2009 11:26

Stará dobrá předplacená "smlouva"...
Tam si operátor může prodlužovat jak chce a je mu to stejně k ho*nu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  27. 08. 2009 11:06

POkud operátor O2 prodlouží automaticky tuto speciální nabídku o další dva roky za cenu, kterou jsem s ním uzavřel, nic se přeci neděje a já nemám důvod ani odcházet.
Pokud by ovšem tuto speciální nabídku ukončil a najednou mi začal účtovat plnou cenu tarifu tj. místo 1000,- Kč 2000,- Kč myslím si že by to i porušilo tu smlouvu, nikde tam totiž nečtu, že se vracím zpátky na plnou cenu tarifu 2000,-. Jen automatické prodloužení speciální nabídky.
Opravte mě jestli se mylím. Děkuji
-----
Tarify O2 NEON jsou poskytovány v režimu Speciální nabídky podmíněné závazkem řádně užívat služby společnosti Telefónica O2 po dobu 24 měsíců. Vždy po uplynutí doby 24 měsíců se závazek automaticky prodlužuje o stejnou dobu, účastník má však právo toto automatické prodloužení do budoucna kdykoli odmítnout.“

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 27. 08. 2009 11:27

Abych pravdu řekl, nevím jak to s tou 50% slevou bude po dvou letech. Ale tou speciální nabídkou myslí O2 v podmínkách neomezenou službu - tedy v případě NEON XL volání zdarma do vl. sítě a na pevné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snekac  |  27. 08. 2009 13:48

50% sleva je na první dva (tři) roky a pak samozřejmě zaniká

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  27. 08. 2009 14:51

Přiznám se, že to je vlastně to nejdůležitější co by mě zajímalo kdybych se měl rozhodnout zda tuto smlouvu vypovím. Uzavíral jsem jsi s vědomím, že budu mít 50 % slevu na tento tarif po dobu 2 let a souhlasil sem s těmito podmínkami.
Pokud by došlo k automatickému prodloužení smlouvy od O2 za těchto podmínek nic nenamítám a jsem spokojený, protože sem si ten tarif takhle zvolil a tato sleva byla pro mě při uzavírání smlouvy rozhodující.
Pokud by ovšem došlo ze strany O2 k automatickému prodloužení služby, ale placení plné ceny tarifu tj. 2000,- Kč na dobu 2 let asi bych moc spokojený nebyl a navíc by mě dost znevýhodnili, protože by mě sice prodloužili smlouvu, ale za jiných podmínek než sem ji uzavíral.
Prosím když už jste toto téma zvěřejnil k diskusi dá se zjistit nebo se dotázat operátora O2 o vyjádření ? Na infolinku volat nechci, protože vím jak funguje a jak se vždy liší jednotlivé odpovědi operátorů.
Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Štefan  |  28. 08. 2009 01:45

Na konci doby úvazku bych zkusil zavolat na infolinku, že chci smlouvu vypovědět. Důvodem by bylo přesvědčení, že jakmile výhodná nabídka skončí, je další smlouva nevýhodná. Buď nabídnou stejnou nebo srovnatelnou výhodu znovu (popř. řeknou, že se nabídka nezměněná prodlužuje - doporučuji nahrát) nebo nenabídnou, a v takovém případě smlouvu tak jako tak vypovědět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  28. 08. 2009 10:41

Já bych asi osobně navštívil prodejnu O2. Z vlastní zkušenosti vím, že operátoři O2 se hodně liší ve svých odpovědích na zadaný dotaz a já nechci riskovat, že se to pak nějak zdrží nebo, že
nepochopí o co mi vlastně jde. Přeci jen je to další závazek na dva roky nebo ukončení smlouvy. Já mám ještě do podzimu 2010 čas, ale ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  29. 08. 2009 21:28

Já mám tarif Neon L za 325,- (50% sleva) a jsem naopak zvědav, jestli budou ochotni mi tuto smlouvu prodloužit. Za předpokladu, že se za rok a půl neobjeví něco ještě výhodnějšího.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  27. 08. 2009 11:01

Když jsem si u TM zařizoval tenhle studentský tarif, tak jsem si o něm všechno zjistil, stáhl a pročetl podmínky a pro jistotu si ohledně pár dotazů zavolal i na operátora. Když mi přišla smlouva, tak jsem si ji znovu pročetl a odsouhlasil. Tudíž vím, že tarif mám jen na rok a potom automaticky přestupuji na nějaký tarif 150 či jemu něco podobného. Vím to a nevadí mi to - protože jsem si to zjistil a napsal do kalendáře, vím kdy končím a v období před ukončením tohoto tarifu se rozhlédnu kolem a pokud najdu jinde něco lepšího, odcházím jinam.
Tak na co si tu stěžujete? Že jsou lidé blbí a neumí číst psaný text? Uznávám, není to sice ideální, ale také to ve smlouvě není napsáno právnickou nesmyslnou hatmatilkou, aby to nikdo nepochopil. Je to tam napsané dost jasně.
No a z pohledu operátora je to samozřejmě neljepší - má jistotu a nemusí se o nic starat a dávat pozor na konce smluv jednotlivých zákazníků. A ten kdo si to nehlídá sám, tak by taky mohl skončit tak, že se ráno probudí a nezavolá si nikam (a žalujte oprátora, že vám nedal vědět - termín máte ve smlouvě, vaše blbost, že si to neumíte ohlídat...?).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Novák  |  27. 08. 2009 12:06

Na co si stěžují?
Jedna polovina jsou líná verbež, která není schopná si zapamatovat kdy jim končí smlouva, a jsou schopni pro korunu přejít ke konkurenci ač nakonec zaplatí kolikrát víc;
a druhá polovina socky, pardon, klienti Vodafonu... ti nikdy nečetli všeobecné obchodní podmínky a rádi si rýpnou pod každým článkem o O2 nebo TMO.
Abych reagoval k tématu, mě naopak takovýhle postup maximálně vyhovuje. Pokud mám výhodu, proč si ji nenechat prodloužit? Navíc smlouva je smlouva ať ústní nebo písemná.
Pokud souhlasím s obchodními podmínkami, tak se jimi mám řídit. Kdyby nikdo nedodržoval smlouvy, byla by tu anarchie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  27. 08. 2009 13:01

Spíš jde o to, že si mohu Všeobecné podmínky přečíst, nicméně si vůbec nemusím všimnout, že proběhla nějaká změna a že se týká této věci. V tom je to svinstvo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Novák  |  27. 08. 2009 13:19

Chápu vás,
nicméně jako smluvní stranu by měl zákazníka zajímat konec smluvního úvazku.
Pokud je nezodpovědné hovádko, je to čistě jeho problém.
Mobilní operátor není charita ani chůva, stejně jako většina podnikatelských subjektů. Otázkou je jaký přístup má ke svým zákazníkům a jak ho jeho zákazníci vnímají. Tuto změnu podmínek měl možná dát více vědět svým zákazníkům.
Co se týče automatického prodloužení smlouvy, je to stejné jako s povinným ručením. Tam se také nikdo neptá, jestli vám končí smlouva. Kdo by chtěl každý rok chodit do pojišťovny, místo toho aby se smlouva převedla automaticky? Domnívám se, že tahle praxe bude nakonec zákazníky vnímána pozitivně, stěžovat si budou nakonec jen věční prudiči.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  27. 08. 2009 13:27

Někomu holt nevadí, když za stejné služby platí míň než druhý
Samozřejmě se pak nemůže vytahovat jak je bohatej, když si může dovolit zbytečně vyhazovat peníze oknem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trajet  |  07. 12. 2009 12:39

Nevím proč říkáš o zákaznících VF že jsou " socky " ? Já si rozhodně tak nepřipadám. Občas rychleji mluvíš jak myslíš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janke  |  28. 08. 2009 01:26

No jo, ale když ty človíčku očividně nevíš co s časem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thomas  |  27. 08. 2009 10:58

Je zajímavé, že smlouvy prodlužují jen T-mobile a O2. Vodafone by si něco takovýho nedovolil. Podle mě dělá O2 takové podvody už dlouho. Například mi odečítaly kredit za mms, které jsem neposlal. Proto jsem přešel k Vodafonu a jsem s ním spokojen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubean  |  27. 08. 2009 13:44

Vodafone si to nedovolí protože 90% zakazníků jsou hlavně ukrajinci který by mu to dost dobře určitě osolili

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowboarder  |  27. 08. 2009 14:00

Vodafone si to nedovolí, protože žádné smlouvy na dobu určitou, výměnou za službu (jako je třeba neomezené volání ve vlastní síti) prostě nemá. Všechny jeho tarify jsou jako klasická předplacenka s možností platit zpětně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  27. 08. 2009 10:13

Specialne u kysliku je vypovidani smluv celkem peklo. Kdyz jim volate na bezplatnou linku, tak pri vyberu zruseni sluzby (rusil jsem hlas tarif u ADSL) se operatora nedockate. Patrne hraji na to, ze to spousta lidi vzda a radsi bude platit dal. Ale to se da hrave obejit tim, ze automatu reknete ze mate zajem o tarif novy - pak je tam operator do 3 vterin :)
Pak vam pridelej cislo pro vypoved, poslou dopis, mezitim uplyne dalsi zuctovaci obdobi, pak to teda uznaj, mezitim vam 67x volaj a nabizej kde co.....mimichodem, mobilni internet za 150kc k adsl taky neni za 150kc.....proste tak trochu leva reklama...
A presne timhle si to u me o2 podelalo na vecny casy, tim pristupem (prodat, prodat, prodat). I kdyby byli o 30% levnejsi na volani nez VF, tak k nim proste neprejdu, pac bych se bal kazdyho papiru co mi vnutej k podpisu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 09:13

Nejvetsim problemem neni ono prodluzovani smluv (coz je samozrejme take dost smutne), ale opravdu ta neinformovanost, ci spise umyslna lez zakaznikum. Nevim jak ted, ale kdyz jsem hledal nejake nove tarify na strankach T-mobile, nemel jsem sanci se z jejich webu se dovedet, ze ty jejich slavne tarify bez nejakeho naprostoneakceptovatelneho dvouleteho uvazu nemam sanci ziskat. Proste jako by to snad ani jinak neslo. O2 to same.
Toto je proste nekale chovani a cislo, ktere musim soukrome platit, bych si k nim osobne rozhodne nedal, je to risk, jakou dalsi svinarnu pripravi zmenou jejich veselych vseobecnych podminek...
Diky ze to v mediich zacinate trochu resit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kokos  |  27. 08. 2009 09:01

Ještě že jsem od T-fujtajble utekl i s celou firmou k VF, konečně jsem opravdu "free" a navíc faktury jsou (jaká náhoda) o třetinu levnější ;o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  27. 08. 2009 13:16

Tak být free není zase nějaká extra výhoda. A co se týče cen - musí se člověk snažit a oni nakonec povolí a nabídnou docela zajímavé věci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stevo  |  27. 08. 2009 09:00

Ludia, čítať, čítať, čitať, akože vám nikdo nic neřekl, proč by vám mněl nekdo něco říkat. Lidé čtěte, čtěte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  27. 08. 2009 08:59

To je jeodnoduchý - hned při objednávce služby jim dejte písemně (třeba doporučeně), že chcete smlouvu ke konci toho období ukončit. Nemám vůbec strach, že by se ke konci neozvali a nenabídli mi nějaké pokračování sami. Tímhle přehodím tu starost na ně - místo abych se ozval já, že nechci, tak se ozvou oni, že chtějí. A pokud by se neozvali, tak holt půjdu a zjistím si v té době, co je pro mě nejvýhodnější a holt to uzavřu znovu.
Jediná podmínka tohoto postupu je vědět, že tam to automatické prodloužení v těch podmínkách je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny71  |  27. 08. 2009 12:43

Dávám za 1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  27. 08. 2009 17:58

Tak to je krásné, to se mi moc líbí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vendelín  |  27. 08. 2009 08:23

tak si zaslouží pořádný kartáč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  27. 08. 2009 08:51

Přesně tak, jen houšť a ještě větší kapky! Já bych klidně do té smlouvy dal, že se automaticky prodlužuje o dalších 5 nebo i 7 let. 90 % lidí by si toho vůbec nevšimlo. A dobře jim tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
remet  |  27. 03. 2010 12:46

A proc ne na 50 nebo 100 let Stejne nikdo necte co podepisuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  27. 08. 2009 12:58

No vidíš a já mám u T-M takové podmínky, že když byl v naší firmě dvakrát někdo z Vodafonu, tak odešel s pláčem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uv  |  27. 08. 2009 07:42

Vy toho zas nadelate. Pokud upozorni, tak je to OK. Kdyby to neprodlouzili a zrusili ty vyhody, kvuli kterym je ten tarif vynucene na upsani-se, tak zas vsichni nadavaj, jakto ze jim uz "nejde volat zdarma". A pokud nekdo utraci 2000 mesicne a je mu uplne jedno za co, tak to je pro nej asi castka pod rozlisovaci schopnosti....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
motmat  |  27. 08. 2009 07:37

Myslím, že by si šlo za daných podmínek i vynutit výpověď. Pokud není žádná protihodnota (pochybnou službu nepočítám, to chce něco průkazného jako třeba dotovaný mobil, tak operátor nemá právo zakazníka vázat. tak by nejspíše rozhodl případný soud, a podle mě by operátoři do fightu nešly (už jen ta negativní reklama s tím spojená, raději se dohodnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
misa  |  27. 08. 2009 07:57

protihodnota samozrejme je, tarif se zavazkem je prokazatelne vyhodnejsi nez ten bez nej, cili prohrajes. A to ze by do toho operator nesel je kravina, pokud nebudes vyznamny zakaznik, nemas nejmensi sanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  27. 08. 2009 10:01

Přesně tak, je třeba si uvědomit, že tyto firmy mají nejlepší právníky v zemi a ne že ony se musí přizpůsobovat zákonům nebo je dodržovat, ony se přímo podílejí na jejich vytváření a naopak si přizpůsobují zákony podle svých potřeb a zájmů. Proč je zcela bezzubý a nečinný antimonopolní úřad a jiné úřady, které platíme z daní? Protože to kartelům vyhovuje a platí za to. Opět našimi penězi. Nebuďte naivní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  27. 08. 2009 12:06

marja vzdyt vas nikdo nenuti podepisovat zavazek.... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
skrivan  |  27. 08. 2009 06:49

Ja mam pausal u Vodafonu na dobu neurcitou a navic jsem nic NEPODEPSAL a to je podstatne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dawe  |  27. 08. 2009 07:22

Ústní smlouva je taky smouva

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Štefan  |  28. 08. 2009 01:30

K uzavření smlouvy dochází projevem vůle obou stran. V tomto případě přijetím návrhu (nabídka operátora) ústním požadavkem zákazníka o poskytování telekomunikačních služeb, následně rozlepením obálky se simkartou, na které je napsáno upozornění, onen projev vůle je na tomto místě jasně definován.
Podpis je taky projev vůle, který je nutný jen u typů smluv, které musí být písemné (např. prodej nemovitosti, nájemní smlouva), ale smlouva o poskytování telekomunikačních služeb písemná být nemusí. Důležité je, aby byl zákazník poučen, ve které fázi je jeho projev vůle závazný - v tomto případě rozlepením obálky se simkartou (tj. faktický krok nutný k tomu, aby mohla být smlouva plněna).
Podpis jen působí víc "závazně" a snadno se prokazuje, ústní smlouvy se při sporech prokazují z jejich důsledků, tj. skutečným používáním simkarty a faktem, že na nepřehlédnutelném místě bylo upozornění o důsledcích provedeného projevu vůle (souhlas s obch. podmínkami a uzavření smlouvy). Všimněte si, že na obalech předplacenek O2 i T-Mobile jsou podobné nálepky s textem, že roztržením uzavíráte smlouvu/souhlasíte s obchodními podmínkami, které jsou ve zkrácené podobě na zadní straně balení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jey  |  27. 08. 2009 10:23

Nic jsi u Vodafonu nepodepsal, ale povinnosti máš stejné
Stejně jako když si u nich vezmeš zvýhodněný telefon, je to jen o tom, že to řekneš ústně, místo podpisem, ale práva a povinnosti jsou stejný. Nedodržíš závazek, doúčtují telefon. How easy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  28. 08. 2009 12:20

Trošku blbost, u Vodafonu si můžeš kdykoliv cokoliv změnit, nebo zrušit, když to zrovna vyžaduje tvoje situace. Jen když si vezmeš telefon, vážeš se na 6 měsíců s tim, že když porušíš podmínky doučtuje se cena standartní (která je btw. většinou nižší než u jiných prodejců!!!). U konkurence ti při ukončení doúčtujou zbytek paušálů (tzn. zbývá ti 18 měsíců, tak zaplatíš 18*paušál a nemáš z toho nic). Když o tom nic vy dva nevíte, tak se do toho n.s.r.e!!! Břídilové...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowboarder  |  28. 08. 2009 22:32

Milý Jardo, momentálně jste ze sebe břídila udělal vy.
Stejně jako u Vodafonu, i u O2 a T-Mobile existují smlouvy na dobu neurčitou, během nich si můžete jednou měsíčně měnit tarif (U O2 a TM ze dne na den, u Vodafonu jen k účetnímu období - takže naopak omezenější je to u VF), stejně tak aktivovat balíčky, rušit číslo (třeba převodem na předplacenou kartu apodobně.
Smlouvy na dobu určitou (které jsou u Vodafonu na 6 měsíců a u O2 a TM většinou 24) se chovají opět stejně, u Vodafonu také musíte doplatit svůj závazek, pokud ho nedodržíte. Doplatíte telefon, stejně jako u O2 (u TM se doplácí plnění). Naopak u Vodafonu během smlouvy s telefonem NENÍ MOŽNÉ změnit ani tarif, musíte být na jednom tarifu, maximálně ho můžete zvýšit, zatímco u O2 a T-Mobile můžete i během smlouvy na dobu určitou cestovat mezi tarify jak je libo, protože se zavazujete k určité měsíční útratě a tu můžete splnit téměř čímkoliv.
Nevím tedy, co je teď víc omezující, to záleží na vůli každého, každopádně až budete pisatele před vámi opět obviňovat, že jsou břídilové, dělejte to pouze pokud na to budete mít právo, tímto jste udělal břídila jen a jen ze sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  27. 08. 2009 12:07

to je nam ale BURT, protoze vodafone je jeste vetsi svinstvo nez tyhle dva dohromady :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobsik  |  27. 08. 2009 12:58

proc ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  27. 08. 2009 13:00

cenzura mobilniho internetu, technologie, inteligence operatoru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowboarder  |  27. 08. 2009 13:37

Řeknu ti to jednoduše - to, že mám písemnou smlouvu (a můžu jí mít na dobu určitou) mi naopak dá rovná práva. Zatímco s Vodafonem se na něčem dohodnu ústně a za týden mi tvrdí něco úplně jiného. S tímhle má zkušenost čím dál více lidí, zrovna nedávno se řešilo, že dost lidí si chce začít telefonáty s Vodafonem nahrávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
olin007  |  27. 08. 2009 20:12

chtěl jsem připojení přes vytáčené číslo,to jsem žádal na lince VF a slečna mi to aktivovala,ja se připojil asi na půl hodiny najednou mi přišla sms že mám provolanou jistinu,za chvíli druhá SMS že mám zablokovaný ůčet. Nic,vzal jsem telefon zavolal na infolinku VF tam vysvětlil problém,ihned byla faktura asi na 10000kč!!!!!!!! stornována,obnoveny služby a nic jsem kromě zmíněného času nezaplatil. Zkuste říct u TM nebo O2 že jste si telefonicky přáli něco jiného at stornují 10 000kč,máte doma exekutory a bude jim jedno jak dlouho jste u nich byl.
Osobně mám s VF jen super zkušenosti,mám zvýhodněný paušál za asi 270kč mám 77-80 volných minut,sms kačku nevím,k TM čiO2 by mě nikdo nedostal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowboarder  |  27. 08. 2009 21:02

Tak já vám řeknu co stalo mně. Máme od TM více simek v rodině, omylem jsem aktivoval internet+ na jiné simkartě, takže v útratě asi 8000 za dva dny, než jsme si toho všimli. Už během účetního období jsem tam volal, hned samozřejmě v pořádku, přepojili na správné číslo a vše vystornovali i když to byla moje chyba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ant  |  30. 08. 2009 12:33

heh asi agent T-bobule

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nemo55  |  27. 08. 2009 06:45

končí mi smlouva, operátor mi zavolá a upozorní mě na končící smlouvu. Já se rozhodnu, že končím, operátor mi poděkuje za používání služby a k poslednímu dni v měsíci smlouvu se mnou ukončí jojo tak to je SCI-FI

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  27. 08. 2009 07:31

Jo, scifi... u našich operátorů rozhodně.
Poslání SMS zprávy - nejsem právník, ale podle mě to je jako když by mi to někdo kdo u O2 pracuje ve skladu řekl když mě potká při nákupu v Kauflandu. Neprůkazné. Myslím, že by měli posílat dopis nebo volat nebo tak něco, ne?
Jo a normálně to nedělám, ale nedá mi to: oč lepší je přístup Vodafone. Lidičky, vykašlete se na T-Mobile i O2, dělají z vás akorát blbce... nebo vám to fakt nevadí? Opravdu se sebou necháte takto orat? Pak je to asi váš problém... OK, už nebudu rejpat :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J-o-U  |  27. 08. 2009 08:37

Přesně tak, nemůžu si pomoct ale vždycky když uvidím nějaký článek o podvodu, fíglech a nejrůznějších o.ebávkách tak v článku figuruje kyslík a týdebajl.
Ale lidi jsou blbý, a ještě se jich zastávají, což právě těmhle dvoum zlodějům napomáhá v jejich dalších prašivinách

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 09:06

No ja mela kdysi Bav se ale jen na rok na skousku,stim ze pak jsem si to mohla prodlouzit.No musim rict ze T-Mobile me vubec zadnou SMS neposlal.Jeste ze ja vedela kdy podepisovala smlouvu,tak jsem o mesic driv sla na T-mobile a zrusila to.Jinak jsem a byla uz i te dobe u Vodafone a musim rict ze zlaty Vodafone co se tyce zavazku,protoze vlastne zadny nemaji a to je SUPER.Jinak ted zase O2 obchazy baryky a nabizi jeho sluzby tak si dej te pozor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  29. 08. 2009 08:21

Že Ti neposlali SMS-ku, jestli to nebude tím, že jsi už měsíc před tím tu smlouvu ukončila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Polách  |  29. 08. 2009 10:15

POZOR NA VODAFONE!
Ve Vodafone objevili další způsob, jak si legálně od zákazníků "vypůjčit" peníze.
Je to snadné:
Zákazník zaplatí navýšení kreditu, např. přes internetové bankovnictví.
Navýšení ovšem neproběhne. Vodafone přizná, že peníze obdržel,
odmítne ale zákazníkovi kredit navýšit dodatečně(!!!).
A peníze vrátí za 30 dnů. Podle reklamačního řádu.
Takto to Vodafone dělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Svata  |  30. 08. 2009 13:50

tak to jsou pekny kecy...cekal jsem kdo bude prvni a napise neco proti vodafonu :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pp  |  31. 08. 2009 09:29

.. tak to bylo fakt k věci!
Já jsem jenom popsal problém, který s Vodafone mám. A zajímá mne, jestli jsem sám, koho takto Vodafone doběhnul. Jestli je to jeho obchodní strategie, chovat se takto "hovadsky".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 08. 2009 22:53

promiň, ale "hovadsky" se chováš ty. Tvůj příspěvek není vůbec k věci. Ano, problém s dobíjem vzniknul a proto se peníze vrací složenkou nebo na účet. Nejaký problém? Přišel si o nějaké peníze? Okradl tě operátor?
Jinak problém vzniknul jen při dobíjení přes Sazku a bankomat kvůli komunikaci s těmito zařízeními. Bylo to jen velmi málo případů. Už se to prý nebude opakovat. Takže jaký pak problém?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pp  |  01. 09. 2009 22:01

Samozřejmě, že mne Vodafone okradl - o bankovní poplatky, o platbu za doporučenou reklamaci. O to, že mi na určitou dobu zablokoval moje peníze. O to, že na doporučený dopis odpoví jenom nějakou sms-kou. O spoustu nervů mne okradl.
Zkuste si něco vyřešit přes jejich Vodafone linku. Ta děvčata tam nemohou řešit nic. Jejich úlohou je jenom, aby schytala první nápor rozhořčených zákazníků a odblokovala slavný dobře placený management od nich.
Když si někdo nechá zaplatit předem a vzápětí sdělí, že plnění nedodá, ale peníze vrátí až za 30 dní, tak je to podle mne sprosté.
A pokud to tak necítíte, tak je mi Vás líto.
A tento svět opravdu cestuje do ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  27. 08. 2009 09:10

Taky mi připadá, že tenhle fígl je na hraně zákona. Pokud mi smlouva končí a vytváří se nová, musí být uzavřena s vědomím a souhlasem obou stran. Pouze informační SMS, že bude smlouva obnovena nestačí, zákazník by přeci měl tuto novou smlouvu odsouhlasit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladik  |  28. 08. 2009 06:39

Nojo jenže je to ve všeobecných podmínkách a uzavřením prvotní smlouvy vlastně souhlasíš i s tímhle, protože bys to měl teoreticky vědět. Je to pakárna, ale číst smlouvy se vyplatí. Operátorům nejde o zákazníky ale jen o jejich prachy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  27. 08. 2009 09:18

Pointa je v tom, ze to je ve smlouve, kterou jsi podepsal.
A to, ze te operator informuje smskou, je jenom jeho dobra vule, nic vic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobsik  |  27. 08. 2009 12:56

tim padem to ma byt ve smlouve napsano taky. a bez toho bych to nepodepsal. neco ve smyslu: "jakoukoliv menu je operator zakaznikovi ohlasit jakoukoliv formu nejmene mesic predem" treba ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobsik  |  27. 08. 2009 12:57

menu=zmenu :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  27. 08. 2009 17:57

To je asi pravda, ale to je právě ta o*ebávka. A já tohle nesnáším a nepodporuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  29. 08. 2009 19:44

souhlas, tento tyden jsem presel od T-mobile k Vodafone z twistu na nabitou kartu, zadna smlouva, jednoduche pravidla dobijes tolik, volas za tolik... T-mobile z puvodne jednoduche sluzby udelal monstrum, ktere podle me ma za cil jedno, zmast zakaznika, milion balicku ve kterych si nikdo nevyzna. Jinak vsichni operatori jsou v CR vuci zbytku evropy nehorazne predrazeni ale Vodafon je momentalne jako nejmensi zlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  23. 11. 2011 19:19

Ve zkutečnosti končí spolupráce s firmou T-mobile tímto spůsobebem.
Děkovný dopis - Tomaš Matonoha, jen adresát je jiný ale stejným kuVam.
http://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  23. 11. 2011 19:20

opr. skutečnosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor