Automatické prodlužování smluv: uvázat a nepustit

Jednou podepíšete smlouvu a závazku už se nezbavíte. Teoreticky můžete odmítnout, praxe našich čtenářů ale ukazuje něco jiného...
Kapitoly článku

T-Mobile: je to výhoda pro zákazníka

  1. Automatické prodloužení smlouvy je jen u některých tarifů a chápeme jej výhodu pro zákazníka, aby se nemusel o nic starat a výhoda mu platila nadále. Například tarify Přátelé jsou podmíněné smlouvou na dobu určitou a po jejím uplynutí dojde ke změně tarifu. Pokud například zákazník využívá tarif Přátelé 300 a neprodloužil by si smlouvu manuálně, změnil by se tarif na Kredit 300 na dobu neurčitou. Zákazník by tak přišel o výhodu v podobě volání a SMS zdarma na pět vybraných čísel.

  2. Upozornění na automatické prodloužení je uvedeno ve smlouvě a podmínkách jednotlivých tarifů. 30 dnů před plánovaným prodloužením smlouvy zasíláme zákazníkovi SMS a u datových tarifů posíláme e-mail, kde upozorníme, že se blíží datum prodloužení, aby měl uživatel možnost autoprolongaci zrušit.

  3. Zrušit automatické prodloužení může zákazník kdykoliv během trvání smlouvy. (Stejně jako u výpovědi smlouvy na dobu určitou lze podat výpověď hned druhý den po uzavření smlouvy.) Požadavek na zrušení automatického prodloužení je nutné podat nejpozději 7 dnů před samotným prodloužením smlouvy.

  4. V současné době není možné zaznamenat požadavek na zrušení automatického prodloužení smlouvy přímo do aktivační objednávky. Je možné, aby si zákazník automatickou prolongaci zrušil hned, co bude mít číslo aktivní.

O2: autoprolongace přišla až s Neony

  1. Možnost automatického prodloužení smlouvy mají naši zákazníci s tarify O2 NEON již od jejich uvedení na trh. Zákazník tak má jistotu, že mu po vypršení smlouvy zůstanou výhody spojené se závazkem, jako je volání nebo posílání SMS do sítě O2 zdarma (atraktivita výhody se liší v závislosti na konkrétním tarifu). V opačném případě by totiž přešel na tarif O2 NEON Basic, který je bez závazku a výhodu nabízí jen pro jedno O2 číslo. Zákazníkům se pak dále snažíme vylepšovat podmínky, jako během letošních Vánoc, kdy ve chvíli automatického prodloužení smlouvy rovnou získávali výhodu vánoční kampaně, tzn. 100 % volných jednotek každý měsíc na celu dobu závazku navíc.

  2. Zákazníkům posíláme dvě informační SMS. První odchází dva měsíce a druhá měsíc před automatickým prodloužením jejich smlouvy. Navíc chystáme také zasílání této informace v rámci vyúčtování služeb, které jim pravidelně chodí.

  3. Zákazník má možnost automatické prodloužení vypnout a to již při aktivaci nebo kdykoliv v průběhu dotace.

  4. Neplatí při zvolení hardwarové a tarifní dotace na 36 měsíců.

Hlavně nenápadně

Z reakcí operátorů se zdá, že vše je v nejlepším pořádku, zkušenosti našich čtenářů však dokazují, že ne vždy vše probíhá hladce, ať už jde o SMS upozornění či samotné výpovědi smluv. Univerzální rada pro tyto případy a podepisování čehokoli zní stále stejně – neuzavírejte žádné smlouvy pod nátlakem a vždy se seznamte s podmínkami.

Klepněte pro větší obrázek
O tom, že teorie a praxe může být diametrálně rozdílná vypovídá například zkušenost našeho čtenáře, který vystupuje pod jménem arvo • klikněte zde pro zvětšení

Ušetříte si tak spoustu času, nervů a peněz v budoucnu. Protože uvázat se na roky můžete dnes prakticky na každém rohu, kde vám pouliční prodejce vnutí SIM s úžasným neomezeným voláním. Sice v takovém případě existuje možnost smlouvu beztrestně do 14 dnů vypovědět, ale rušení smluv je vždy nepoměrně náročnější, než jejich uzavírání.

Témata článku: , , , , , Auto, Univerzální rada, UVA, Zvolený tarif, Automatické prodloužení, Individuální zákazník, Rámcová, Pro +, Účastnická smlouva, Automatické prodlužování, Prodlužování smluv,